Kuinka korjaan tämän parhaiten? Olen täysin uusi rakentamisessa ja askartelussa, ja onnistuin rikkouttamaan reunan asentaessani levyä.
 
  • Rei'itetty seinälevy, jossa on vaurioitunut reuna. Yläkulmassa ruuvi kiinnitetty levyyn. Kuvattu rakennus- tai remontointikeskustelussa.
pitäisikö lattialistan peittää, muuten poista löysä ja laita hieman kipsilaastia päälle
 
  • Tykkään
Anonymiserad 156538 ja 2 muuta
  • Laddar…
Claes Sörmland
Leikkaa pois rikkinäinen veitsellä ja korjaa kipsilaastilla. Älä levitä kipsilaastia rikkoutuneeseen, se ei koskaan onnistu, ja murskattu sekä repeytynyt paperi on poistettava.
 
  • Tykkään
Lintto1 ja 2 muuta
  • Laddar…
Kipsivalmiste toimii hyvin. Käytän sitä myös rakojen pohjustamiseen ennen kuin laitan paperinauhoja. Yleensä ostan Casco wall filleriä. WallFiller - Casco

Ps. olisin ollut enemmän huolissani siitä, että näyttää siltä kuin olisit maalannut mustalla tuschilla. Tuschilla on taipumus tunkeutua sekä tapetin että jopa kankaan läpi. Se on ehdoton ei/ei edes säilyttää tuschikynää samassa tilassa, jossa kipsataan. Sinun täytyy maalata päälle jonkinlaisella estemaalilla.
 
  • Tykkään
Tiggrawastaken
  • Laddar…
M mojjen sanoi:
Kipsiseos toimii hyvin. Tavallisesti käytän sitä myös täyttämään rakosia, ennen kuin laitan paperinauhoja. Yleensä ostan Casco wall fillerin. WallFiller - Casco

Ps. olisin ollut enemmän huolissani siitä, että näyttää siltä kuin olisit maalannut mustalla tussilla.
Tussilla on taipumus tunkeutua läpi sekä tapettiväristä että jopa kankaasta. On ehdoton ei/ei edes varastoida tussiakynää samassa tilassa kuin kipsaa. Sinun täytyy maalata päälle jollain estemaalilla.
En tiennyt tuota ollenkaan :(! Yritän ratkaista sen, jos paperinauha ei peitä kulmaa ja vauriota kokonaan, pitäisikö minun vain laittaa siihen toinen nauha vaurion päälle?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Leikkaa rikkinäinen pois veitsellä ja korjaa kipsilaastilla. Älä levitä kipsilaastia rikkinäiseen, siitä ei tule koskaan hyvää, murskattu ja rispaantunut paperi täytyy poistaa.
Teen niin! Täytyykö minun laittaa paperinauha vaurion päälle?
 
T tergo sanoi:
pitäisi lattialista peittää, muuten poista irtonainen ja laita vähän kipsilaastia päälle
Ei ole lattialistaa, joten tulee kipsilaasti :)
 
  • Tykkään
tergo
  • Laddar…
Claes Sörmland
T Tiggrawastaken sanoi:
Teen niin! Täytyykö minun laittaa paperinauha vaurion päälle?
Ei, mutta muutama kierros, kevyt hionta, tasoite, kevyt hionta, tasoite vaaditaan yleensä, jotta siitä tulee siisti.
 
T Tiggrawastaken sanoi:
En tiennyt siitä :( ! Yritän ratkaista sen, jos paperinauha ei peitä kulmaa ja vahinkoa kokonaan, laitanko vain lisänauhan vahingon päälle?
Ei, vahinkoa ei tarvitse peittää kuten Claes kirjoittaa. Mutta sinun pitäisi laittaa paperinauha kulmaan. Aivan kuten teet levyjen välillä. Monet jättävät tämän väliin ja lisäävät vain pehmeää saumaa. Jos seinät ovat hieman uudemmat ja liikkuvat, ajan mittaan tulee halkeamia.
Henkilökohtaisesti en luota omaan kykyyni kitata nauhoja. Joten vedän kittiä pohjalle, jotta aukot täyttyvät. Hion kevyesti. Sitten liimaan nauhan voimakkaalla seinäliimalla. Sen jälkeen kititan.

Spackla hörn - den utltimata guiden – Anza Måleriverktyg
 
  • Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Kulma pitäisi varmasti tasoittaa? Silloin vahinko katoaa itsestään. Sinun ei tarvitse tehdä enempää kuin poistaa irtonaiset palaset.
 
  • Tykkään
mojjen ja 1 muu
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Kulma pitää kai kuitenkin tasoittaa? Silloin vahinko häviää itsestään. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin poistaa löysät palat.
On kai enimmäkseen niin, että reikä on niin suuri, että kipsifilleri tai mahdollisesti karkea tasoite on etusijalla. Sitten olisin varmistanut, että täytät sen ja saat siitä melko sileän ennen kuin on nauhan aika.
 
Pitää kuitenkin laittaa kerros kittiä ennen nauhaa, joten se pieni reikä häviää automaattisesti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.