Heippa,

Olen todella uusi mitä tulee käsitöihin ja vastaaviin. Ajattelin rakentaa sisäseinän ja olen erityisesti kiinnittänyt huomiota tähän rakenteeseen: [img=http://s23.postimg.org/cuh10louv/Sk_rmavbild_2013_06_14_kl_21_53_02.jpg] koska sen pitäisi eristää ääntä erittäin hyvin. Lyhyesti seinästä: Kaksoiskipsilevy, "kaksi seinää oikeastaan", äänieristää noin 60db. Se näkyy myös osoitteessa http://ehandbok.gyproc.se/Gyproc/GyprocHandbok/, sivut 202-203.

Nyt pohdin hieman, en täysin ymmärrä kuvaa ja olen todella uusi tässä. Valkoinen väli seinien välillä, siinä ei pitäisi olla mitään, eikö niin? Mutta siinä tapauksessa, miten seinä asennetaan niin, että mineraalivilla / lasivilla ei putoa alas kahden seinän välistä?

Sitten, voiko vain käyttää cc600 vai täytyykö olla myös tukipuut kehysten välissä? Onko tämä aina tarpeen kaksoiskipsiseinille?

Olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista!
 
Reguloiden ja eristeen välille tulee jättää tyhjä tila, ja eristys on jo leikattu sopimaan reguloiden väliin. Voit aina vetää linjan reguloihin tyhjään tilaan, jos olet huolissasi, että ne putoavat. Kortlingarna ei tarvita. Norjassa leikkasimme myös lattialaudoituksen välistä tilaa vähentääksemme rungon ääniä, mutta emme lattian palkkeihin palkistossa. Ei oma keksintö vaan oli rakennussuunnitelman mukainen.
 
Viimeksi muokattu:
Mieluiten sinun pitäisi siirtää sääntöjä niin, että ne eivät ole vastakkain, olen kuullut.
 
headmaster200 sanoi:
Heipä hei,

Olen erittäin uusi mitä tulee käsitöihin ja vastaaviin. Ajattelin rakentaa sisäseinän ja olen erityisesti kiintynyt tähän rakentamiseen: [img=[linkki] koska sen pitäisi äänieristää erittäin hyvin.
Lyhyesti seinästä: Kaksoiskipsi, "kaksi seinää oikeastaan", vaimentaa noin 60 dB.
Se voidaan myös nähdä osoitteessa [linkki], s. 202-203.

Nyt mietin vähän, en ymmärrä ihan tarkalleen kuvaa ja olen hyvin uusi tässä. Valkoinen väli seinien välissä, siellä ei pitäisi olla mitään, right? Mutta miten silloin asennat seinän niin, että mineraalivilla / lasivilla ei putoa kahden seinän väliin jäävään rakoon?

Sitten, onko vain käytettävä cc600 vai täytyykö olla myös poikkipuita? Koskeeko tämä aina kaksoiskipsiä?

Erittäin kiitollinen kaikista vastauksista!
Mielestäni tämä ratkaisu vaikuttaa tarpeettomalta, jos aiot käyttää sitä vain sisäseinänä.
Jos sen ei ole tarkoitus olla asuntoja erottava.

Väli on tehty, jotta seinät eivät ole kiinni toistensa kanssa. Estää äänen ja värinöiden kulkeutumisen seinän läpi. Eriste voidaan kiinnittää nauloilla, tai eristepidikkeillä.

Erottavia seiniä voidaan myös tehdä metallikehyksillä, samalla toiminnolla.
Esim. 120mm kisko, jossa on 95mm metallikarmit sijoitettu "saksittain".

http://download.rockwool.se/media/4740/841.gif
 
Kiitos kaikista vastauksista!

Täytyy varmaan vetää linja koolinkeihin, jotta ne eivät putoa, tulisi ihan hemmetinmoinen työ, jos niin kävisi...

Muuten, pitää myös asentaa ovi. Tarvitsenko aina pystysuoran kortlingin oven yläpuolisen kortlingin ja kattokoolingin väliin?
 
En ymmärrä oikein mitä tarkoitat.

Mutta sinun pitäisi antaa ovenpielien mennä lattiasta kattoon.
Ja oven yläpuolella sijaitseva sääntö pitäisi asettaa cc-mittaan.
 
Ahaa, tarkoitatko vaakasuoraa?
Sen tapaa asentaa 211-213cm valmiista lattiasta..
Jos nyt karmi on 209cm korkea..
 
Aha, tarkoitin oikeastaan sitä pystyä edelleen. Mutta sekoitin asiat ja vastasit varmaan kahteen kysymykseeni siinä :)

Nyt ymmärrän, mitä tarkoitat pystysuuntaisella cc:llä. Laitan sen lähimmästä säännöstä (ovenpylväs) vai sitä ennen olevasta? (ei voi saada cc 600:aa, jos aloittaa ovenpylväästä, vai onko se edes tarpeen?).
 
Jos rakennetaan pitkä seinä, jossa on monia oviaukkoja, voi joskus olla mahdotonta välttää ovenpylvään joutumista mitoitusketjuun.

Mutta sinun tapauksessasi, älä sisällytä ovenpylväitä cc-mittaan. Tulee vain hankalaksi, jos kipsilevysauma tulee keskelle ovenpylvästä.

Ehdottomasti vakainta, jos käytetään yhtä kerrosta kipsiä, on saada kipsilevysauma oven aukon yläpuolelle.
 
headmaster200 sanoi:
, ska ha en dörr också monterad. Jag behöver alltid en vertikal kortling mellan kortlingen ovanför dörren och takregeln?
Kyllä, siellä sinun pitää liittää kipsilevy.
 
Tulee varmaan tunne, että äänen eristys olisi vielä parempi, jos tukipuut olisivat siirretty suhteessa toisiinsa. Silloin olisit lisäksi päässyt eroon tukipuiden välistä tilasta.

(Lisäksi vältät "vetää lanka". Sitä ei pidä tehdä puusepän töitä tehdessä. Se vaikuttaa todella hyvältä sitä tehdessä, mutta jälkeenpäin näkee, miten se oikeasti meni.:))
 
Kiitos paljon! :)
Pitäisi pystyä aloittamaan seinän rakentaminen ensi viikolla.

Olen kuitenkin huomannut, että ovi, jonka ajattelin laittaa, on 95mm syvä ja haluaisin mieluiten käyttää vain teräskuormia. Mutta en löydä 95mm teräskuormia mistään, paitsi sellaisia, jotka täytyy tilata erikseen? Eikö niitä ole olemassa, vai olenko vain huolimaton?

Suosituista rakennustarvikeliikkeistä löydän vain: http://www.beijerbygg.se/store/priv...rofiler/stålregel-er95-ergo-2985-mm-900018614 :/
 
Viimeksi muokattu:
Piste välitilan kanssa on, että se äänieristää, muuten hänen pitäisi rakentaa yksinkertainen seinä. Sääntöjen siirtäminen samalle syylillä ja palkilla johtaa huonompaan äänieristykseen kuin seinä, jota hän katseli.
 
jens71 sanoi:
Ajatuksena raosta on, että se äänieristää, muuten hänen tulisi rakentaa yksinkertainen seinä. Sääntöjen siirtäminen samalle pohjahirrelle ja yläkoolaukselle antaa huonomman äänieristyksen kuin seinä, jota hän tutki.
Tämän tyyppisiä seiniä, joita osoitin, joissa "2 seinää jakaa saman kiskon", olemme rakentaneet moniin hotelleihin ja asuinkerrostaloihin, joissa vaatimukset ovat korkeat.
Hyvä ratkaisu, kun seinä ei tule liian paksuksi ja säästää paljon aikaa, kun ei tarvitse asentaa kaksinkertaisia kiskoja kattoon ja lattiaan.

Se, että äänieristys paranee, jos on 2 yläkoolausta kuten kuvailit, on todennäköisesti marginaalista.
Seinä seisoo kuitenkin samassa välipohjassa ja oviaukossa seinät saavat myös kosketuksen toisiinsa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.