4 364 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Kuinka huijata silmää ei täysin suorakulmaisilla portinpylväillä?
Hei, Olen aidannut tonttia verkolla ja olen nyt saavuttanut vaiheen, jossa minun täytyy rakentaa portti. Portin runko tulee olemaan 45x45 -kooluista ja verhoillaan myös verkolla. Jokainen koolu on tarkoitus sahata 45 asteen kulmaan ja siten rakentaa runko valokuvakehysmäisesti.
Ongelmana on, että tolpat eivät ole täysin pystysuorat, mikä johtaa siihen, että tolppien väli eroaa noin 2 cm ylhäällä verrattuna alhaalla. Tolpat on kiinnitetty maakiiloihin, ja jokainen, joka on koskaan lyönyt niitä alas moskalla, tietää, että tulos on vähän mitä sattuu, en usko, että se on mahdollista saada ne täysin pystysuoriksi niillä työkaluilla, jotka minulla on.
Ylhäällä tolppien väli on 115 cm ja alhaalla 113 cm. Portti tulee olemaan noin 100 cm korkea. Alun perin tarkoituksena oli jättää 1 cm ilmaa jokaisen tolpan ja portin väliin.
Onko kenelläkään ideaa, miten parhaiten hämätä silmää ja "häivyttää" nämä kaksi cm?
On mahdollista rakentaa vino portti, joka on hieman suurempi ylhäältä kuin alhaalta, mutta silloin kulmia täytyy säätää enkä tiedä, onko se niin kätevää. Jättää suurempi väli tolpan ja portin välille ylhäällä kuin alhaalla on yksi tapa. Ehkä jopa silmä ei huomaa sitä eroa, jos ei tiedä siitä?
Vinkkejä, kokemuksia ja ideoita otetaan mielellään vastaan.
Ongelmana on, että tolpat eivät ole täysin pystysuorat, mikä johtaa siihen, että tolppien väli eroaa noin 2 cm ylhäällä verrattuna alhaalla. Tolpat on kiinnitetty maakiiloihin, ja jokainen, joka on koskaan lyönyt niitä alas moskalla, tietää, että tulos on vähän mitä sattuu, en usko, että se on mahdollista saada ne täysin pystysuoriksi niillä työkaluilla, jotka minulla on.
Ylhäällä tolppien väli on 115 cm ja alhaalla 113 cm. Portti tulee olemaan noin 100 cm korkea. Alun perin tarkoituksena oli jättää 1 cm ilmaa jokaisen tolpan ja portin väliin.
Onko kenelläkään ideaa, miten parhaiten hämätä silmää ja "häivyttää" nämä kaksi cm?
On mahdollista rakentaa vino portti, joka on hieman suurempi ylhäältä kuin alhaalta, mutta silloin kulmia täytyy säätää enkä tiedä, onko se niin kätevää. Jättää suurempi väli tolpan ja portin välille ylhäällä kuin alhaalla on yksi tapa. Ehkä jopa silmä ei huomaa sitä eroa, jos ei tiedä siitä?
Vinkkejä, kokemuksia ja ideoita otetaan mielellään vastaan.
Sehän menisi parhaiten, jos koukku asetettaisiin pidemmälle ulos pylväästä yläosassa, mutta ei niin, että pitkä kisko reiällä asetetaan väärin, koska silloin portti vääristyy, kun avaat sen. Luulen niin. Kiskolla tarkoitan portin pitkää osaa.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
En tiedä, mutta voin kuvitella, että kun portit ripustetaan, pylväät voivat hieman vaikuttua ja kallistua hieman enemmän yhteen. Ja ehkä asettuvat täysin pystysuoraan.L L.M.Olsson sanoi:
Joka tapauksessa odottaisin jonkinlaisia toimenpiteitä.
Lisäksi eikö yksi senttimetri per portti ole tuskin huomattavissa?
KOW:lla on pointti. Ilman että tietää, ehkä olet asettanut aikojen parhaan porttipylvään. Voin kuvitella, että koukut on helppo säätää, jos käytetään läpivientiä.KnockOnWood sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Pieni lisäys, näin lauantai-iltana kun tulee hieman sentimentaaliseksi/herkäksi parin oluen jälkeen:
Minulla oli serkku, saman ikäinen kuin minä, jonka nimi oli Svante.
Hän asui vanhempiensa ja pikkusiskonsa kanssa Trollbäckenissä, Tukholman esikaupungissa.
Heillä oli autotallin sisäänkäynti kadulta, ja pari vankkaa muurattua/valettua portinpylvästä kadun varressa. Mutta heillä ei ollut portteja.
Eräänä päivänä Svante sitoi köyden pylväiden väliin ja teki näin keinun.
Hän alkoi keinua, toinen portinpylväs kaatui, ja serkkuni Svante oli poissa ikuisesti.
Olimme saman ikäisiä, ja tämä tapahtui 1950-luvulla
Joten varmista, että portinpylväät seisovat tukevasti!
Minulla oli serkku, saman ikäinen kuin minä, jonka nimi oli Svante.
Hän asui vanhempiensa ja pikkusiskonsa kanssa Trollbäckenissä, Tukholman esikaupungissa.
Heillä oli autotallin sisäänkäynti kadulta, ja pari vankkaa muurattua/valettua portinpylvästä kadun varressa. Mutta heillä ei ollut portteja.
Eräänä päivänä Svante sitoi köyden pylväiden väliin ja teki näin keinun.
Hän alkoi keinua, toinen portinpylväs kaatui, ja serkkuni Svante oli poissa ikuisesti.
Olimme saman ikäisiä, ja tämä tapahtui 1950-luvulla
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 863 viestiä
KnockOnWood sanoi:
Pieni lisäys, näin lauantai-iltana kun tulee vähän sentimentaalinen/herkkä muutaman oluen jälkeen:
Minulla oli serkku, saman ikäinen kuin minä, nimeltään Svante.
Heillä oli autotallin ajotie (tai ramppi, autotalli oli luultavasti kellarissa) kadulta sisäänkäynnillä,
ja pari kunnollista muurattua/valettua portinpylvästä kadun varrella. Mutta heillä ei ollut portteja.
Eräänä päivänä Svante sitoi köyden pylväiden väliin ja teki näin keinu.
Olimme samanikäisiä, ja tämä tapahtui 1950-luvulla
Klikkaa tästä vastataksesi