Olen hiljattain tilannut television, joka painaa 38 kg ja ajattelin ripustaa sen seinälle, joka koostuu vain yhdestä kerroksesta kipsiä, kestääkö se television painon, jos kiinnitän sen metallilaajennuksella? Jos kyllä, kuinka monta minun täytyy käyttää ja riittääkö koko M5-M6?

Yritä osua johonkin sääntöön ja käytä M5 muissa rei'issä.

Eihän se ole pelkkä paino, joka merkitsee, kuinka suuri on esimerkiksi seinäteline? jos se on pienempi, sen täytyy olla kiinnitettynä palkkiin, jos se on suurempi, kuten 60 leveys, se toimii jos se ei ole kääntyvä, vaan tv on kiinnitetty lähelle seinää, mutta jos se on niin suuri, sinulla on varmasti palkki jossain taustalla kuitenkin niin palkki +muut laajentimella

Ok, talo on rakennettu vuonna 1953, tietääkö kukaan kuinka suuri etäisyys pystyy olemaan regleiden välillä?

Kokeile koputtaa seinää. Siellä, missä se kuulostaa vähän tummemmalta, on yleensä regeli. Sitten voit mitata seuraavaan regeliin.

Thomas59
Ei ole mitään ongelmia ripustaa TV:tä yksinkertaiselle kipsilevylle. Unohda kuitenkin "Molly", se on pelkkää roskaa. Osta Snap Toggle http://www.imexab.se/swe/snap_toggle.html sen sijaan.

M5/M6-variantti kestää 132 kg/kappale 13 mm kipsissä, ja vaikka TV työntyy hieman ulos, sinulla on hyvä marginaali, koska seinäkiinnikkeissä on yleensä 4 kiinnityspistettä (= 528 kg).

Testasin ripustaa itseni (100++) yläkaappiin, joka on kiinnitetty 2 Snap Toggle:lla, ja kiinnitys kesti ongelmitta, kun taas kaapin runko oli romahtamaisillaan.

Tämä on silti helpompaa...E1509111

• Tykkään
_Chris
  • Laddar…
kitco sanoi:
Ok, talo on rakennettu vuonna 1953, tietääkö joku mikä voi olla koolinkien välinen etäisyys?
Jos se on rakennettu vuonna 1953, minun on vaikea uskoa, että siinä on kipsilevyjä ollenkaan?! Eikö sinulla ole Tretex-levyjä ponttilaudan päällä? Tretex saattaa tuntua hieman kuin kipsi, luulen - mutta pehmeämpi. Ellei se seinä ole rakennettu jälkikäteen.

Poraa reikä seinään, jotta voit "tuntea", mitä materiaalia se on. :rolleyes:

Minun talo on vuodelta 1949, ja siinä on tretexiä 22 mm:n ponttilaudan päällä, mikä tarkoittaa, että seinille voi ruuvata mitä tahansa - se kestää!

Thomas59
Enk Projektet sanoi:
Tämä on vieläkin helpompi...E1509111
Tja, ollaanko tarkkoja, niin melkein mikä tahansa gipsankare kelpaa, jopa Molly vaikka se onkin roskaa.

Että Maxiplug olisi helpompi (...käsitellä...) en kyllä tiedä, olenko samaa mieltä, mutta se on kai makuasia......

Viimeksi muokattu:
Thomas59 sanoi:
No, jos ollaan rehellisiä, melkein mikä tahansa kipsikiinnike kelpaa, jopa Molly, vaikka se on roskaa.

En tiedä, onko Maxitulppa helpompi (...käsitellä...), mutta se on varmaan makuasia......
Ehdottomasti, mutta Maxitulpan kanssa tarvitaan vain vasara ja sitten mikä tahansa karkeakierteinen ruuvi.

Jos haluaa yksinkertaisen kiinnityksen kipsiin, suosittelen tätä. Löytyy myös kaksoiskipsille/kevytbetonille.

Matti_75 sanoi:
Jos haluat yksinkertaisen kiinnityksen kipsiin, suosittelen tätä. On myös olemassa kaksoiskipsille/ kevytbetonille.
d^_^b

Thomas59
Matti_75 sanoi:
Jos haluat yksinkertaisen kiinnityksen kipsilevyyn, suosittelen tätä. Sitä on saatavana myös kaksoiskipsilevylle/kevytbetonille.
Kyllä, se on Maxipluggen ja se on yksinkertainen, mutta tuskin tarkoitettu sellaiseen kiinnitykseen, josta TS kysyy, ja maksimi pystysuuntainen kuormitus on vain 20 kg (x4 tosin) verrattuna 132 kg Snap Toggleen, mutta joo, TV pysyy kyllä paikoillaan ;) pikkuisen tuurilla.

Thomas59 sanoi:
Jo det är Maxipluggen ja se on yksinkertainen mutta tuskin tarkoitettu sellaiselle kiinnitykselle kuin TS kysyy ja max pystysuora kuorma on vain 20 kg (x4 sinänsä) verrattuna 132 kg Snap Toggle mutta kyllä, TV roikuu varmaan ;) vähän tuurilla.
En tiedä, mitä TV:tä sinulla on, jos 80 kg kuulostaa sinusta vähän pieneltä.

Vähän tietoa vain, mutta luulen, että se riittää tiedoksi Maxi plugien olemassaolosta tai sen puutteesta :D

Maxigipsplugi on tarkoitettu ruuveille 3,5 - 5,5 mm.
Ilmoitetut kuormitusarvot riippuvat kipsin paksuudesta ja laadusta.

Tätä plugia voidaan käyttää myös kiinnitykseen kevytbetoniin, jolloin arvot ovat seuraavat:
Ulosvetäminen: 65 - 90 kg
Vertikaalinen: 115 - 140 kg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.