Mitä minun pitäisi käyttää tämän reiän korjaamiseen autotallini perustuksessa? Tarvitsen tietää tarkkaa termiä, jota käytetään rautakaupassa. Ensin arvaan jonkinlaisen betoniseoksen ja lopuksi jonkinlaisen rappauksen, mutta en tiedä mitä lajia näistä kaikista :(

Onko jotain, mitä minun pitäisi varoa tekemästä, kun teen työtä? Jotain, johon kiinnittää erityistä huomiota? Muita vinkkejä? Olen pelkkänä korvana.

Suuret suuret kiitokset sinulle, joka jaksaa käyttää aikaa auttaakseen minua. Arvostan sitä valtavasti!

• Halkautunut reikä autotallin perustuksessa, ympärillä lohkeilleita betonipaloja.
Tomture61
Onko kevytbetonikivi, joka sinulla on perustuksessasi.
Vaikea saada kokonaiskuvaa siitä, missä tämä on perustuksessasi.

• Tykkään
Eufori
  • Laddar…
B
Yleensä käytetään vähäalkaalista laastia kevytbetoniin. Minun on kuitenkin hieman vaikea nähdä kuvan perusteella, miten tulisi menetellä, joten en voi suositella tarkkaa tuotetta.

Arvailen myös, että kulmassa on kosteusongelma, jokin sadevesikouru tai syöksytorvi, jota pitäisi korjata, jotta ongelma ei toistuisi.

• Tykkään
Eufori
  • Laddar…
Oi kiitos todella paljon, tosi ystävällistä teiltä vastata! :) Se on juuri kulmassa ja olen korjannut kosteusongelman, joka johtui vuotavasta huopakatosta, suuri osa vedestä ei valunut räystäskouruun vaan seinän viertä PITKIN ja maapohjan virheellisen kaltevuuden takia, joka oli myös täynnä kasvillisuutta. Ajattelin laittaa soraa lähelle perustusta kun olen korjannut tämän. (Aion myös vaihtaa laudoituksen, mukaan lukien kuluneen nurkkalaudan, joka näkyy tässä kuvassa)

• Kuvassa talon nurkkaus, rappeutunut laastipinta ja pudonneita kivenpalasia. Seinän vieressä olevat talon osat kaipaavat korjausta.
Tomture61
E Eufori sanoi:
Oh kiitos paljon, todella ystävällistä teiltä vastata! :) Se on juuri kulmassa ja olen korjannut kosteuden ongelman, joka johtui epätiiviistä huopakatosta, suuri osa vedestä ei valunut sadevesikouruun vaan alas seinää pitkin PLUSSAA väärä kaltevuus maassa, joka oli peitetty kaikenlaisella kasvillisuudella. Ajattelin laittaa soraa perustuksen viereen kun olen korjannut tämän. (Vaihdetaan myös laudoitus mukaan lukien kulunut kulmalauta, joka näkyy tässä kuvassa)
Miten perustus on rakennettu?
Onko se laatta suoraan maalla vai mitä?
Mitä kevytbetonikivi tekee?

• Tykkään
Eufori
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 sanoi:
Miten perusta on rakennettu?
Onko se laatta suoraan maassa vai mitä?
Mitä kevytsoraharkko tekee?
Joo, se on laatta suoraan maalla, rakennettu vuonna 1970, enkä tiedä mitä kevytsoraharkko tekee. Tähän päivään asti en tiennyt, että siellä oli kevytsoraharkko 😆

Tomture61
E Eufori sanoi:
Kyllä se on laattaperustus, ja rakennettu 1970 suoraan maahan, enkä tiedä, mitä kevytsoraharkko tekee siinä. Tähän päivään asti en tiennyt, että siinä oli kevytsoraharkkoja 😆
Joskus laitetaan rivi kevytsoraharkkoja betonilaatan päälle, jolloin puuseinät nousevat hieman maasta.
Tai sitten betonilaatta on erillään ulkoseinistä.
Ulkoseinät seisovat sitten kevytsoraharkkojen päällä.
Joka tapauksessa kivet on korvattava, jotta talli kestäisi hyvänä pitkään tulevaisuudessa.
Mutta on vaikea arvioida ymmärtämättä rakennetta paikan päällä.

Tomture61 Tomture61 sanoi:
Joskus asetetaan rivi kevytbetonikiviä betonilaatalle, jolloin puuseinä nousee hieman maanpinnan yläpuolelle.
Tai sitten betonilaatta on irrallaan ulkoseinistä.
Ulkoseinät seisovat silloin kevytbetonikivien päällä.
Joka tapauksessa kivi on korvattava tulevaisuuden hyvän autotallin kestävyyden vuoksi.
Mutta on vaikea arvioida ilman paikan päällä olemista ja rakenteen ymmärtämistä.

• Rakennuspiirustus betonilaatasta kantamuurilla, sisältäen yksityiskohdat teräsvahvikkeista ja salaojituskerroksista, kapillaarikatkosta ja peruslaatoista.
Tomture61
Ehdottomasti täytyy rikkinäinen kivi korvata kokonaan.

• Tykkään
Eufori
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.