Minulla on noin 9 cm paksu seinä, joka on rapattua kevytbetonia. Osa tästä seinästä on tarkoitus purkaa ja sen sijaan rakentaa koolausseinä jatkumaan kevytbetoniseinän linjaa.

Miten minun tulisi kiinnittää uusi seinä vanhaan niin, että rakenteesta tulisi tukeva ja ettei kipsin ja rappauksen välille tulisi halkeamia?

• Lättbetongivägg ja uusi runkoseinä yhdistetty siten, että vanha seinä on vihreä ja uusi runkoseinä punainen.
Olin rakentanut niin, että kipsi oli mennyt koko matkan kevytbetonin päälle, muuten se tulee halkeamaan.

Stefan N sanoi:
Olin rakentanut niin, että kipsilevy oli mennyt koko matkan kevytsoran päälle, se muuten halkeaa.
Valitettavasti on hyvin vaikeaa jatkaa kipsilevyttämistä olemassa olevaan seinään. Siellä on ovi ja kokonainen keittiö sen seinän jatkona.

tommib
Se tulee halkeamaan sauman kohdalla, jos et voi laittaa mitään jatkuvaa pintakerrosta. Voit yrittää akryylisaumausaineella tai vastaavalla, mutta todennäköistä on, että saat halkeaman.

tommib sanoi:
Se tulee halkeamaan, jos et pysty laittamaan jonkinlaista yhtenäistä pintaa. Voit kokeilla akryylisaumaa tai vastaavaa, mutta todennäköisesti saat halkeaman.
Voisiko saumalle laittaa remonttitapetin päälle?

Sen voi tehdä, mutta se todennäköisesti halkeaa myös. Olen kokeillut :-D

Aseta lista saumalle ja kiinnitä se vain puuseinään.

Miksi et jatka kevytsoraharkolla? Jätä kipsi, osb koolaukset ym. Jos sinulla on sama materiaali, ajattelen, että minimoit riskin, että ne käyttäytyvät eri tavoin. Ehkä voit porata sisään/tappia raudoituksen kerrosten väliin?

• Tykkään
tommib
  • Laddar…
dextrocell sanoi:
Miksi et jatkaisi kevytbetonilla? Unohda kipsi, osb runkorakenteet jne. Jos sinulla on sama materiaali, ajattelen, että minimoit riskin, että ne käyttäytyvät eri tavoin. Ehkä voidaan porata/kiinnittää raudoitus kerrosten väliin?
Joo, se voisi olla vaihtoehto, mutta en ole koskaan työskennellyt kevytbetonin kanssa ja uusi seinä tulee olemaan seinäkaappeja, joten mielestäni runkorakenteet ja levyt ovat parempia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.