Hus fix toimii. Tasoittele vain siististi. Vaikeaa hioa. Kaikki löysä nukka on poistettava. Muuten se irtoaa, kun levität liimaa. Kokeile kostuttaa kostealla sienellä. Monet vuokraavat höyrykoneen. Luultavasti toimii hyvin. Minä yleensä maalaan jollain halvalla katto- tai seinämaalilla. On olemassa erilaisia erikoismaaleja tähän, mutta ne ovat kalliita. Maalauksen jälkeen näet suoraan, jos/mihin kohtaan se irtoaa. Hio/kitata siinä ja lisää vähän enemmän maalia. Jos haluat olla varma, laitat päälle uudistusseinämän kun olet stabiloinut pinnan maalilla. Silloin sinulla on täysin vakaa ja neutraali pinta josta aloittaa uudestaan. Uudistusseinä on kallis, mutta silloin sinun ei tarvitse koskaan enää murehtia ongelmista.
Kokeilen sitä, etenemme hitaasti mutta varmasti ja poistamme yhä enemmän ja enemmän. Aiomme myös vaihtaa lattian ja muuta. Tärkeintä on, että se tulee hyväksi, eikä meillä ole kiirettä lainkaan.
Aion kokeilla sitä, etenemme hitaasti mutta varmasti. Vaihdamme myös lattiaa jne. Tärkeintä on, että siitä tulee hyvä, eikä meillä ole kiirettä ollenkaan.
Sen jälkeen kun olen ollut matkalla, olen palannut projektiin. Ongelma on, että liima on kuin kiveä. Työskentelin muutaman tunnin eilen mutta tuskin näkyvää tulosta ja tänään käytän höyryä, joka toimii paremmin. Mutta joissain kohdissa paperi seuraa kipsiä mukana vaikka en käytä höyryä. Voisiko sitä jotenkin estää? Tältä se näyttää nyt.
Ensimmäinen on todella putki elementtiin, kaukolämpö, lista kiinnitetään tietysti korkeammalle, kun pääsemme niin pitkälle. Otamme sen hitaasti mutta varmasti.
Erikoinen paikka lämmitysputkelle, vaikka tiedän, että se löytyy monista taloista. Varmista vain, että sinulla ei ole mitään liitäntöjä lämmitysputkessa listan alla piilossa. Uusissa asennuksissa se ei ole sallittu, en tiedä korjausten yhteydessä. Joka tapauksessa ei ole suositeltavaa.
Matkan jälkeen olen jatkanut projektia. Ongelma on, että liima on kuin kivessä. Työskentelin muutaman tunnin eilen, mutta tuskin huomattavaa tulosta, ja nyt käytän höyryä, joka toimii paremmin. Mutta joissakin kohdissa gyprocin paperi irtoaa, vaikka en käytä höyryä. Voiko sitä estää tai jotain? Tältä se näyttää nyt. [kuva]
Useimmilla valmistajilla on erilaisia estopohjamaaleja. Toimii joskus, joskus ei. Eli jos se ei toimi, niin paperimuju irtoaa ja kuplii. Sitten vain kaavit pois ja pohjustat uudelleen. Jatkat näin, kunnes se on valmis. Käytän yleensä remonttitapettia, kun kyllästyn. Se varmasti peittäisi kuvan mukaisen näyn, mutta ei tietenkään pelasta suuria epätasaisuuksia.
Olen kuitenkin ajatellut tasoittaa kipsilevyllä, joten luulen että poistan niin paljon kuin mahdollista, laitan eston kohtiin jossa kipsi on vahingoittunut ja sitten tasoitan.
Toimiiko tämä esto? https://beckers.se/produkter/inomhus/grund/isolerfarg
Oli vaikeaa löytää estopohjamaalia, olen nähnyt Bin ja Gradz -tuotteita ulkomailla, mutta näyttää olevan vaikeaa löytää vastaavaa myymälöistä Ruotsissa (mielellään bauhaus tai vastaava ketju).
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.