Asun kerrostaloasunnossa, jossa on kipsilevyseinät. Yksi seinä, joka on tarkoitettu TV:n ripustamiseen, on vahvistettu takana vanerilla. Jos kyseessä olisi pelkästään kipsi, olen ymmärtänyt, että minun pitäisi käyttää mollyproppuja TV:n tai seinäkalusteen ripustamiseen, esim. muualla asunnossa. Mutta nyt, kun kyseessä on kipsi+vaneri, mitä käytetään silloin? Näen myös rakennuskuvista, että on teräksestä tehtyjä koolauksia tasaisin välein, jos se lisää jotain.

H Heggemony sanoi:
Asun asunnossa, jonka sisäseinät ovat kipsilevyä. TV:n kiinnittämiseen tarkoitettu seinä on vahvistettu takaa vanerilla. Jos se olisi vain kipsiä, olen ymmärtänyt, että minun pitäisi käyttää mollyplugia TV:n/seinäkalusteen kiinnittämiseen, esim. muissa asunnon osissa. Mutta nyt kun kyseessä on kipsi+vaneri, mitä silloin käytetään? Näen myös kuvia rakenteesta, että siellä on tasaisin välein teräksestä tehtyjä palkkeja, jos se vaikuttaa johonkin.
Jos siellä on vaneria takana, pitäisi toimia hienosti ruuvata suoraan siihen sopivan paksuisella ruuvilla.

• Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 2 muuta
  • Laddar…
H hapazard sanoi:
Jos sen takana on vanerilevy, sen pitäisi onnistua kiinnittää ruuvilla suoraan siihen sopivan kokoisella ruuvilla.
Eli ei tarvitse ollenkaan mollyplugia, muovitulppaa tai mitään? Vain pelkkä ruuvi? Entä jos kyseessä on TV tai seinään ripustettava TV-taso?

Esim. ruuvi kuten kuvassa?

• SPAX-yleisruuvi, koko 5 x 80 mm, kierretty, T-STAR päähineellä. Ruuvi soveltuu raskaisiin kiinnityksiin, kuten TV:hen tai seinähyllyyn.
S
Kiinnitä ja ripusta tv koolauksiin, niin sinun ei tarvitse miettiä.

Yleensä pitäisi pystyä käsittelemään tuontyyppistä seinää kuin puuseinää, eli ilman proppua.

Mutta jos olet huolissasi suuren television kasvaneesta painosta, erityisesti jos sinulla on pitkä varsi tai vastaavaa, voit aina käyttää mollykiiloja, jotka on tarkoitettu kaksinkertaiseen kipsilevyyn ja jotka laajenevat vanerin taakse.

• Tykkään
Kardan79
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.