Kaivoin lattian tämän mukaan:
https://www.byggahus.se/forum/threads/ta-bort-asfalt-pa-kaellarvaegg.484561/

Nyt ajattelin laittaa takaisin kamiinan.
Minulla on laatat, joita aion käyttää. Mutta nyt lattia on noin 2cm alempana.
Täytyy siis nostaa 2cm.
Yksi vaihtoehto on laatoittaa suoraan tasoituslattialle ja laittaa jotain kamiinan jalkojen alle.
Se on tämä, joka tulee siihen: https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-trollapeisen-gjutjaernskamin-godkaend-att-anvaenda.503224/

Koska lattiaan tulee matto muualle, uskon, että on parempi nostaa nämä 2cm.
Miten teen tämän?
Laitanko vain muotin ja tasoitan?
Ehkä poraan hieman harjaterästä lattiaan ankkuroimista varten?

Paras tapa on nousta tarvittavalle tasolle ja laittaa klinkkeri suoraan päälle, varmista vain, että klinkkeri tulee ulos vähintään 0,5 metriä eteenpäin, muuten siellä on pelti ja noin 20 cm sivujen ja takana ulkopuolella. Sulkeminen onnistuu hyvin sahattujen puulistojen kanssa ja voitelemalla reunat tavallisella ruokaöljyllä, jotta ne eivät tartu kiinni lentoon.

J jonaserik sanoi:
Paras on, että nouset siihen tasoon, joka tarvitaan, ja asennat klinkkerin suoraan siihen. Varmista, että klinkkeri ulottuu vähintään 0,5 metriä eteenpäin, muuten siihen tulee pelti ja noin 20 cm sen sivuille ja taakse. Sulkeminen onnistuu hyvin sahatuilla puulistoilla ja voitelemalla reunat tavallisella ruokaöljyllä, jotta ne eivät tartu kiinni.
0,5 metriä eteen ja 20 cm kaminan ulkopuolella tarkoitatko?
Onko sääntö, että sen on vähintään oltava tämä?

Mitä mieltä olet tarpeesta kiinnittää floating lattiaan jollain tavalla?

Primer nykyisellä pohjalla, jos se on betonia, riittää, voit, jos olet vähän huolissasi, upottaa alas osan rappausverkosta raudoitukseksi. Sääntöjen mukaan tulisijojen ympärillä ja edessä on oltava palamatonta materiaalia. Ajattele itse, kun hääräilet kamiinassa, hehku hiipuu ulos ja jos lähellä on palavaa materiaalia, se jättää hehkujälkiä lattiaan. Joten tuskin siinä on mitään oikotietä sinulle ottaa.

• Tykkään
Mortsken
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Sääntöjen mukaan kamiinan ympärillä täytyy olla palamatonta materiaalia. Ajattele tilannetta, kun tökit kamiinassa, hiilet voivat pudota ulos, ja jos lähellä on palavaa materiaalia, syntyy jälkiä lattiaan. Joten tuskin on oikotietä tässä asiassa sinulle.
Kyllä, minulla on sekä edessä että sivuilla. Mutta jos ei ole tiukkaa sääntöä, että sen tulee olla 0,5 ja 0,2 ja se sattuu olemaan 0,45, niin se on ok minulle. Mutta ei sääntöjen mukaan :) Joten, jos se on sääntö, minun on tietenkin noudatettava sitä tarkasti.

5 cm sinne tai tänne ei haittaa, kunhan on tilaa mahdolliselle hehkulle laskeutua. Riippuu hieman levyjen koosta ja siitä, mitä aukkoon/syvennykseen mahtuu.

Soita nuohoojallesi ja tarkista säännöt. Muistaakseni se on 10 cm sivuilla ja 30 edessä luukun, mutta en ole varma.

• Tykkään
Lexington
  • Laddar…
Sääntöjen mukaan takan (suljettu tulisija) kipinäsuoja tulee olla 30 cm edessä ja 10 cm kummallakin puolella.
Säännöt, joita jonaserik kirjoittaa, koskevat avotakkaa.
Jos sinulla on lisäksi korotettu avotakka (yli 40 cm), sinun tulee lisätä puolet ylimenevästä mitasta.
Esimerkki, jos sinulla on avotakka, jonka aukko on 50 cm maanpinnan yläpuolella, lisäät 50-40=10, 10/2=5 cm

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.