Hei, aion asentaa vaakapaneeleita kesämökkiin. Se seisoo pilareilla ja ei ole täysin suora rakenteeltaan, koska se on peräisin 60-luvulta.

Kun käytän vatupassia ja kierrän mökin ympäri merkitäkseni, mihin alimman paneelilaudan yläreuna asettuu, jos se on vaakatasossa, ero alareunan (aluspuun) yläreunaan on 4cm. Toisin sanoen ensimmäinen lauta menee muutaman senttimetrin alakanttiin, kun viimeinen lauta menee paljon enemmän alakanttiin.

Tunnen, etten voi jättää sitä näin, joten kysymys kuuluu, voinko nostaa paneelia hieman jokaisella seinällä, ja kuinka paljon sitä voi nostaa, jotta silmä ei huomaa eroa, kun katsotaan kahta sivua samanaikaisesti?

Onko jollakulla tietoa tästä asiasta, jota minulta puuttuu?

Kai kiinnityslaudat myös? Luulen, että voi siirtää muutaman cm ainakin huomaamatta, jos ne ovat kiinnityslaudat.

N Nygge72 sanoi:
Hei, aion asentaa vaakapaneelia kesämökkiin. Se on pilariperustuksilla ja ei ehkä täysin suora rakenteeltaan, koska se on 60-luvulta.

Kun sitten otan vatupassin ja kierrän talon ympäri merkitäkseni mihin alin paneelin yläreuna asettuisi, jos se on täysin suorassa talon ympäri, minulla on 4 cm ero talon alapintaan (aluskatkaus). Eli ensimmäisessä laudassa lauta menee muutaman sentin alle aluskatkaisun, kun taas viimeisessä laudassa se menee useita senttejä alle.

Joten tunnen, etten voi jättää sitä niin, joten kysymys on, voinko nostaa paneelia hieman jokaisella seinällä ja kuinka paljon voin nostaa paneelia, jotta silmä ei huomaa eroa, jos katsoo kahta sivua samanaikaisesti?

Onko joku, jolla on tietoa tästä asiasta, jota minulla ei ole?
En ymmärrä ongelmaa?

Paneeli peittää kai aluskatkaisun?

Jos asennat sen suoraksi, ei ole väliä kuinka vino talo on?

Vain mahdollisesti vinot ikkunat tulevat näkymään..

nino nino sanoi:
Tuleeko myös solmupaneeleita? Uskon, että muutamia cm voi siirtää ilman huomiota, jos ne ovat solmupaneeleita
Kyllä, minustakin tuntuu siltä, vaikka olenkin ajatellut nostaa vain noin 0.5-1.0 cm/seinä

Violina Violina sanoi:
En ymmärrä ongelmaa?

Paneeli peittäähän kynnyksen?

Kunhan laitat sen suoraan, ei ole väliä kuinka vino talo on?

Ainoastaan mahdollisesti vinot ikkunat näkyvät..
Puhtaasti onhan se niin, mutta kun olen runkoittanut seinän olemassa olevan seinän mukaan, jää vähän naulalevyä kiinnittää (vaikka se riittää) alimmalle riville.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.