Ihmettelen yksinkertaisesti, voiko sanoa, mitä parveke kestää painona?

Rakentajat pystyttivät parvekerungon minulle. Tässä on tilanne:

- Se on ankkuroitu maahan betoniperustuksilla etureunasta. Takarauta on ankkuroitu kantavaan palkkiin talon vaakapuun (220x45) takana, ulkovuorauksen takana.
- Kantava linja 220x45.
- 50cc palkkien välillä (170x45).
- Etureunan kantava palkki on upotettu pylväisiin siten, että se lepää niiden sisällä.
- Pylväät ovat 125x125 kyllästettyjä.

Voiko sanoa suurin piirtein? Onko se laskettavissa?
katso liitettä 522806 Uusi rakennettu parvekerunko valkoisen talon edessä, jossa on pystytolpat ja leikkiauto nurmikolla. Synkät pilvet taustalla.

• Kaavio näyttää parvekkeen tukirakenteen mittoineen: leveys 8,5 m, korkeus 3,5 m, sisältäen tukipylväät ja tangot.
Totta kai sen voi tehdä.
Yleensä ei ajatella näin, vaan mitoitus tehdään standardin mukaisen kuorman mukaan, ja rakennetaan sen perusteella.
Voi sanoa, että parvekkeesi on mitoituksen suhteen alakanttiin, mikä ei tarkoita, että se romahtaisi, mutta saattaa hieman notkua, jos on paljon ihmisiä, ja mahdollisesti taipua ajan myötä.
Edessä olevan kantavan palkin pitäisi olla kaksinkertainen 45x220 ja 45x220 c30 lattiarakenteessa.
En muista tarkalleen, mikä on mitoituskuorma parvekkeelle, mutta luulen sen olevan noin 1,5 kN/m2 eli noin 150 kg neliömetriltä, joten siinä on kunnollinen marginaali, mahtuu paljon ihmisiä sinun parvekkeellesi.

okej, kan jag sätta in dubbla reglar lite här och var för att hjälpa? På mitten ligger tre reglar tex?

Jag satt och kollade på någon annans ritning och jag upplevde dess mått på stolpar/plank som ganska futtiga jämfört med min?

Rakennepiirros, jossa on puukehikko seinää vasten; keskellä on kaksoisrimat, punaiset ympyrät korostavat liitoksia.

Mittoidu kuormat parvekkeelle ovat:
3,5 kN/m² ja pistekuorma 2,0 kN.

Kun laskin parvekkeita opintoaikana, muistan, että puutavaran mitat tulivat melko suuriksi kuormien kestämiseksi.

Ok, pitäisikö minun laittaa tuplapuutavara?

fgo fgo sanoi:
Dimensionerade laster för balkong är:
3,5 kN/m² och punktlast på 2,0 kN.

När jag räknade på balkonger under studietiden minns jag att dimensionerna på virket blev ganska stora för att klara av lasterna.
Luulen, että korkeampi luku koskee vain parveketta, joka on konsolityyppinen, mutta en ole varma.
Olen lomalla, joten minulla ei ole kirjoja.
TS parveke on enemmänkin terassi ja voidaan mitoittaa sen mukaan.

R Rolle85 sanoi:
Ok ska jag lägga dubbla reglar?
Mieluiten täydentää 45x220, paras tapa poistaa taipuman riski.

larsbj larsbj sanoi:
Luulen, että korkeampi luku koskee vain parvekkeita, jotka ovat konsolityyppiä, mutta en ole varma.
Olen lomalla, joten minulla ei ole kirjoja
TS parveke on enemmänkin terassi ja se pitäisi voida mitoittaa sen mukaisesti.
Tämä on Svenskt Trä:n suositus terassipalkiston mitoitukselle cc600
Suomalaisen puun suositukset terassin palkkirakenteen mitoille, vapaapituudelle 1,00 m cc600-pituudella. Näytetään eri mittavaihtoehtoja.

Okei, sitten minulla on ongelma. Minun on alettava asettaa kaksinkertaiset 170x45mm, koska vapaat pituudet ovat 3,29m.

Valitettavasti sinulla on hieman ongelmia.
Se on koolinkien korkeus, joka vaikuttaa eniten.

Tässä sinulla on cc300, huomaa että se on C24
Optioiden valinta keskivälin (C) 300mm ja puun paksuuden 45mm mukaan ja taulukko, jossa on mitat vapaalle pituudelle 3,5 m.

Joten miten voin jälkikonstruoida nyt? Kaksinkertaiset koolaukset tai asettaa koolinki nykyisen alle tai vastaavaa?

Mielestäni se on enemmän pieni terassi kuin parveke. Kutsutaan sitä miksi tahansa, se mitoitetaan kahdella tuella varustetuksi välipohjaksi, parvekkeet ovat yleensä kiinnitetty ainoastaan taloon.

• Tykkään
larsbj
  • Laddar…
Nyt olen huolissani. Kuinka voin jälkiasentaa? Kaksoisreglat?

Huomaan nyt, että vapaapituuteni ovat 3,28 eivätkä 3,5 m.

Lataa appen lathunden jostain sovelluskaupasta ja voit kokeilla sitä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.