Ganlet
Valoin viime kesänä 13 cm paksun betonilevyn (pizzauunia varten) ja tein pienen ajatusvirheen... Minulla ei ollut tarpeeksi etäisyysklosseja, joten tein muutamia kotitekoisia muovipaloista, jotka löysin. Mutta en ajatellut, että betonilla ei ollut tarpeeksi tilaa täyttää koloja.

Nyt minulla on noin 5 cm:n reikiä, jotka ulottuvat enemmän tai vähemmän raudoitukseen saakka, ja haluan korjata ne sopivalla tavalla, katso alla olevat kuvat. Ei esteettinen fokus, vaan ennen kaikkea raudoituksen suojaamiseksi.

Ehdotuksia sopivista tavoista korjata, jotta raudoitus saadaan suojattua parhaalla mahdollisella tavalla?

Suunnitelmana on tietenkin poistaa muovit ja täyttää ne sitten jollakin tavalla. Olen nähnyt erilaisia vaihtoehtoja, kuten paikkabetonia ja useita muitakin suositeltuja lisäaineita, mutta on vaikea tietää, mikä on helpoin ja paras. Minulla on pohjuste ja laasti B varastossa, mutta odotan, että minun täytyy ostaa jotain muuta, jotta se voidaan tehdä kunnolla.

• Betonilevyn pinnalla on pyöreä reikä, jonka ympärillä on muovijäämiä ja pieniä koloja, mikä paljastaa alla olevan raudoituksen.
  • Betonipinta, jossa näkyy muovinen etäisyyskappale ja syntynyt kolo betonin kaadosta, paljaalla raudoituksella suojattavissa.
  • Betonilevy, jossa on muovikappale, joka estää betonin valumisen kokonaan. Mukana aukko, joka paljastaa armerointia.
Minulla on hyviä kokemuksia combimix betoni tasoitteesta betonirappujen korjaamiseen ulkona. Se kiinnittyy hyvin ja on helppokäyttöinen. Myydään jem o fix:ssä. Vähän kallista, mutta et tarvitsekaan kovin paljon.

Ganlet
P proffsrik sanoi:
Minulla on hyviä kokemuksia combimix betongspackelista betonirappusten korjaamiseen ulkona. Se kiinnittyy hyvin ja on helppokäyttöinen. Myydään jem o fixissä. Aika kallis, mutta et tarvitse sitä paljon.
Kuulostaa kätevältä, mutta minusta tuntuu, että "spackel" on ehkä hieman liian heikkoa (?) Haluan suojella rakennetta/raudoitusta enemmän kuin pelkästään kosmeettista korjausta.

Mitä olen lukenut vähän suuremmista/tärkeämmistä korjauksista, näyttää siltä, että se on jonkinlainen korjausbetoni. En tiedä kuitenkaan, onko se yhtä kriittistä tässä vai voiko sen saada hyväksi, koska korjaus tehdään alapuolelta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.