Kaikki on purettu tiiliseinään asti.

Kuinka rakennetaan ilmarako, koolaukset, kantavat palkit, tuulensuojapaperi, eristeet, muovi.....

Kuinka kiinnitetään paperi koolaukseen?

Rakennetaanko seinä paperi lattialla makaavana ja nostetaan pystyyn vai miten se tehdään?

Annettaanko paperin roikkua lattian alle ja katon yli?

Möglestopp, mitä mieltä olette siitä?

Kuvita tämä niin saat ehkä vastauksen.......
Kysymyksesi on erittäin epäselvä.
Jos sinulla on tiiliseinä, et tarvitse tuulensuojapaperia ja ei ole optimaalista pystyttää puista runkoseinää sisäpuolelle.
Joko teräsrungot tai muuraus epäorgaanisella materiaalilla kuten tiili, leca tai kevytbetoni. :x

Tiiliseinä, pieni ikkuna ja katon tukirakenteet rakennustyömaalla.

Voitteko nähdä ja ymmärtää kysymykseni tämän kuvan perusteella?

Oletko ajatellut asentaa puurunko tähän seinään? :wow:

Hei

Kiitos, että reagoit, se on rakennusfirma, joka on purkanut, miksi se ei käy mielestäsi?

Viimeksi muokattu:
Även om det varit trä förut så innebär ju inte det att det är korrekt tänkt.

Klart att trä kan fungera, men varför blanda in trä i en stenbyggnad, med vad allt det kan innebära med risk för mögel mm.

Om du nu ska börja om så är det väl bättre att använda det tänkbart bästa materialet ;) ... och det är inte trä i en tegelbyggnad !! Se tidigare inlägg.

Vad du kan kräva? Ja, är du ägaren så kan du kräva vad som helst t.om bladguld på väggarna.... bara du är beredd att betala.

Finns det omständigheter i saken som du inte berättat eftersom du undrar vad du kan "kräva"?

Det är väl du som bestämmer eller ...?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Nils82
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta.

Kyllä, minä olen rakennuttaja.

Lähetän kuvan siitä, miltä se näytti aiemmin. Talo valmistui 70, eikä siinä ole kosteutta tai hometta.

Kysyn, mitä voin "vaatia" rakennusyritykseltä, jonka olen palkannut työtä tekemään, tarkoitan oikeaan rakenteeseen? Olosuhteet ovat, jos on purettu liikaa ja mitä se voi aiheuttaa.

Rakennuksen sisäseinä ilman levyjä; paljastaneet eristeet ja tiiliseinä, osittain purettu.

Viimeksi muokattu:
Onko kyseessä remontti vai jokin muu syy purkaa? Olisi muuten varmasti määritelty, mitä pitää tehdä ja ehkä myös miten. Mutta jos sinulla on rakennusfirma, niin heidän pitäisi, kuten aiemmin sanottu, rakentaa uudelleen mutta ei puulla :)

Mitä aiot tehdä......ja miksi?

F
Tuntuu vähän kammottavalta tuo, vain vähän työntää seinää ja koko talo romahtaa...

• Tykkään
Henrik_75
  • Laddar…
Aion remontoida tilaa, joka on ollut pieni keittiö, makuu- ja olohuone, suureksi huoneeksi pojalleni, huoneesta tulee noin 24 m².

Ajatuksena on eristää parhaan mahdollisen tavalla, voisiko joku kehittää, mikä on paras tapa kun siellä on nyt tiiliseinä ulkoseinänä?

Olen pysäyttänyt remontin väliaikaisesti.

Kiitollinen vastauksista.

Viimeksi muokattu:
Jos se olisi ollut minä, olisin (helpommin) asentanut metallisen runkoseinän, jossa on vähintään 20 mm ilmaväli tiileen. Eristänyt haluttuun paksuuteen ja päällystänyt sementtilevyillä (fermacell tai vastaava), - ei kosteussulkua - ei paperilla päällystettyjä kipsilevyjä.

tai rakentanut sisäseinän kevytbetonista, lecasta (10-15 cm) tai vastaavasta ja niiden väliin mahdollisesti eristys (kivivilla) haluttuun paksuuteen. Olisin myös säännöllisin välein kiinnittänyt ankkureita, jotta tiiliseinä ja sisäseinä kiinnittyvät toisiinsa paremman vakauden takaamiseksi. Tietenkin sisäseinä raudoitetaan joka 3. tai 4. kerros valmistajan ohjeiden mukaan.

Varmista, että tiiliseinällä (ulkoverhouksella) on avoimia liitosuria 1. ja 2. kerroksessa noin 0,5-0,75 cm välein, jotta mahdollisesti tiilen tai huonosti tiivistettyjen tai kyllästettyjen saumojen kautta tunkeutunut vesi pääsee tuulettumaan.

Viimeksi muokattu:
Specat är ilmarako, tuulensuojapaperi, koolaukset, kantava palkkilinja, eristys 145*45, höyrynsulku, OSB, kipsilevy, tapetti ....

Luulin, että sääntöjen mukaan kattoristikot ja tiilet ovat vain pintakerros, mutta täällä he ovat purkaneet kaiken puun? (Mutta oletan, että tiili pitäisi pystyä kantamaan paljon.)

Eikö kattoristikoiden alla ollut suoraan kiskoja, jotka jakavat voiman maahan?

• Tykkään
Henrik_75
  • Laddar…
Kun talo valmistui vuonna 1970, sen katto oli tasainen, sitten tehtiin kattokorotus suoraan olemassa olevan katon päälle. Joten kuvassa näkemänne rakenne kantaa tasaista kattoa.

Minulla on myös monia kysymyksiä siitä, miten se toimii rakennusteknisesti, miten voi purkaa ja miten rakentaa (remontointi).

On olemassa ulkokulmareglar, jotka ehkä on tarkoitettu kuorman keventämiseen.

Kiitos sitoutumisestanne.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.