Hei
Tarvitsen vinkkejä siitä, mitä tehdä kellarin seinälle (betoniharkkoa), jonka olen hionut puhtaaksi, levittänyt Weberin punapohjan ja laittanut kerroksen rappausta päälle. Ongelma on, että saumat näkyvät seinällä tummempina alueina. Katso liitetty kuva (rapattu pinta näyttää punaiselta, mutta se johtuu valaistuksesta). Voisiko ongelman syynä olla se, että punapohja oli todella löysä? Pakkauksessa lukee, että se tulisi sekoittaa 6 litraan vettä (siitä tulee todella löysä). Mutta Weberin verkkosivulla sanotaan 4-5 litraa. Minulla ei ole koskaan aiemmin ollut ongelmia tämän "läpinäkyvyyden" kanssa, mutta silloin olen sekoittanut enemmän tunteella (ja käyttänyt kiinteämpää seosta). Uskotteko, että valmiin seinän kanssa maalauksen jälkeen tämä on ongelma, tuleeko se näkymään? Aikomuksena on lisätä uusi rappauskerros ja sitten maalata silikaattimaalilla (valkoinen tai jokin muu vaalea sävy). Rappaus seinällä on kuivunut viikon.
Onko vain revittävä alas ja aloitettava alusta? Vai voiko lisätä punapohjakerroksen rappauksen päälle, kuten kuvassa (jotta seinästä tulisi: harkko - punapohja - rappaus - punapohja - rappaus)? Kuinka te olisitte tehneet?
Näyttää siltä, että kuvan kanssa on ongelmia. Voin nähdä sen, kun olen kirjautuneena sisään. Mutta muuten saan viestin, että "Annoit virheellisen Liitetiedoston. Jos seuraat kelvollista linkkiä, ole hyvä ja ota yhteyttä ylläpitäjään." Onko kuva liian suuri? En nähnyt sääntöjä siitä, kuinka suuri kuva saa olla?
Onko ulkoseinä korjattu? Milloin?
Usein saumojen ja kivien erilainen imukyky aiheuttaa, että rappaus näyttää hieman erilaiselta. Punasävytys on tarkoitettu estämään tätä, mutta jos ero on liian suuri, se ei yleensä auta 100%.
Olisin lisännyt viimeisen rappauskerroksen ja antanut sen kuivua kunnolla, ja todennäköisesti siitä tulee silloin hyvä.