1 472 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Laga hål före putsning?
Hej,
Jag håller på att renovera upp en gammal dålig vägg i källaren som varit gömd bakom byggplast i 30 år. Jag ska putsa om den och har kommit fram till att jag först ska riva ner det som är löst, sen på med rödgrund och sen på med ny puts.
På ett par ställen var väggen riktigt dålig så det är gropar där underlaget nästan är helt borta. Min ödmjuka fråga är om jag behöver fylla i dem med någon sorts reparationsbruk innan jag kör på rödgrund och puts eller går det bra att köra rakt på?
mvh
Andreas
Jag håller på att renovera upp en gammal dålig vägg i källaren som varit gömd bakom byggplast i 30 år. Jag ska putsa om den och har kommit fram till att jag först ska riva ner det som är löst, sen på med rödgrund och sen på med ny puts.
På ett par ställen var väggen riktigt dålig så det är gropar där underlaget nästan är helt borta. Min ödmjuka fråga är om jag behöver fylla i dem med någon sorts reparationsbruk innan jag kör på rödgrund och puts eller går det bra att köra rakt på?
mvh
Andreas
Är du säker på att det inte finns t.ex gråsten längre in eller är det bara en icke-bärande mellanvägg? Om det har varit helgjutna bärande ytterväggar som vittrat sönder till den grad att du kan gräva dig ut genom dem så tror jag att du har en större renovering framför dig, det måste ju vara en risk för enorma sättningar.
Jag är rätt säker på att det inte är bärande väggar, källaren är utgräven långt efter att huset byggdes. Så det är inte helgjutna väggar utan de är mer till för .att hållajorden borta från källaren.
Och när jag säger att det är gropar så är det mer stråk där det är poröst material
Och när jag säger att det är gropar så är det mer stråk där det är poröst material
Klicka här för att svara