Minulla on ilmanvaihtokanava ulkoseinässä 1,5-kerroksisessa talossa. Talo on rakennettu vuonna 1958. Olen purkanut suurimman osan, mutta en ole päässyt eroon pienestä asbestikanavasta seinässä, jossa ilmanvaihtoventtiilit ovat kiinni. Haluaisin poistaa sen, mutta se vaikuttaa kiilatuksi seinään. Siinä oli kaksi naulaa, jotka olen poistanut. Onko mitään vinkkejä, miten sen saisi poistettua rikkomatta sitä? Voisiko suihkuttaa vähän WD40:ä sen ympärille ja toivoa, että se liukuu helpommin ulos? Ideat ovat lopussa.
 
  • Eterniittikanava seinässä, jossa on ilmanvaihdon säleikkö ja verkko. Seinä on puuta, ja kanava näyttää kuluneelta.
Staffans2000
Se on varmaan vain jumissa.
Miksi sinun pitäisi poistaa sen?

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Se on vain puristuksissa.
Miksi sinun pitäisi poistaa sen?

Staffan
Aion laittaa uudet venttiilit, ja myrkyllisen materiaalin jättäminen seinään tuntuu turhalta..
 
Staffans2000
Aha! Mutta muista, että se ei ole lainkaan myrkyllistä, joten niin kauan kuin et käytä väkivaltaa ja vahingoita putkea, se on vaaratonta.

Staffan
 
  • Tykkään
CarlC89 ja 1 muu
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Aha!
Mutta ajattele, että se ei ole vähimmässäkään määrin myrkyllistä, joten niin kauan kuin et käytä väkivaltaa ja vahingoita putkea, se on vaaraton.

Staffan
Tiedän sen, mutta olisi helpompaa asentaa uusi venttiili ilman tätä siellä, en tiedä, onko olemassa uusia venttiilejä, jotka sopivat näihin edes tänään..
 
  • Tykkään
Staffans2000
  • Laddar…
H
Minulla oli samanlainen talossani.
Hakkasin paskan palasiksi.
Olen yhä hengissä.

Se asbesti pelko, joka on olemassa, on liioiteltua.
Kerran tai kahdesti ei ole vaaraa, pahempi niille, jotka työskentelivät siinä koko ajan.
 
  • Tykkään
tergo ja 2 muuta
  • Laddar…
S
Kiedo se ensin roskapussiin tai kahteen, jos se ei irtoa, murskaa se pussissa.
 
Staffans2000
S DanielF sanoi:
Kääri se ensin roskapussiin tai kahteen, jos se ei irtoa, murskaa se pussissa.
Se on varmaan helpommin sanottu kuin tehty, kun se on jumissa seinän sisällä:D.

Staffan
 
Sain pois sellaiset putket uggamalla/keinumalla..
 
M Mattias E Svensson sanoi:
Siinä oli kaksi naulaa, jotka olen poistanut. Onko vinkkejä, miten sen voi saada ulos rikkomatta sitä?
Poista ulkopuolinen ristikko, ehkä sinulla on siellä vielä enemmän nauloja. WD40 tai vastaava tuskin toimii, mutta käytä puupalaa väliin ja naputa kevyesti, niin saat ehkä tuntuman siitä, liikkuuko se yhtään vai onko täysin pysähtynyt.
 
Pistä pyöreä spirorör kanavaan ja tiivistä ympäri.
 
  • Tykkään
Staffans2000 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.