25 638 lukukertaa ·
18 vastausta
26k lukukertaa
18 vastausta
Kuinka kiinnittää aita tolppan "keskelle"
Hei!
Aion pystyttää aidan ja haluan osiot "välille" pylväiden enkä ulkopuolelle. Miten tehdä? Olen nähnyt ns. aidankiinnikkeitä mutta ne eivät tunnu riittäviltä pitkälle aidalle. Tolppien jyrsintä siten, että kantavat palkit työnnetään sisään, olisi jotain, mutta pylväitä on melko paljon ja se on tehtävä kahdesti lisäksi - valitettavasti minulla ei ole niin paljon aikaa. Onko olemassa mitään kätevää tapaa nopeuttaa prosessia?
Aion pystyttää aidan ja haluan osiot "välille" pylväiden enkä ulkopuolelle. Miten tehdä? Olen nähnyt ns. aidankiinnikkeitä mutta ne eivät tunnu riittäviltä pitkälle aidalle. Tolppien jyrsintä siten, että kantavat palkit työnnetään sisään, olisi jotain, mutta pylväitä on melko paljon ja se on tehtävä kahdesti lisäksi - valitettavasti minulla ei ole niin paljon aikaa. Onko olemassa mitään kätevää tapaa nopeuttaa prosessia?

Tarkkasilmäinen saattaa huomata, että tikut on sijoitettu symmetrisesti keskikohdan ympärille niin, että kaikki osastot näyttävät samanlaisilta, sen sijaan että kaikki rakennettaisiin vain vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Symmetria!
Kiitos inspiraatiosta. Aion rakentaa lautoja ja aidan nyt keväällä, minulla on ketju aiheesta mutta löysin juuri sen, mitä etsin tästä.MathiasS sanoi:
JanneJanne123
Talon omistaja
· Stockholm
· 2 911 viestiä
JanneJanne123
Talon omistaja
- Stockholm
- 2 911 viestiä

Olen rakentanut samanlaisen aidan, mutta viistokiinnityksen sijaan käytin hieman pidempiä ruuveja ja ruuvasin läpi koko laudan leveyden lyhyeltä sivulta. Spalttien väli on hieman tiheämpi ja ruuvinreiät ovat käytännössä näkymättömiä.
Tyylikäs!JanneJanne123 sanoi:
Onko sinulla aikaa/halua antaa näkemyksiäni minun ketjuuni? Joten en kaappaa tätä ketjua minun kysymyksilläni
https://www.byggahus.se/forum/threads/plank-och-staket-tips.485478/#post-5198183
Terve!MathiasS sanoi:
Mitä ylälaitaa sinulla on aidassa?
Ymmärränkö oikein, että olet ruuvannut viistosti ne vaakasuorat tolppaan, mutta myös ruuvannut viistosti sisemmän sälepinnan tolppaan?
Ovatko säleet ruuvattu sisään vaakalaudassa? Yksi ruuvi per säle vai kaksi leveälle, yksi kapealle?