Hei!
Aion pystyttää aidan ja haluan osiot "välille" pylväiden enkä ulkopuolelle. Miten tehdä? Olen nähnyt ns. aidankiinnikkeitä mutta ne eivät tunnu riittäviltä pitkälle aidalle. Tolppien jyrsintä siten, että kantavat palkit työnnetään sisään, olisi jotain, mutta pylväitä on melko paljon ja se on tehtävä kahdesti lisäksi - valitettavasti minulla ei ole niin paljon aikaa. Onko olemassa mitään kätevää tapaa nopeuttaa prosessia?

Se on vain kulmaruuvaus - teen sitä juuri nyt ja se toimii erinomaisesti ja on tukeva.

Juuri niin!
Esiporaa myös, niin se ei halkea edes 10 vuoden päästä.
Tai vielä helpompaa, käytä Grabbersin itsesyvittävää terassiruuvi.

...ja, oikea (hyvä) ruuvi on edellytys sille, että tämä toimii. Itse käytän nyt Essven ruuveja ja se ei varmasti onnistuisi edullisilla biltema/byggmax ruuveilla...luulen niin.

Vähän kuvia:

Jos on vain kaksi kättä, tarvitaan vähän hi-tech snickartools:

IMG_2044_small.jpg

Myshörnan:
IMG_2045_small.jpg

IMG_2047_small.jpg

Fasade kanter på de liggande bitarna förhöjer helhetsintrycket.
IMG_2049_small.jpg

IMG_2050_small.jpg

IMG_2051_small.jpg

IMG_2052_small.jpg

Pylväät ovat höyläämättömät 75x75, vaakatasot 22x70, kapeat pinnat ovat 34mm leikattu 22x120:stä, leveät pinnat ovat 22x95, pinnaväli on noin 20mm.
IMG_2053_small.jpg

Kiinnitys keskellä, vinoruuvi
IMG_2054_small.jpg

IMG_2055_small.jpg

IMG_2056_small.jpg

Tarkkasilmäinen saattaa huomata, että tikut on sijoitettu symmetrisesti keskikohdan ympärille niin, että kaikki osastot näyttävät samanlaisilta, sen sijaan että kaikki rakennettaisiin vain vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Symmetria!

• Tykkään
EasyCash
  • Laddar…
Tyylikästä :-)
Pidän erityisesti sinun "snickarbänk"-pöydästäsi.
Siellä voi nauttia yhden jos toisenkin "screwdrivers".

• Tykkään
Anita.W
  • Laddar…
Noin voi tehdä vain kun ei talonpäällikkö ole kotona.....:cool:

MathiasS MathiasS sanoi:
[bild]

[bild]

Teräväkatseinen huomaa mahdollisesti, että tikut ovat sijoitettu symmetrisesti keskikohdan ympärille niin, että kaikki osat näyttävät samanlaisilta, sen sijaan että kaikki rakennetaan vain vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Symmetria!
Kiitos inspiraatiosta. Aion rakentaa lautoja ja aidan nyt keväällä, minulla on ketju aiheesta mutta löysin juuri sen, mitä etsin tästä.

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
JanneJanne123
Puinen aita, jossa laudat ovat pystysuorassa, hieman tiheämmin sijoitettuina. Oranssit merkinnät näkyvät laudassa, ympärillä vihreä nurmikko.
Olen rakentanut samanlaisen aidan, mutta viistokiinnityksen sijaan käytin hieman pidempiä ruuveja ja ruuvasin läpi koko laudan leveyden lyhyeltä sivulta. Spalttien väli on hieman tiheämpi ja ruuvinreiät ovat käytännössä näkymättömiä.

• Tykkään
EasyCash
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 sanoi:
[kuva]
Olen rakentanut samanlaisen aidan, mutta vinoruuvauksen sijaan käytin hieman pidempiä ruuveja ja ruuvasin koko laudan leveyden läpi lyhyeltä sivulta. Minulla on hieman tiheämpi väli palkkien välillä ja ruuvinreiät ovat käytännössä näkymättömiä.
Mitä mittoja aidallasi on?

JanneJanne123
Lautaverhous, jossa tiiviisti asetetut valkoiset laudat puukehyksessä. Toimii ilmastointilaitteen äänieristäjänä.
45 ja 95 ovat spjälorna. Ovat melko tiukasti asetettuja, koska toimivat äänenvaimentimina ilmastointipumpulle, joka on takana. Väli on yhden mittatyökalun paksuinen.

• Tykkään
EasyCash
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
[bild]

[bild]

Teräväkatseinen huomaa mahdollisesti, että tikut on symmetrisesti sijoitettu keskikohdan ympärille niin, että kaikki osiot näyttävät samanlaisilta, sen sijaan että kaikki rakennettaisiin vain vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Symmetria!
Terve!

Mitä ylälaitaa sinulla on aidassa?

Ymmärränkö oikein, että olet ruuvannut viistosti ne vaakasuorat tolppaan, mutta myös ruuvannut viistosti sisemmän sälepinnan tolppaan?

Ovatko säleet ruuvattu sisään vaakalaudassa? Yksi ruuvi per säle vai kaksi leveälle, yksi kapealle?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.