Hei!
Aion kiinnittää terassimarkiisin (6 metriä pitkä, 60 kg) julkisivuun. Markiisin kiinnityksiä ei voi asettaa suoraan kattorakenteisiin, koska silloin markiisi ei keskity terassin ylle, joten minun täytyy asentaa kantava puu. Seuraavaa haluaisin tietää:

1. Mikä on sopiva ruuvin koko, jolla kiinnitän kantavan puun kattotuolielementteihin? Haluan tietää paksuuden ja pituuden. Ajattelin käyttää ranskalaisia puuruuvia.

2. Voinko kiinnittää markiisin kiinnitykset kantavaan puuhun (ajattelin 45 mm paksuista kantavaa puuta) ranskalaisilla puuruuvilla, ja jos niin, mikä ruuvinkoko olisi sopiva? Vai onko kantava puu liian ohut markiisin painolle? Kantavan puun takana on julkisivun kerros, jossa on ilmarako takana. Onko parempi käyttää pulttia ja mutteria markiisin kiinnitykseen? Pultti-ja-mutteri-vaihtoehdossa minun täytyy laittaa lyhyitä puurimoja kantavan puun taakse, kun kattorakenteet ovat, jotta voin myöhemmin, markiisin kiinnikkeiden asennuksen yhteydessä, päästä käsiksi mutteriin kantavan puun takana.

Yt. Nils

optimum
N Nlsp sanoi:
Hei!
Aion kiinnittää terassimarkiisin (6 metriä pitkä, 60 kg) julkisivuun. Markiisitukia ei voi kiinnittää suoraan kattoristikoihin, koska silloin markiisi ei keskity terassin yläpuolelle, joten minun täytyy asentaa kannaattopuu. Kysymykseni on;

1. Minkä kokoisia ruuveja tarvitsen kiinnittääkseni kannaattopuun kattopäätyihin (takfötterna?)? Paksuus ja pituus pyydetään. Ajattelin käyttää ranskalaista puuruuvia.

2. Voinko kiinnittää markiisitukia kannaattopuuhun (ajattelin 45 mm paksua kannaattopuuta) ranskalaisella puuruuvilla ja jos voin, niin minkä kokoisia ruuveja? Tai onko kannaattopuu liian ohut markiisin painolle? Kannaattopuun takana on kerros julkisivua ja sen takana on tuuletusväli. Onko parempi käyttää pultteja ja muttereita markiisikiinnikkeiden kiinnittämiseen?
Pultti-ja-mutteri-vaihtoehdossa minun on laitettava lyhyitä laudanpaloja kannaattopuun taakse kattoristikoihin etäisyyden luomiseksi, jotta voin myöhemmin, markiisikiinnikkeitä asennettaessa, päästä käsiksi mutteriin kannaattopuun takana.

Terveisin Nils
Tervetuloa foorumille :D

Kuva tai piirustus auttaisi varmasti saamaan hyviä vastauksia.

Kuvaa tarvitaan.

mutta riippumatta siitä, jätä ranskalainen ruuvi pois, käytä esim. VSB Jumbo Jetting 8-10mm sen sijaan. Paljon parempi.

• Tykkään
RoAd
  • Laddar…
Hei taas!

Tässä on kuva. Piirros on ylhäältä päin.

Ylin kuva: Kantopalkki kiinnitetään, julkisivun läpi, kattotuoleihin. Markiisi kiinnitetään kantopalkkiin (ja julkisivuun) ranskalaisella puuruuvilla tai vastaavalla. Uskotteko, että kantokyky on riittävä ja mitä kokoja minun tulisi käyttää eri ruuveissa?

Alemman kuva:
Jos ranskalainen puuruuvi ei ole riittävä markiisille kantopalkissa, voidaan lisätä etäisyyksiä (nro 4), samaa kuin kantopalkki (45x120), jotta voin kiinnittää koneruuvilla/pultilla ja mutterilla ja päästä käsiksi mutterin pitämiseen kantopalkin takaa.

Ystävällisin terveisin, Nils

• Käsin piirretty rakennuskaavio, joka näyttää kattoristikon, julkisivun, kantopalkin ja etäisyyden ylhäältäpäin katsottuna.
Aikoisin asettaa sopivan kantavan palkin, esim. 45x120, kattoristikoiden tassuille. Jos välissä on julkisivulauta, yrittäisin löytää ruuvin, esim. jetting 6-8mm paksu ja 120mm pitkä. Mieluiten ruuvi ei saisi pureutua julkisivulautaan, vaan ruuvin kannan ja kierteiden alun välin tulisi olla 45 + julkisivulaudan paksuus.

En pidä ranskalaisista puuruuveista, kun puuta ruuvataan puuta vasten. Käytän prikkoja, kun kiinnitän puuta metallikiinnikkeisiin, kuten rakennuskulmiin tai vastaaviin.

G Gukken sanoi:
Laittaisin sopivan kantopuun esimerkiksi 45x120 kattotalojen kavioihin. Jos välissä on julkisivulauta, yrittäisin löytää ruuvin, esimerkiksi jetting 6-8mm paksu ja 120mm pitkä. Ruuvi ei saisi mieluiten kiertyä paneelilaudassa, vaan väli ruuvin pään ja kierteen alun välillä tulisi olla 45+paneelilaudan paksuus.

En oikein pidä ranskalaisista puuruuveista, kun puuta ruuvataan puuhun. Frallor käytän puun ja metalliosien, kuten rakennuskulmien, kiinnittämisessä.
Ymmärrän mitä tarkoitat kierteillä.
Mutta "frallor" voit mielellään selittää mitä ne ovat! Pitäisikö niiden olla markiisikannakkeiden (metalli) ja kantopuun (puu) välillä?
Kiitos vastauksesta!

Sämpylät=Franska skruuvi.

Kuten sanottu, käytä Jettingskruvarna sen sijaan.

Ok, suuri kiitos avusta.

Mitä mieltä olette kysymyksestä 2 sitten?
Voinko kiinnittää 6 metrin pituisen ja 60 kg painavan markisen (5 kiinnitystä) ranskalaisella ruuvilla kantavaan palkkiin, joka on 45 mm paksu? Vai pitäisikö minun tehdä etäisyys ja kiinnittää pultilla ja mutterilla?

Markiisini on kiinni suoraan jalkoihin... anteeksi, tassuihin ranskalaisella. Markiisikannattimet voi yleensä siirtää markiisikelkassa, jotta ne sopivat kiinnityspisteisiin. Toisella puolella minulla on 80 cm ennen ensimmäistä kiinnikettä, toisella 20 cm, juuri saadakseni markiisin sinne, missä haluan sen olevan. Se on ulkona ympäri vuoden noin 120 cm, eikä ole vielä pudonnut.

HUOM! Tärkeää ranskiksissa. Esiporaa samalla paksuudella, mitä ruuvilla on alhaalla kierteissä -0,5 mm, poraa sitten poralla, joka on saman kokoinen kuin vyötärön paksuus niin syvälle, missä vyötärö tulee olemaan asennettuna. Esim. Jos 10 mm ranskis on 7 mm alhaalla kierteissä, poraat 6,5 mm koko ruuvin pituudelta, sitten 10 mm syvyydeltä kuin vyötärö. Voitele ruuvi rasvalla tai tarkoitetulla vahalla, jolloin se on helpompi kiertää sisään ja leikkaa paremmin kierteet puuhun.

45 mm kantolinja on vähän liian vähän vetää ranskista sisään, jos aiot tehdä niin, sinun pitäisi käyttää ruuvia mutterin ja isoja aluslaattoja takapuolella. Ja kuten aiemmin sanottu, älä vedä kantolinjaa kiinni ranskiksilla, mutta mielellään markiisi.

N Nlsp sanoi:
Ok, kiitos paljon avusta.

Mitä mieltä olette sitten kysymyksestä 2?
Voinko kiinnittää 6 metriä pitkän ja 60 kg painavan markisoiden (5 kiinnitystä) ranskalaisella ruuvilla kantopalikkaan, 45 mm paksu? Vai pitäisikö minun luoda etäisyys ja kiinnittää pultilla ja mutterilla?
Se ei putoa alas. Todennäköisesti markiisien rakenne murtuu ennen kiinnitystä. Anna mennä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.