Koskaan tätä kaikkialla katosta huoneista, joita remppaan, joko on ohuita masoniittilevyjä tai sitten on paksumpia puukuitulevyjä, yhteistä on, että ne kaikki on naulattu kiinni ennen kuin samanlaisia rumia levyjä laitettiin seinille.

Näiden levyjen poistaminen katosta on erittäin helppoa, paitsi juuri reunoilla, missä ne niin sanotusti menevät sisään seinien yläpuolelle, mikä jättää pari cm tätä jäämään jäljelle kun vedetään alas kattoa ja yrittetään saada se pois. Käsisaha ei sovellu. Veitsi on työläs.. vinkkejä johonkin/hyviin työkaluihin?

• Katon puupaneelit ja niiden alla repeytynyt levy katossa huoneen reunassa, valo osittain valaisee kohdetta.
Düsseldorff
Fein med knivblad

• Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
P
Monisaha.

• Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Handyman 1 sanoi:
Monikäyttösaha.
Kiitos vastauksesta, mutta onko sinulla mahdollisesti vinkkiä jostain manuaalisesta työkalusta? Ajattelin jotain pientä jäykkää sahaa, joka ei taivu, mutta en edes tiedä, onko vastaavaa olemassa rakennusliikkeissä.. Teen näitä asioita niin harvoin, että kallis työkalu on minulle hieman tarpeeton!

Z ZeroKnowledge sanoi:
Kiitos vastauksesta, mutta onko sinulla mahdollisesti mitään vinkkiä jonkin manuaalisen työkalun osalta? Ajattelen jotain pientä jäykkää sahaa, joka ei taivu, mutta en edes tiedä, onko mitään vastaavaa saatavilla rakennuskaupoissa.. Teen näitä asioita niin harvoin, joten kallis työkalu on minulle hieman tarpeeton!
Multiverktyg on työkalu, josta on hyötyä monesti, joten se on tämän työn vuoksi hankkimisen arvoinen.
(y)

Haluatko pienen manuaalisen työkalun siihen, niin sanoisin, että japaninsaha/vetosaha/urtagssåg on paras? Itse hankin pienen ja kevyen sellaisen noin 20 vuotta sitten hienosahausta varten ja se oli hieman kuin ilmestys puuntyöstössä. Mutta kuten kaikki muut sanovat, monitoimityökalu on nopeampi ja helpompi. Kuitenkin se on sama työkalu kuin japaninsaha, mutta sähköllä...
Hankkimani oli muuten tämä:
https://www.clasohlson.com/se/Urtagssåg-Gyokucho-Razorsaw/p/Pr307169000

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.