offlarjon
Suunnittelen kevään tulevaa terassirakentamista ja pohdin millaista korroosioluokkaa tulisi valita nauloille, kun otetaan huomioon että asumme lähellä rannikkoa. Olen ostanut C5 luokiteltuja terassiruuveja mutta olen huomannut, että esimerkiksi 4” lankanauloja on useimmiten vain kuumagalvanoitu (C3). Onko se riittävästi merenrannikon ympäristössä vai tarvitaanko enemmän?

P
offlarjon offlarjon sanoi:
Olen suunnittelemassa kevään tulevaa terassinrakennusta ja pohdin vähän, mikä korroosioluokka nauloille tulisi valita, kun otetaan huomioon, että asumme lähellä rannikkoa. Olen ostanut C5-luokiteltuja terassiruuveja, mutta olen huomannut, että esimerkiksi 4” lankanaulat ovat useimmiten vain kuumasinkittyjä (C3). Onko tämä riittävää merenläheisessä ympäristössä vai tarvitaanko jotain enemmän?
On vaikeaa löytää korkeampiluokkaisia nauloja, jos käytät ruostumattomia nauloja, ne ovat niin pehmeitä, että et saa montaa naulaa sisään, jos puu on vähän kieroutunutta..
Mutta ulkoruuveilla voit käyttää korkeampaa luokkaa..

offlarjon
Rejäl sanoi:
On vaikeaa käyttää naulaa korkeammassa luokassa, jos ottaa ruostumattoman naulan, siitä tulee niin pehmeä, että et saa monta naulaa puuhun, jos se on hieman hankala..
Mutta ulkoruuvin kanssa voit pitää korkeamman luokan...
Okei, mietin sitten, miten kuumasinkitty naula kestää sellaisissa ympäristöissä? En tunne, että sen täytyy ehdottomasti pysyä ehjänä esimerkiksi 50 vuoden ajan eteenpäin, mutta en myöskään halua riskeerata, että se ruostuu täysin vain muutaman vuoden jälkeen.

P
offlarjon offlarjon sanoi:
Okei, mietin sitten, miten kuumasinkitty naula kestää sellaisessa ympäristössä? En usko, että sen täytyy välttämättä olla ehjä esimerkiksi 50 vuoden päähän, mutta en myöskään halua riskeerata, että se ruostuu kokonaan vain muutaman vuoden jälkeen.
Galvanoitu naula ei pitäisi ruostua kymmenessä vuodessa siltä osin..
Puu tuskin kestää 50 vuotta alttiiksi joutuneessa paikassa..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä aiot ruuvata?

offlarjon
V Vante sanoi:
Mitä aiot ruuvata?
Aion rakentaa terassin runkopuut. Mutta käytän mieluummin nauloja kuin ruuveja juuri siinä 🙂

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.