Hei,

Olen lukenut paljon keskusteluja kellarin kotiteatterihuoneista.

Nyt olen amatööri mitä tulee kotiteatterihuoneisiin, ja tarvitsisin neuvoja kellarin sisäseinistä.

Tällä hetkellä betoniseinissä on kipsilevyjen runko ja haluan tehdä uudet seinät, mutta tulee suuria ongelmia, jos minun täytyy purkaa nykyinen kipsilevy putkien jne. vuoksi.

Ei ole ongelmia kosteuden kanssa.

Voinko tehdä jonkinlaisen uuden runkorakenteen nykyisen kipsilevyn päälle ja eristää väliin saavuttaakseni kohtuullisen tuloksen?

Tehdä uuden rungon ja eristää kipsilevyjen väliin?

Syy siihen, miksi haluan tehdä uudet sisäseinät, on se, että minun täytyy vetää uudet sähköjohdot koko huoneen läpi ja haluan kaiken uppoasennettuna.

Lattian päälle tulee kokolattiamatto nykyisen klinkkerin päälle ja sisäkatto tulee olemaan akustiikkakatto (sombra).

Seinät minun täytyy ratkaista ennen kuin voin aloittaa...

Ei ole kovin hyvä idea asentaa kokolattiamattoa suoraan klinkkerin päälle kellarissa. Luulisin, että sinun täytyy laittaa tuuletettu välikerros. Kosteutta on nimittäin aina kellarissa, vaikka ongelmia ei olisikaan.

Onko ensisijaisena tarkoituksena saavuttaa sisäänrakennettu sähkö, vai saada parempi äänenvaimennus (oletan niin, koska viittaat elokuvahuoneeseen)? Jos et välitä äänipuolesta, voit vain rakentaa ulos ja kipsata uudestaan. Ei ongelmia elementin tai muun kiinteän asennuksen kanssa olemassa olevilla seinillä? Ulospäin rakentaminen aiheuttaa vaivaa ikkunoiden ja ovien kohdalla. Jos äänen osa kuitenkin on pääasiallinen tavoite, paras ja yksinkertaisin ratkaisu on muutama akustiikkalevy suoraan nykyiseen seinään.

Hengittävä kokolattiamatto pitäisi toimia nykyisen klinkkerin päällä.

Tarkoituksena on rakentaa kaikki sähköjohdot ja seinä, jotta kaikki kaapelit mediakeskukseen voidaan piilottaa.

Minulla on kiinteä elementti seinällä, jonka ajattelin koteloida niin, että se on "uppoasu" seinässä ja laittaa jotain, joka hieman peittää sitä mutta kuitenkin päästää lämmön läpi.

Kiitos vastauksesta

Kokolattiamatto toimii erinomaisesti klinkkerin päällä kellarissa.

Miksi putkien kanssa on ongelmia, jos aiot purkaa olemassa olevan kipsilevyn?

Suurin syy on se, että haluan rakentaa putket ja patterit, jotka ovat siinä kipsiseinässä, mutta toki ne voitaisiin purkaa ja vetää uudet putket.

Haluatko projektorin? Siinä tapauksessa maalaa tummalla (mustalla) ja panosta 100% pimentämiseen.
Silloin putket ja elementit eivät ole ongelma, sillä ne eivät näy. :)

Juuri niin! Mutta en voi purkaa sitä seinää ilman että puran massiivisesti putkia. Minun täytyy kokeilla ja katsoa mihin se johtaa, en halua purkaa kun tulee kylmä, koska minun täytyy tyhjentää koko talon lämmitysjärjestelmä ja minulla on vanhat putket, eikä koskaan tiedä miten se loppuu kun niiden kanssa aloittaa :)

Ovatko putket tänään ulkopuolisia?
Mikä estää sinua sahaamasta sopivan määrän kipsistä, jotta voit vetää sähköt taakse ja sitten kipsata uudestaan sekä tasoittaa ja maalata?

Kyllä, se on yksi vaihtoehto, mutta koska seinät ovat vain rankoja ja kipsattuja (ei eristystä), ajattelin, miten ääni käyttäytyy siinä huoneessa..

Poista kipsilevy, eristä ja käytä kaksinkertaista kipsilevykerrosta on ajatukseni.

Revinnyt seinät nyt. Ajattelin käyttää metallirankoja, koska se on kellari.
Mutta eristyksen ei pitäisi olla ulkoseinää vasten kellarissa?
Mikä olisi fiksuin tapa ratkaista tämä?

Ystävällisin terveisin

Hei!
Onko kyseessä äänieristys vai huoneakustiikan säätö, vai molemmat?

Jos kyse on vain huoneakustiikan säädöstä, sinun ei pitäisi käyttää kipsilevyä lainkaan. Pienessä huoneessa tarvitaan paljon bassoabsorptiota, joten tarvitset akustiikkaseiniä (mahdollisimman syviä, erityisesti etuseinä), joko kokonaan kankaalla päällystettynä tai rakoisella paneelilla, jos et halua täysin kuivaa huonetta ja haluat säilyttää energian korkeammissa taajuuksissa. Riippumatta suunnittelusta, nämä seinät rakennetaan puutolpilla. Kellarissa voit edullisesti käyttää metallikiskoja.

Hei ja kiitos vastauksesta!

Haluan vain tehdä huoneesta täysin kelvollisen elokuvahuoneen tavalliselle ruotsalaiselle. En ole mikään ääniekspertti, mutta en halua huoneen kuulostavan ontolta, kun se on kellarissa.

Katto on sombra.
Joten taloudellisesti järkevä ehdotus sisäseinien suunnitteluun.
Ei tarvitse äänieristää muiden huoneiden vuoksi.

Onko Wall panel saatavilla mustana samalta valmistajalta kuin sombranin. Se on seinäpaneeli samanlaisesta materiaalista kuin sombra-katto. Maksaa kyllä vähän, mutta se tekee tilasta niin hiljaisen, että kuulet omat sydämenlyöntisi, jos asennat sitä kaikille seinille. Voit leikata tilaa sähkö- ja putkijohdoille taakse. Siitä tulee sysimusta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.