2 427 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Korjaa savupiippu
Hei.
Olemme purkaneet sisäseinän, joka liittyi savuhormiin. Karmilauta oli kiinnitetty savuhormiin, ja sen rappaus oli noin 10-15 mm ulkoneva. Nyt minulla on ruma ura siinä, missä karmi oli. Mitä minun tulisi tehdä sen korjaamiseksi? En ole erityisen innostunut rappaamisesta. Se on vaikeaa ja sotkuista. Kaveri mainitsi jotain laattaliimasta. Toimiiko se?
Suositteleeko joku jotain erityistä?
Ja pitääkö erityisesti ottaa jotain huomioon ennen kuin aloitan työn?
Olemme purkaneet sisäseinän, joka liittyi savuhormiin. Karmilauta oli kiinnitetty savuhormiin, ja sen rappaus oli noin 10-15 mm ulkoneva. Nyt minulla on ruma ura siinä, missä karmi oli. Mitä minun tulisi tehdä sen korjaamiseksi? En ole erityisen innostunut rappaamisesta. Se on vaikeaa ja sotkuista. Kaveri mainitsi jotain laattaliimasta. Toimiiko se?
Suositteleeko joku jotain erityistä?
Ja pitääkö erityisesti ottaa jotain huomioon ennen kuin aloitan työn?
Olisiko kaakelin kiinnitys helpompaa kuin rappaus, kaveri tarkoitti? En oikein ymmärrä miten?
Rappaus on ainoa, mikä tulee mieleen. Tai tasoitus, mutta vähän sama asia. Eihän se ole niin sotkuista ja näpertelyä, kun pinta-ala on rajallinen.
Rappaus on ainoa, mikä tulee mieleen. Tai tasoitus, mutta vähän sama asia. Eihän se ole niin sotkuista ja näpertelyä, kun pinta-ala on rajallinen.
Minulla ei ole aavistustakaan, siksi kysyn. Hän tarkoitti, että on olemassa jotain, joka on kuin tasoite, jota voi levittää lastalla. Luulen, että hän sanoi kakelfix. Rappaaminen on enemmän sotkuista ja märkää. Korjatkaa minua, jos olen väärässä.
Vastoin parempaa tietoa, korjatkaa minut mielellään jos olen väärässä foorumit, en olisi käyttänyt kakelfix. En näe hyötyä siinä.
Kuinka sotkuiseksi ja litteäksi rappaus tulee, riippuu täysin siitä, miten sen sekoitat. Kun olet nuuka veden kanssa, siitä tulee tiiviimpää. Muuten käytä seinätasoitus. Riski on kuitenkin, että se halkeilee, jos kerros on liian paksu.
Kuinka sotkuiseksi ja litteäksi rappaus tulee, riippuu täysin siitä, miten sen sekoitat. Kun olet nuuka veden kanssa, siitä tulee tiiviimpää. Muuten käytä seinätasoitus. Riski on kuitenkin, että se halkeilee, jos kerros on liian paksu.
Jäsen
· Stockholm
· 820 viestiä
Ottaisin kipsiä, siitä tulee mukava ja helposti levitettävä massa. Sitten hienokitti. Husfix toimii erinomaisesti. Se on kuitenkin paljon kalliimpaa. Molemmista tulee erittäin kovaa, joten tasoita huolellisesti. Ei ole helppoa hioa myöhemmin.S StevieGee sanoi:
Ottaisin säkin putsbruk C ilmaiseksi.
https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB
Voidaan sekoittaa vispillä kun tarvitaan vain vähän.
Laita muovi lattialle, teippaa huolellisesti. Sitten sanomalehtiä päälle, jotka ottavat vastaan putoavan märän laastin.
Heitä laasti päälle ja tasoita laudalla. Anna kuivua hitaasti, ripusta vähän muovia eteen. Jos tarvitaan kauniimpi pinta, voimme puhua Husfixista tai kipsilaastista siihen.
https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB
Voidaan sekoittaa vispillä kun tarvitaan vain vähän.
Laita muovi lattialle, teippaa huolellisesti. Sitten sanomalehtiä päälle, jotka ottavat vastaan putoavan märän laastin.
Heitä laasti päälle ja tasoita laudalla. Anna kuivua hitaasti, ripusta vähän muovia eteen. Jos tarvitaan kauniimpi pinta, voimme puhua Husfixista tai kipsilaastista siihen.
Etsin kaikkein yksinkertaisinta, joka sotkee vähiten ja valmistuu nopeimmin..
Joillakin on peukalo keskellä kämmentä, minulla ei ole. Mutta sen sijaan minulla on muurauslasta keskellä kämmentä. Olen aivan surkea mitä tulee sellaiseen työhön.
Joillakin on peukalo keskellä kämmentä, minulla ei ole. Mutta sen sijaan minulla on muurauslasta keskellä kämmentä. Olen aivan surkea mitä tulee sellaiseen työhön.
Jäsen
· Stockholm
· 820 viestiä
Silloin kipsi tai husfix on helpoin ja vähiten sotkuinen. Kokeile, siinä ei voi epäonnistua. Lisäksi se on melko hauskaa.S StevieGee sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
