Olen löytänyt reikiä katosta, jotka yrityksen pitäisi korjata, mutta se on vuotanut alla olevalle palkille niin, että melkein koko tiilijulkisivun päällä oleva tukipiste on lahonnut pois, muuten palkki on terve ja tuntuu edelleen vakaalta. Koska palkki on sekä toisen kantavan rakenteen alla että päällä, ei ole erityisen helppoa vaihtaa palkkia, onko olemassa mitään järkevää tapaa vahvistaa tukipistettä jonkinlaisella teräksellä tiiliseinään?

• Kattoon liittyvä rakennevaurio, jossa lahoava puupalkki ja reikä. Näkyvissä myös tiiliseinävaurio rakennusprojektin yhteydessä.
  • Puurakenteinen katto, jossa näkyy useita paljaita kattoparruja. Taustalla on ikkuna ja tukehtunut seinä. Katto tarvitsee korjausta.
  • Kattoon aiheutunut reikä, lahonnut palkki ja rapautunut tiiliseinä kosteuden vuoksi vuotojen jälkeen.
Minua mietityttää, mikä tehtävä sillä palkilla (neliön muotoinen poikkileikkaus) on. Kuten kuvassasi näkyy, palkki sijaitsee lattia- tai kattokannattimien alapuolella, ja vaikuttaa siltä, että se aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, kun kannattimet on lovettu palkin mahtumiseksi. Tuo pieni palkki ei voi tarjota kantavaa voimaa tuolla jänneväliä, mutta toisaalta näyttää siltä, että kannattimet ovat heikentyneet merkittävästi loveamisen vuoksi.

Viimeksi muokattu:
G Gabbe1 sanoi:
Olen mietteliäs siitä, mikä on sen palkin (neliömäinen poikkileikkaus) tehtävä. Kuvassasi se näyttää olevan lattia- tai kattokuvien alla, ja se näyttää tuottavan enemmän haittaa kuin hyötyä, koska kuvat on lovettu palkin mahtumiseksi. Pieni palkki ei voi tuoda kantokykyä sillä jännevälillä, mutta sen sijaan näyttää siltä, että kuvat ovat heikentyneet huomattavasti lovitusten vuoksi.
Jos ymmärrän oikein, mihin viittaat, niin se on rautapalkki/T-teräs, joten jonkin verran kantokykyä sillä on, vaikka se todennäköisesti onkin hieman alimitoitettu.

Onko sinulla ideoita, miten voisi vahvistaa/kunnostaa vahingoittunutta palkkia/kattojuoksua?

Okei, sitten ymmärsin kuvasi väärin.

G Gabbe1 sanoi:
Ok, då missförstod jag dina bilder.
joo okei, ei ollut niin helppoa ottaa selkeitä kuvia ':)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.