Tässä potpureilla nähdä, jos voin kuvailla ongelmaani sanoilla.

Minulla on huone, jossa on rikkonainen katto, joten minun täytyy asettaa levyt molemmilta puolilta niin, että ne kohtaavat harjalla.
Huoneen toinen lyhyt sivu on kuitenkin kapeampi. Seinä menee sisään reilun metrin molemmilta puolilta huonetta.
Yritelmä ASCII-taidetta. Riski, että se näyttää oudolta suhteellisesti fontin kanssa. Siitä tuli outo. Ajattele minun x-merkit välilyönteinä.
=======================
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxC |
|xxxxxxxxxxxxxxxxx -------------
|xxxxxxxxxxxxxxxB |

Toisen puoliskon voin helposti aloittaa A:sta ja kun pääsen huoneen pienempään osaan, voin katkaista levyt niin, että pääsen kulman ohi ja sitten kapeampaan osaan.
Mutta kun asetat levyt niin, että "pontti" osuu oikein toisella puoliskolla, minun pitäisi aloittaa B:stä, enkä oikein ymmärrä, kuinka minun pitäisi tehdä kulmassa kapeampaan osaan. En voi asettaa levyjä "takaperin" kohti C:tä. Tämä ei toimi "pontin" kanssa, joka on jollain tapaa yksisuuntainen.

En voi olla ensimmäinen, jolla on tällainen huone ja joka asettaa tämän tyyppisiä levyjä. Onko olemassa joku standardiratkaisu, miten tässä tilanteessa toimitaan?

Mittaa huone ja aloita keskeltä.

K kasper1 sanoi:
Mittaa huone ja aloita keskeltä
Ei aavistustakaan, mitä tarkoitat.

Jos tarkoitat keskeltä katonharjalla, en pysty laittamaan levyjä "alamäkeen". En voi jongleerata levyä samaan aikaan kun ruuvaan. Kun aloitan seinästä ja silloin on "ylämäki", se toimii kun laittaa levyjä edelliseen riviin. Jos alkaisin ylhäältä, ne liukuvat pois.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.