7 501 lukukertaa ·
4 vastausta
8k lukukertaa
4 vastausta
Korjaa ovi, uudet puut+lukkot
Hei!
Ostin vanhan kauniin peilioven, joka on rikki lukon kohdalta. Minun täytyy vaihtaa puu yhdestä osasta ja asentaa uusi lukko ja kahva.
Miten se tehdään?
Tietääkö joku, mistä löytyy hyviä kahvoja ja wc-lukkoja (pitäisi voida avata ulkopuolelta, kiitos lasten) vanhaan tyyliin, pitäisi toimia 30-luvun talossa.
Ostin vanhan kauniin peilioven, joka on rikki lukon kohdalta. Minun täytyy vaihtaa puu yhdestä osasta ja asentaa uusi lukko ja kahva.
Miten se tehdään?
Tietääkö joku, mistä löytyy hyviä kahvoja ja wc-lukkoja (pitäisi voida avata ulkopuolelta, kiitos lasten) vanhaan tyyliin, pitäisi toimia 30-luvun talossa.
Sen voi korjata... Sahaa pois koko altin vanhan arkun ympäriltä ja aseta uusi hieno pala. Sen pitäisi olla hyvää puutavaraa myös. Sitten liimat pala paikoilleen, puristimet tai liimapuristimet voivat olla suureksi avuksi. Sen höylää se muutaman päivän jälkeen. Poraa reiät (kahva/sylinteri). Sitten poraa auki arkkua varten ja jyrsi arkun "huulet"... Ta daa valmis.. helppoa, vai mitä
Jos se on vain vähän vaurioitunut, sahaa puhtaaksi ja upota uusi pala.. Liimaaminen on avain... Sitten vielä yksi asia. Vanhoilla peiliovilla on taipumus vääntyä myös pituussuunnassa. Joten tarkista se ennen kuin asennat sen takaisin. Kiilaa ovi, jos se näyttää "isolta c". Ovien kiilaaminen on vähän työlästä, mutta se onnistuu... Kunhan sahaat oikeasta suunnasta... Mitä on tullut tehtyä väärin useammin kuin kerran
Sanotaan, että ovi taipuu pituussuunnassa... Sitten asetat suoran levyn oven päälle ja katot kuinka paljon se taipuu, sanotaan 1,5 cm yhteensä. Sitten tarkistat myös diagonaalit. Asenna karmi ensin, luultavasti sanoisin näin, mutta ennen sitä puhdista se kunnolla vanhasta maalista ja muusta roskasta... Ripusta oven lehti siihen ja katso, jos se heiluu epätasaisesti, tämä on askel yksi... Anteeksi sekasotkuBenno. sanoi:Kuule mr Z, voitko kuvailla tätä kiilausta tarkemmin? Sanotaan, että oven lehti ottaa kiinni karmin alaosaan lukon puolella ensin, kun yritetään sulkea, ja se vaatii ylimääräisen puskun ennen kuin se menee täysin kiinni. Kuinka menisit eteenpäin? Sahaisitko??
Etsin käytettyjä peiliovia ja on hyvin todennäköistä, että ne ovat vääntyneet, koska jotkut rakennussuojelufirmat näyttävät "patinoivan" ovia ulkona sateessa ennen niiden sisään ottamista ja laittamista törkeän hintalapun. Sisäovissa ei pitäisi olla lahovikaa...
Klikkaa tästä vastataksesi