6 374 lukukertaa ·
10 vastausta
6k lukukertaa
10 vastausta
Kuinka kiinnittää kipsikattoon?
Hei!
Olohuoneessa aiomme laskea kattoa seinien ympäri ja 40 cm sisäänpäin - niin että siitä tulee ikään kuin upotettu kehys katon ympärille. Tarkoitus on sitten asentaa kohdevalot tähän kehykseen.
Ajattelin asentaa 45x95 runkopuut 40 cm pituisina, joihin kiinnitän itse kehyksen (ajattelin käyttää 12 mm lastulevyä). Sisäkatto on tehty kipsistä, joten toivoin löytäväni hieman runkopuita alta saadakseni hyvän kiinnityspinnan. Se osa katosta, joka on lähimpänä seinää, on tuettu ympäriinsä, joten pitkien ruuvien kanssa kiinnittämisessä ei ole ongelmaa. Mutta 40 cm:n kohdalla en löydä mitään runkopuita (olen ollut porakoneen kanssa etsimässä). Miten etenen kiinnittääkseni 45x95-runkopuut olemassa olevaan kipsikattoon niin, että se kestää lastulevyn kiinnittämisen? Laajennettavat kiinnikkeet??(!) PL400? ;D
Olen tehnyt kuvan, joten ehkä on helpompi ymmärtää, mitä tarkoitan:

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan! Kiitos...
Olohuoneessa aiomme laskea kattoa seinien ympäri ja 40 cm sisäänpäin - niin että siitä tulee ikään kuin upotettu kehys katon ympärille. Tarkoitus on sitten asentaa kohdevalot tähän kehykseen.
Ajattelin asentaa 45x95 runkopuut 40 cm pituisina, joihin kiinnitän itse kehyksen (ajattelin käyttää 12 mm lastulevyä). Sisäkatto on tehty kipsistä, joten toivoin löytäväni hieman runkopuita alta saadakseni hyvän kiinnityspinnan. Se osa katosta, joka on lähimpänä seinää, on tuettu ympäriinsä, joten pitkien ruuvien kanssa kiinnittämisessä ei ole ongelmaa. Mutta 40 cm:n kohdalla en löydä mitään runkopuita (olen ollut porakoneen kanssa etsimässä). Miten etenen kiinnittääkseni 45x95-runkopuut olemassa olevaan kipsikattoon niin, että se kestää lastulevyn kiinnittämisen? Laajennettavat kiinnikkeet??(!) PL400? ;D
Olen tehnyt kuvan, joten ehkä on helpompi ymmärtää, mitä tarkoitan:

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan! Kiitos...
Kiitos kaikista vastauksista ja mielipiteistä. Arvostetaan tämän aiheen noviisin toimesta.
Ajattelin myös näin, mutta koska aion tehdä tämän itse, luulin, että se olisi helpompaa ja säästäisin muutaman kirosanan asentamalla poikittain kuin pitkiä pituuksia. Ehkä olen väärässä... En tiedä miten minun pitäisi nyt tehdä. :-?mr Z sanoi:
Tuli mieleen vielä yksi asia. Voiko itse ruuvin, joka on kiinnitetty mollyyn, korvata sillä ajatuksella, että sen on mentävä 95mm-kannattimen läpi ja sitten yksinkertaisen kipsilevyn läpi katossa. Mollyyn kiinnitetty vakioruuvi ei varmaankaan riittäisi edes puoliväliin kannattimen läpi.
Tottakai voi vaihtaa mollyn ruuvin, pitäisi olla vakiomittoja jos en ole ihan hakoteilläentranced sanoi:
Luulen, että alun perin tässä ketjussa oli ajatus upottaa ruuvi koolinkiin, mutta toki on kätevää hankkia pidempi ruuvi.
Mitä tulee siihen, kuinka sinun pitäisi asettaa koolingit, uskon, että pituussuunnassa on vähemmän askarreltava
Onnea matkaan!
Okei, kuten olen nyt tehnyt, olen asentanut säännön levyille, joissa lastulevyjen päät kohtaavat, jotta niiden päitä voi kiinnittää ja vähentää riskiä liikkua saumassa.
Miten teen parhaiten, jotta lastulevyjen sauma näkyisi mahdollisimman vähän ja vähentää riskiä halkeamien syntymiselle, kun kaikki on maalattu ja valmis? Pelkkä sauman tasoittaminen ja maalaaminen ei varmaankan riitä? Pitäisikö käyttää kangasta, lateksitiivistettä tai jotain muuta?
Miten teen parhaiten, jotta lastulevyjen sauma näkyisi mahdollisimman vähän ja vähentää riskiä halkeamien syntymiselle, kun kaikki on maalattu ja valmis? Pelkkä sauman tasoittaminen ja maalaaminen ei varmaankan riitä? Pitäisikö käyttää kangasta, lateksitiivistettä tai jotain muuta?
Klikkaa tästä vastataksesi