Hei,
kiinnike irtosi elementistä kipsilevystä. Olen lukenut, että sen voi korjata kiinnittämällä sisäpuolelle puu/vaneripaloja neliön ympärille ja sitten kipsipala neliöön.
Kysymykseni on, jos tekee niin, kestääkö se sitten kiinnikkeen asettamisen uudelleen?

Jos sen sijaan vain siirtäisin elementtiä hieman ja asettaisin kiinnikkeen uudelleen samaan kipsilevyyn, kuinka kaukana reiästä pitäisi olla?

Vai täytyykö kipsilevy yksinkertaisesti vaihtaa?

// Cecilia
Kipsilevyyn kiinnitetty patterin pidike on irronnut, ja seinässä näkyy repeytynyttä kipsiä.

Tee kuten sanoit ensimmäisessä vaihtoehdossasi, se on parasta.

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Kiitos Stefan! Voitko antaa vinkin, millaisella ruuvilla kiinnitäisin puukappaleen kipsiin?
C

Tavallinen kipsiruuvit ovat varmasti hyviä. Varmista vain, että puulevy on mahdollisimman suuri (niin suuri kuin saat mahtumaan reiän läpi). Silloin se pysyy hyvin.

Jos kyseessä on raskas vesiradiaattori, yrittäisin jopa saada reiän läpi puukarmipalan. Niin on jotain kunnollista, johon ruuvata.

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Kun olet tehnyt korjauksen, voit myös liimata puupalikan kipsiin ulkopuolelta, johon kiinnität elementin.

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Mutta silloin sama manööveri täytyy tehdä kaikille kiinnityksille, ja se näyttää vähän kummalliselta. Parempi laittaa vanerisuikaleita sisäpuolelle, joihin kiinnike ruuvataan, mielestäni :)

Paras ratkaisu on ruuvata kiinnikkeet regeliin :)

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Joo, sitä toivoisi, että rakenteet olisivat hieman tiheämmässä kuin ne ovat ... :)
Se on sähköpatteri eikä kovin painava.

Minulla on nuorempi perheenjäsen, ei nimiä, joka on alkanut paiskoa ulko-ovea niin kovaa kuin pystyy, kun elämä ei suju. Ulko-ovi on aivan keittiön ulkopuolella samassa seinässä kuin patteri. Minulla on tunne, että raskaan ulko-oven paiskominen on mahdollisesti vaikuttanut tähän ....

Muuten, vaikuttaako se mitenkään, jos laittaa kipsipalan reikään? Kaikki piilotetaan kuitenkin myöhemmin elementillä.

Sinun täytyy rakentaa jotain, jotta saat saman "korkeuden" seinälle, muuten elementin kiinnike ei vastaa muita. Mutta sen ei välttämättä tarvitse olla kipsiä, vaikka se onkin sopivin.

Aseta ovenpysäytin oveen:
Valkoinen ovistopperi, jossa on suorakaiteen muotoinen kiinnike molemmissa päissä.

Siis viimeinen kommenttini oli ajatusvirhe minun puoleltani. Kuitenkin mietin vielä, onko tämä oikea tapa:

1. Pistä sisään 2 (ei 4 vai?) vaneripalaa (6-8 mm), jotka työntyvät hieman reiän yli.
2. Kiinnitä kipsiruuvilla
3. Sovita kipsilevy pala reikään. Kiinnitä kipsiruuvilla vaneriin??
4. Kiinnitä Molly elementtikiinnitystä varten?

Jos yllämainittu on oikein, arvelen, että saattaa tulla hieman tilaongelmia Mollyn kanssa. Mutta ehkä se järjestyy.

Kiitollinen vastauksesta...

C
Luultavasti varmistan myös, että elementtikiinnike on mahdollista ruuvata kiinni vaneripaloihin, niin saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Sahaa luonnollisesti aukkoa suuremmaksi, jotta saat hyvät reunat sovitettavaksi ja vaneripalat, jotka tulevat ulos aukon yli kunnolla.

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Jos sahaat neliönmuotoisen ja vähän suorakaiteen muotoisen reiän, voit saada en vaneripalan, joka on isompi kuin reikä. Mielellään 12 mm paksu. OSB toimii myös. Sen voit ruuvata ja mahdollisesti liimata olemassa olevaan kipsiin. Pitääksesi kiinni palasta, kun ruuvaat sen kiinni, voit laittaa ruuvin keskelle sitä varten, että pidät kiinni. Sen voit poistaa myöhemmin. Sen jälkeen ruuvaa kipsipala, joka peittää reiän. Kun sinulla on näin paksu vaneri tai OSB takana, et tarvitse molyproppua, vaan voit käyttää puuruuveja kiinnitykseen.

• Tykkään
CeciliasHus ja 1 muu
  • Laddar…
Ok, YKSI bit (minä juuri saavutin kaksi 6-8...). Mutta luulen, että ymmärrän, silloin palan sivu on yhtä kuin reiän lävistäjän pituus. Tyyliin. Kiitos avusta!

C
Ei ole syytä mutkistaa asioita turhaan, kaksi palaa toimii erinomaisesti ja on luultavasti paljon helpompi sovittaa reikään. Syvyys on yleensä hyvin rajallinen.

• Tykkään
CeciliasHus
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.