1 207 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Korroosioluokka naula
offlarjon
Talon omistaja
· Halmstad
· 314 viestiä
offlarjon
Talon omistaja
- Halmstad
- 314 viestiä
Suunnittelen kevään tulevaa terassirakentamista ja pohdin millaista korroosioluokkaa tulisi valita nauloille, kun otetaan huomioon että asumme lähellä rannikkoa. Olen ostanut C5 luokiteltuja terassiruuveja mutta olen huomannut, että esimerkiksi 4” lankanauloja on useimmiten vain kuumagalvanoitu (C3). Onko se riittävästi merenrannikon ympäristössä vai tarvitaanko enemmän?
On vaikeaa löytää korkeampiluokkaisia nauloja, jos käytät ruostumattomia nauloja, ne ovat niin pehmeitä, että et saa montaa naulaa sisään, jos puu on vähän kieroutunutta..offlarjon sanoi:
Olen suunnittelemassa kevään tulevaa terassinrakennusta ja pohdin vähän, mikä korroosioluokka nauloille tulisi valita, kun otetaan huomioon, että asumme lähellä rannikkoa. Olen ostanut C5-luokiteltuja terassiruuveja, mutta olen huomannut, että esimerkiksi 4” lankanaulat ovat useimmiten vain kuumasinkittyjä (C3). Onko tämä riittävää merenläheisessä ympäristössä vai tarvitaanko jotain enemmän?
Mutta ulkoruuveilla voit käyttää korkeampaa luokkaa..
offlarjon
Talon omistaja
· Halmstad
· 314 viestiä
offlarjon
Talon omistaja
- Halmstad
- 314 viestiä
Okei, mietin sitten, miten kuumasinkitty naula kestää sellaisissa ympäristöissä? En tunne, että sen täytyy ehdottomasti pysyä ehjänä esimerkiksi 50 vuoden ajan eteenpäin, mutta en myöskään halua riskeerata, että se ruostuu täysin vain muutaman vuoden jälkeen.Rejäl sanoi:
Galvanoitu naula ei pitäisi ruostua kymmenessä vuodessa siltä osin..offlarjon sanoi:
Puu tuskin kestää 50 vuotta alttiiksi joutuneessa paikassa..
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi