Asun osakeasunnossa (rakennettu 1934) ja olen parhaillaan remontoimassa keittiötäni/keittokomeroani. Kun purin vanhan keittiön, putosi suuria osia rappauksesta kuin hiekkaa ja olen nyt poistanut suurimman osan irtonaisesta materiaalista. Koska suurin osa rappauksesta on kiinni hyvin, en ole kovin innostunut jatkamaan sen alas koputtamista ja sitten gyproc-levyjen asentamista, vaan ajattelin vain korjata ne osat, joista rappaus puuttuu.

Ajattelin käyttää kipsilaastia (gypsum naturgips) koska olen kuullut, että sen kanssa on helpompi työskennellä.
Kierrettyäni hieman foorumilla, olen ymmärtänyt, että ei pitäisi käyttää KC-laastia, jos seinä on rapattu kalkkilaastilla.
Toimiiko kipsilaasti yhdessä molempien kanssa? (en tiedä, millä rappauksella se on nykyään tehty..)

Antakaa mielellään vinkkejä, jos mielestänne on parempi tapa ratkaista asia!
 
  • Seinän rakentaminen, jossa vanha rappaus on poistettu osittain ja paljastaa rimoitusta ja laasti- sekä kipsilevyjä keittiöremontin aikana.
näyttää siltä, että se tulee olemaan aivan eri ratkaisu kuitenkin.

tulen asentamaan koolauksen laudoilla samalle tasolle kuin rappaus - missä se puuttuu - ja sitten ruuvaamaan kipsilevyt kaiken päälle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.