Maailmassani sinun tulisi ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin tai rakennussuunnittelijaan mahdollisimman pian, sillä se, mitä kuvailet, vaatii ammattilaisapua paikan päällä. Oikeasti vakavasti otettava rakennusurakoitsija voisi myös olla apuna, mutta näyttää siltä, että sinun täytyy vaihtaa nykyinen.

Muuraamalla tehty julkisivu (skalmur) on normaalisti kiinnitetty kramloilla vakauttavaan puurankarakenteeseen, betonirunkoon tai vastaavaan. Itse muuri ei ole vakaa ilman tätä kiinnitystä.

Minulla oli samanlaisia projekteja 1980+. Ne menivät hyvin. Meidän täytyi vaihtaa koko sisäinen rakenne. Se on uudestaan kantava. Joka tapauksessa. Ensin rakenne kiinnitettiin kiinnitysnauhalla kattotuoleihin ylös, alas pultilla. Seinään pultilla. Meidän tapauksessa se oli 45x95. Ilmarako noin 30 mm. Rimoitus joka osaston ympäri. Masonite painettu sisään (asfa olisi ollut parempi mutta kalliimpi) tavallinen eristys, pe-kalvo. Pystyssä 45x45, tuettu aiempaan 45x95, sähköasennus, eristys kipsilevyllä sen päällä. Talo seisoo edelleen... Se on silloin erittäin hyvä naulapistoolin kanssa!

Viimeksi muokattu:
Kuten sanottu, minulla ei ole ollenkaan käsitystä tiilestä, mutta jos katsot tätä kuvaa, kattotuoli sijaitsee suoraan ikkunan yläpuolella muutaman muuratun tiilirivin alapuolella, enkä näe palkkia (tai tukea), mitä tapahtuu, jos katolle tulee lumikuorma?

Onko jollain tietoa tiilirakennuksista?

Tiiliseinä ja ikkunan päällä ei ole palkkia; katon tukipalkki kulkee suoraan sen yläpuolella.

Se voi tapahtua paljon.
Suosittelen TS:lle leimaamista jokaisen tuolin alapuolella. Hän voi käyttää sitä materiaalia, joka on tarkoitettu remonttiin.

Ja myös kiinnittää sen väliaikaisesti lattiaan. Niihin samoihin kattopalkkeihin, joissa hän leikkasi tueksi tarkoitetut nauhat.

Tällä hetkellä muu katto tukee keittiössä olevaa osaa. Jos tulee voimakas kuorma ja tuuli yrittää nostaa kattoa, hän voi jäädä ilman kattoa!

Ts. Jos sinulla on katto paikoillaan, rakenna uusi kantava seinä mahdollisimman pian. Se, joka oli tämän osan alla, missä leikkasit tueksi tarkoitetut nauhat. Se vie noin 4 - 5 tuntia. Loput voit tehdä omaan tahtiin vuosien varrella, jos niin haluat.

Ts.
Tänään tekisin niin. (olen luonnostellut puhelimessa hehe).

Keltainen 45x120 (vähintään) punainen 45x145, joka kiinnitetään 45x120 seisomaan ottamaan vastaan kuormat kattoristikoilta. Kiinnitä kattorakenteisiin, lattiaan ja seinään.
Jokaisen riman ympärille, tiiliseinää vasten, naulaa liuskoja sahatusta masonitista 100mm. Noin 20 mm tulee ulos.
Jokaiseen väliin paina masonite sileä puoli tiiltä vasten.
Sisään eristys. Muovikalvo. Asenna 45x45 vaakasuoraan. Eristys. Ohut paneeliverhous pystysuoraan jokaista aiempaa 45x120 vasten. Vedä sähkö. Kiinnitä kipsilevy. Varmista, että kipsi nousee lattiasta 5-10mm.

Onnea.

• Kuva tiiliseinästä, jossa on puukatto ja ikkuna; keltaiset ja punaiset piirrosviivat osoittavat rakennusvaiheita.
Kiitos neuvoistanne ja sitoutumisestanne.

Minulla on rakennusyritys, jossa kirvesmiehet ovat purkaneet, mutta vaikuttaa siltä, että teidänkin mielestänne he ovat purkaneet liikaa kantavasta rakenteesta.

Outoa, kun jättää remontoinnin niille, joita uskoo ammattilaisiksi, ja lopputulos on tämä. Heillä on jopa ollut oma rakennuskonsultti paikalla, joka on hyväksynyt purkamisen ja hyväksynyt asennuksen ilman kantolinjaa, jäykistystä tai muuta kiinnitystä tiiliseinään, se yllättää minut.

Mietin nyt, täytyykö minun ilmoittaa tästä kunnalle, koska kantava rakenne on purettu, on myös tärkeää, että kantaa, jotta ei tule painumia muutaman vuoden jälkeen.

Ei tule painumia, jos leimaat kattotuolit nyt! Iske vain muutama 45x70 kattotuolien alle. Älä vain kiristä liikaa.

Hei ja kiitos vastauksistanne, piirustuksista ja ehdotuksista.

Tiedän, onko rakennuttaja vastuussa kaikesta vai ottaako rakennusyritys vastuun työn alkaessa, mitä tapahtuu, jos rakennusyritys yhtäkkiä tekee jotain, joka aiheuttaa vahinkoa rakennukselle tai henkilölle, kuka on silloin vastuussa, onko se edelleen rakennuttaja vai astuuko yrityksen vakuutus voimaan? Joku joka tietää?

Viime kädessä sinä olet vastuussa. Siksi sinulla tulee olla joku asiantunteva, joka tarkistaa kaiken. Sinun tulee myös varmistaa, että rakennusyrityksellä on tarvittavat vakuutukset.

Heillä on pienyritysvakuutus, en tiedä onko se riittävä mutta oletan että se on.

Myös pienillä yrityksillä on laajoja vastuuvakuutuksia. Tarkista heidän fb ja katso mitä sisältyy.

Tiedättekö taitavan katsastusmiehen/naisen Skånessa/Hallandissa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.