Hei asiantuntijat! :-)

Aion poistaa ilmanvaihtoputken ja siihen liittyvän raitisilmaventtiilin ulkoseinästä. Seinä on sinibetonia päällystettynä rappauskerroksella. Olen googlannut ja googlannut, mutta löydän vain vähäalkalisia rappauslaasteja, jotka voidaan levittää vain pari senttimetriä paksuina. Se ei toimi kovin hyvin isompaan reikään. Omani tulee olemaan yli 20-25 cm. Onko teillä mahdollisesti vinkkejä, mikä voisi olla sopivaa? Onko talokitti se, mikä toimii? Onkohan se liian kovaa, jotta tulisi todella hyvä? Ajattelen laastin kovuutta suhteessa kevytbetoniin. Tiedän, että kipsilaastia voi käyttää sisätiloissa pieniin korjauksiin, mutta voiko sitä laittaa niin paksusti ja ulkoseinään/ulkona? Voiko korjauksen tehdä lämpötilassa noin nolla astetta kylmälisäaineella, vai pitääkö vain odottaa vielä hetki? En oikein pääse tässä selkeyteen. Huokaus. Jos joku teistä tietää, olen erittäin kiitollinen! Kiitos etukäteen! :-)

Hei,

Olen itse aloittanut ketjun juuri kevytbetonin korjaamisesta, massiivisia segmenttejä poissa jne.

Lopputulos on, että finja myy korjausseinä-tuotetta, joka on tosi kallis mutta tekee työn sopivan kokoisessa reiässä. Käytin noin 4 pussia. Epävarma paksuudesta kuitenkin. 25 cm syvää on ehkä enemmän kuin mitä se sietää, käytin sitä tekemään vähemmän radikaaleja syvennyksiä.

Muuten suosittelisin tekemään kuten minä tein lopussa; betoni. Se yhdistyy hyvin kevytbetoniin kokemuksieni perusteella.

Vaikka lopulta valetinkin kevytbetoniseinät 5 cm paksulla betonikerroksella saadakseni hienon vahvan seinän ja hyvän toimenpiteen mahdollista radonia vastaan, mutta finja betoni ja kevytbetoni toimivat hienosti siihen asti.

• Tykkään
Bennca
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.