Aion eristää seinäni rakennusmuovilla. Olen miettinyt, miten se tulisi päättää lattian kohdalla. Pitäisikö minun leikata se puhtaaksi muutama senttimetri yläpuolelta ja teipata koolaukseen kiinni? Vai pitäisikö minun tehdä se hieman pidemmäksi niin, että se päätyy sisäisen koolauksen alle, joka rakennetaan ulkopuolelle asennustilaksi?

Rakennusprojekti keskeneräisessä huoneessa, jossa villaeristys asennettuna ikkunan ympärille. Lattialla epätäydellisiä levyjä ja työkaluja.

Sinun tulee vetää se alas ja kiinnittää se betoniin. Jos aiot asentaa parkettilattian, voit hyödyllisesti laajentaa sitä hieman lattialle, jotta se liittyy lattian alla olevaan muoviin.
On olemassa erityisiä saumamateriaaleja, jotka varmistavat tiiviyden betonia vasten.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Sinun tulee vetää se alas ja kiinnittää se betoniin. Jos aiot asentaa parkettilattian, voit mielellään päästää sen hieman lattian päälle ja kiinnittää sen lattian alla olevaan muoviin.
On olemassa erityisiä saumamateriaaleja, joilla saada tiivis betonia vasten
se ei ole betonia. Se on lastulevyä ruuvattuna lattialistoihin. (Taso2).

Ok sitten sinun täytyy yrittää kiinnittää se alakerran seinän muoviin.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Ok då måste du försöka få i ihop den med plasten i väggen på undervåningen.
Mahdotonta. Rakennettu yläkerta. Se, mihin voin suhtautua, on kuvassa. Joko taittaa muovin lattialle tai leikata puhtaaksi ja teipata alempaan seinälistaan. Ulkoseinän ulkopuolelle rakennetaan sisäseinä. Se asetetaan taitetun muovin päälle, jos valitaan tämä ratkaisu.

Tulkitakseni sinulla on muovia alakerran katossa. Sitten vaihtoehtona on yhdistää ylempi muovi siihen. Muutoin saat reiän välipohjaan, josta kosteus pääsee rakenteeseen. On aina ongelmallista laajentaa taloa. Siksi on tärkeää miettiä kaikki tarkkaan ennen aloittamista, jotta asiat tehdään oikeassa järjestyksessä.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Tulkitsen, että sinulla on muovia ensimmäisen kerroksen katossa. Silloin vaihtoehto on yhdistää yläpuolinen muovi siihen. Muuten saat aukon välipohjaan, josta kosteus pääsee rakenteisiin.
Laajennuksen rakentaminen on aina ongelmallista. Siksi on tärkeää, että kaikki ajatellaan huolellisesti läpi ennen kuin aloitetaan, jotta asiat tehdään oikeassa järjestyksessä.
Ei muovia alapuolen katossa. Periaatteessa olemme purkaneet vanhan harjakaton, paljastaneet kaikki lattian palkit. Lattiassa on yhdistelmä vanhaa sahanpurua ja uutta mineraalivillaa. (Ulkommat reunat ja osastot, joissa olemme asettaneet asennuksia/ilmanvaihto jne. ovat villaa). Sen päälle olemme asentaneet lastulevyt tukipuihin. Uudet ulkoseinät ja uusi pulpettikatto.

Jos talo on vanha, on todennäköisesti tarpeeksi vuotoja muissa paikoissa. Yritä liittyä mahdollisimman tiiviisti vain

Jos sinulla ei ole muovia alakerrassa, tee vain kuten ajattelit ja purista se asennussäännön alle.

• Tykkään
basseman ja 1 muu
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Jos sinulla ei ole muovia alakerrassa, niin tee vain kuten olet ajatellut ja purista se asennussääntöön
Luulen, että laitan tiivistemassa nauhan säännön ja muovin väliin ennen kuin puristan. Näin olen taatusti tiivistänyt muovin huoneen/alakerran suuntaan. Jos nyt sattuisi olemaan herkkä tilanne, että ilma palkkirakenteesta/netin kautta etsii tiensä muovin taakse!!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.