10 027 lukukertaa ·
6 vastausta
10k lukukertaa
6 vastausta
Kreosootti kantavissa rakenteissa?
Hei, olen aikeissa myydä kesämökin ja tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon yhdestä asiasta, joka on tullut esiin:
Tarkastuksessa tarkastaja huomautti lattian alla olevasta palkistosta ja sanoi, että se saattaa olla kyllästetty kreosootilla. En tulkitse sitä niin, että se olisi tehty arvioinnin perusteella, vaan pikemminkin että se voisi olla niin, mutta miten voi päätellä, onko näin?
Talo on rakennettu 60-luvun lopulla ja seisoo torni perustuksilla.
Olen kiitollinen kaikesta tiedosta, mitä teillä voi olla!
Tarkastuksessa tarkastaja huomautti lattian alla olevasta palkistosta ja sanoi, että se saattaa olla kyllästetty kreosootilla. En tulkitse sitä niin, että se olisi tehty arvioinnin perusteella, vaan pikemminkin että se voisi olla niin, mutta miten voi päätellä, onko näin?
Talo on rakennettu 60-luvun lopulla ja seisoo torni perustuksilla.
Olen kiitollinen kaikesta tiedosta, mitä teillä voi olla!
moro! että tämä olisi kreosootti, ei voi varmasti sanoa vain noin vain. Puhelinpylväät oli aiemmin kyllästetty kreosootilla. Väri oli ruskea. Jos sinun täytyy selvittää, mitä se on, sinun täytyy varmaan antaa pala analysoitavaksi.
En muista missä olen tämän lukenut, mutta on ainakin olemassa tutkimus, joka osoittaa, että kreosootti perustuksessa ei pitäisi olla vaarallista!jilted sanoi:Hei, olen myymässä kesämökkiä ja tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon yhdestä asiasta, joka on ilmaantunut: Tarkastuksessa tarkastaja huomautti lattian alla olevasta palkistosta ja sanoi, että se voisi olla kyllästetty kreosootilla. En tulkitse sitä arviona, että asia on niin, vaan pikemminkin, että se voisi olla niin, mutta miten voi varmistua siitä? Talo on rakennettu 60-luvun lopulla ja seisoo rossipohjalla. Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta, mitä teillä mahdollisesti on!
Co > Muistatko mistä luit sen, olisin erittäin kiitollinen 
En ole erityisen huolissani siitä, että se olisi niin, ne joiden kanssa olen puhunut ja joilla on ollut vähän käsitystä alueen rakennustavasta siihen aikaan sanovat, että sitä ei käytetty, mutta olisi mukavaa saada se täysin pois suljettua.
En ole erityisen huolissani siitä, että se olisi niin, ne joiden kanssa olen puhunut ja joilla on ollut vähän käsitystä alueen rakennustavasta siihen aikaan sanovat, että sitä ei käytetty, mutta olisi mukavaa saada se täysin pois suljettua.
Sain yhteyden mukavaan henkilöön kemikalieinspektionissa, joka osasi vastata kysymyksiin 
Käyttääksesi kreosootti-kyllästettyä puuta puutarhoissa ja leikkipaikoilla, puun on oltava yli 30 vuotta vanha. Tämän ajan jälkeen puun pitoisuudet ovat laskeneet niin paljon, että riski on vähäpätöinen. Tämä tarkoittaa sitä, että 40 vuotta vanha palkisto mökissämme on täysin turvallinen ja voi hyvin pysyä paikoillaan.
Käyttääksesi kreosootti-kyllästettyä puuta puutarhoissa ja leikkipaikoilla, puun on oltava yli 30 vuotta vanha. Tämän ajan jälkeen puun pitoisuudet ovat laskeneet niin paljon, että riski on vähäpätöinen. Tämä tarkoittaa sitä, että 40 vuotta vanha palkisto mökissämme on täysin turvallinen ja voi hyvin pysyä paikoillaan.
Tämä pitää paikkansa, jos kyseessä ovat tolpat tai ratapölkyt, jotka ovat ulkona ja alttiina säälle. Jos ne ovat perustassa, pitoisuus on todennäköisesti korkeampi kuin jos ne olisivat olleet ulkona.jilted sanoi:Sain käsiini mukavan henkilön kemikaalivirastosta, jolla oli vastaukset valmiina
Jotta voisi käyttää kreosootilla kyllästettyä puutavaraa puutarhoissa ja leikkipaikoilla, puutavaran on oltava yli 30 vuotta vanhaa, sillä sen jälkeen pitoisuudet puussa ovat laskeneet niin paljon, että riski on vähäpätöinen. Tämä tarkoittaa, että meidän mökkimme 40 vuotta vanha lattiarakenne on täysin turvallinen ja voi hyvinkin pysyä paikallaan.
Kuitenkin mietin, mikä on todellinen vaikutus, jos lattiarakenne on kyllästetty kreosootilla. Aineethan eivät ole ilmaan kulkeutuvia, vaan ne menevät maahan, jos johonkin menevät. Ongelma tietysti syntyy, jos aiot purkaa taloa, sillä silloin kreosootin sisältävä materiaali on vietävä kaatopaikalle.
Miten kävi kreosootin kanssa?
Minulla on kesämökki, jota olemme remontoimassa, ja huomasimme, että näköjään siinä käytettiin kreosoottia, kun se rakennettiin 60-luvulla.
Pitäisikö vaihtaa lattian tukirakenteet vai mitä tehdä?
Minulla on kesämökki, jota olemme remontoimassa, ja huomasimme, että näköjään siinä käytettiin kreosoottia, kun se rakennettiin 60-luvulla.
Pitäisikö vaihtaa lattian tukirakenteet vai mitä tehdä?
Klikkaa tästä vastataksesi