Hei kaikki asiantuntijat!

Huomasin juuri, että kattolamppu, johon minä ja kumppanini olemme ihastuneet, painaa 4 kg. Olen kuullut 2,5 kg rajana, mutta minulla on myös tunne, että se liittyy enemmän moderniin standardiin, uusiin kipsikattoihin ja niin edelleen.

Mutta asumme 40-luvun asunnossa, jossa katto on luultavasti rapattua betonia*. Ja lamput eivät harvoin painaneet aikanaan paljon (erilaiset kruunut/valurautalamput/plafondit paksuilla raakalasilinsseillä). Joten ehkä voi toivoa, että kattokoukku kestää hieman enemmän?

Koukku tuntuu hieman paksummalta kuin mitä yleensä näkee nykyään ja vaikuttaa vanhemmalta. Se on kauniisti patinoitunut kapistus. Kierteinen osa on hieman yli 30 mm, kierteiden paksuus on 4 mm, jos se auttaa asiaa selvittämään.

Mitä luulette, uskallammeko ripustaa 4 kg lampun?

*Seinät, joihin olemme tähän mennessä poranneet, ovat olleet betonia tai kevytbetonia, ja syvemmällä on tiiltä, ja ajattelen, että näistä materiaaleista betoni soveltuu kattoon?
 
Eikö kattoasennusrasioissa yleensä lue max 15 kiloa?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson sanoi:
Eikö kattorasioissa yleensä lue enintään 15 kiloa?
*Facepalm* Jos olisin tiennyt sen, minun ei olisi tarvinnut purkaa nykyistä valaisinta, ruuvata koukkua, mitata ja sitten kirjautua sisään tänne kirjoittamaan aihetta ja lisäksi häiritä sinua ja muita tyhmillä kysymyksillä.

Kyllä piru vie siellä lukee max 15 kg, jos vain valaisisi ja katsoisi vähän tarkemmin. Kiitos!
 
  • Tykkään
kenneth5828 ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.