Työpajani sijaitsee vanhassa ladossa, jossa on yli 40 vuotta vanha betonilattia.

Tämä osa ladosta sijaitsee rinteessä, joten korkeus maanpinnasta toisella puolella on 2,5 metriä. Etuosan alla on tila, joten piikkaaminen ei ole vaihtoehto.

Ajattelin yrittää hioa, tasoittaa ja maalata lattian. Siinä on useita vanhoja halkeamia (yhtään uutta ei ole ilmestynyt eikä näkyviä muutoksia ole tapahtunut), ja ne saattavat osittain palata. Tavoitteena on ensisijaisesti saada raikas, helposti puhdistettava lattia, jossa on helppo rullata esineitä. Mutta se on huono idea, jos sitä halutaan välttää, sillä se olisi melkoinen urakka. On epäselvää, mitä lattialle on läikkynyt, mutta vanha maali näyttää olevan kiinni melko hyvin, joten ei liene kovin paha, kun se on hiottu.

Rakennuskorkeus on kuten tavallista kriittinen... Muutama millimetri, ei kuitenkaan 10-20mm Vanha betonilattia, jossa näkyy halkeamia ja kulumisen merkkejä, osa vanhaa verstasta ladon sisällä. Vanha betoni- lattia, jossa on halkeamia ja naarmuja. Ylhäällä näkyy myös pyörän osa. Vanha betonilattia, jossa on halkeamia ja kulumia. Lattia on osa vanhaa latoa ja suunniteltu kunnostettavaksi. Vanha betonilattia, jossa on halkeamia ja köysi, sijaitsee työpajassa vanhassa ladossa.
 
Ei hyviä vinkkejä?
 
Edellinen tilamme omistaja on valanut laatan osan talousrakennusten sisäpuolelle. Tehty 80-luvun alussa, eli noin 40 vuotta sitten. Karkea valukakku, jossa on sepelikiveä täytteenä. Sen päälle hän on kaatanut lasikuituvahvistettua tasoitetta. Se on sitkeä materiaali. Pinnalla on täysin sileä pinta. Hän ei kuitenkaan ole vaivautunut tasoittamaan sitä, joten näkyy valuvirtoja eri eristä, jotka luultavasti on kaadettu ämpäristä. En tiedä, antaako tasaaminen enemmän nukkaista/piikikästä pintaa.

Sen pitäisi kuitenkin estää halkeamia, ellei laatta liiku liikaa. Kerroksen paksuus on arviolta 5-10 mm.
 
  • Tykkään
Arne999
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.