Hei.

Olemme purkaneet sisäseinän, joka liittyi savuhormiin. Karmilauta oli kiinnitetty savuhormiin, ja sen rappaus oli noin 10-15 mm ulkoneva. Nyt minulla on ruma ura siinä, missä karmi oli. Mitä minun tulisi tehdä sen korjaamiseksi? En ole erityisen innostunut rappaamisesta. Se on vaikeaa ja sotkuista. Kaveri mainitsi jotain laattaliimasta. Toimiiko se?

Suositteleeko joku jotain erityistä?
Ja pitääkö erityisesti ottaa jotain huomioon ennen kuin aloitan työn?
 
  • Sisäseinän uurre, jossa ollut puulista, paljastaa karun tiilipinnan ilman rappausta.
Olisiko kaakelin kiinnitys helpompaa kuin rappaus, kaveri tarkoitti? En oikein ymmärrä miten?

Rappaus on ainoa, mikä tulee mieleen. Tai tasoitus, mutta vähän sama asia. Eihän se ole niin sotkuista ja näpertelyä, kun pinta-ala on rajallinen.
 
Minulla ei ole aavistustakaan, siksi kysyn. Hän tarkoitti, että on olemassa jotain, joka on kuin tasoite, jota voi levittää lastalla. Luulen, että hän sanoi kakelfix. Rappaaminen on enemmän sotkuista ja märkää. Korjatkaa minua, jos olen väärässä.
 
Vastoin parempaa tietoa, korjatkaa minut mielellään jos olen väärässä foorumit, en olisi käyttänyt kakelfix. En näe hyötyä siinä.

Kuinka sotkuiseksi ja litteäksi rappaus tulee, riippuu täysin siitä, miten sen sekoitat. Kun olet nuuka veden kanssa, siitä tulee tiiviimpää. Muuten käytä seinätasoitus. Riski on kuitenkin, että se halkeilee, jos kerros on liian paksu.
 
S StevieGee sanoi:
Minulla ei ole aavistustakaan, siksi kysyn. Hän mainitsi olevan jotain, joka on kuin kittiä, jota voi levittää lastalla. Luulen, että hän sanoi kakelfix.
Rappaus on enemmän sotkuista ja läikkäävää. Korjatkaa mielellään, jos olen väärässä.
Ottaisin kipsiä, siitä tulee mukava ja helposti levitettävä massa. Sitten hienokitti. Husfix toimii erinomaisesti. Se on kuitenkin paljon kalliimpaa. Molemmista tulee erittäin kovaa, joten tasoita huolellisesti. Ei ole helppoa hioa myöhemmin.
 
Claes Sörmland
Ottaisin säkin putsbruk C ilmaiseksi.

https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB

Voidaan sekoittaa vispillä kun tarvitaan vain vähän.

Laita muovi lattialle, teippaa huolellisesti. Sitten sanomalehtiä päälle, jotka ottavat vastaan putoavan märän laastin.

Heitä laasti päälle ja tasoita laudalla. Anna kuivua hitaasti, ripusta vähän muovia eteen. Jos tarvitaan kauniimpi pinta, voimme puhua Husfixista tai kipsilaastista siihen.
 
  • Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Etsin kaikkein yksinkertaisinta, joka sotkee vähiten ja valmistuu nopeimmin..

Joillakin on peukalo keskellä kämmentä, minulla ei ole. Mutta sen sijaan minulla on muurauslasta keskellä kämmentä. Olen aivan surkea mitä tulee sellaiseen työhön.
 
S StevieGee sanoi:
Etsin jotain kaikkein yksinkertaisinta, joka sotkee vähiten ja valmistuu nopeimmin..

Jotkut ovat tumpeloita, mutta minä en ole. Sen sijaan minulle muurauslasta ei pysy kädessä. Täysin surkea, kun kyse on tällaisesta työstä.
Silloin kipsi tai husfix on helpoin ja vähiten sotkuinen. Kokeile, siinä ei voi epäonnistua. Lisäksi se on melko hauskaa.
 
  • Tykkään
StevieGee
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.