Olen kunnostamassa ensimmäistä huonetta talossa ja kun poistimme listan, kävi ilmi, että eräs kipsilevy oli kiinnitetty hieman löysästi molly-ankkureilla, joten se irtosi. Se tulee näkymään listan yläpuolella, joten miten tämä olisi parasta korjata? Rikkoutunut kipsilevy seinässä listan yläpuolella näkyy, vanhan listan poiston jäljiltä.
 
Tai kitata muutaman kerran, jos teillä on jo tarkoitus kitata. Muuten Gypsbruk on hyvä, mutta turhaa ostaa säkki vain tuota varten.
 
Kipsilaasti :rofl::rofl: joo, hyvänen aika mitä kaikkea löytyy... Kittaaminen pari kolme kertaa riittää hyvin, anna vain kuivua kertojen välillä, imeytyy kuivuessaan.
 
  • Tykkään
Johan456
  • Laddar…
Liimaa pala takaisin tavallisella puuliimalla. sitten kittaa. Husfix sopii myös (sitä on pienissä pakkauksissa), mutta siitä tulee kovaa, joten tasoita nätisti (vaikea hioa)
 
  • Tykkään
Alfredo
  • Laddar…
Liima ja tasoite kuulostavat hyvältä suunnitelmalta.
Onko parasta tasoittaa tällainen rako seinän ja katon välillä? (ajattelin laittaa lateksimassan seinän ja katon väliin eikä laittaa listaa kattoon) Rako seinän ja katon välissä, seinässä maalin kulumaa.
 
D DrDim sanoi:
Liima ja tasoite kuulostavat hyvältä suunnitelmalta.
Rako seinän ja katon välissä, kuten tämä, on parasta tasoittaa? (Ajattelin laittaa lateksisilikonia seinän ja katon väliin enkä käyttää listaa katossa) [kuva]
Karkeatasoite siinä tapauksessa. Tavallinen seinätasoite täyttää huonosti ja kuivuu hitaasti paksuissa kerroksissa. Vähän hankalaa siinä kulmassa, koska et halua sotkea kattopintaa. Olisin käyttänyt husfixiä tai kipsiä täyttämään ja sitten hienotasoitteella viimeistellyt. Mutta suuri riski, että sotket kattoa. Ehkä maalarinteippi?
 
Liimattu ja se pysyy hyvin, olen ostanut husfixin, jota aion käyttää tarvittaessa (ei ole niin iso rako koko seinässä). Huoneessa, jossa on ikkuna, on päinvastoin, että katto ei mene aivan seinään, pitäisikö käyttää husfixiä sielläkin?
Seinässä vanhaa kittiä ja irtoavaa tapettia. Yläosassa rako katon ja seinän välillä. Kittauksen tarpeessa olevia alueita.

Toinen kysymys on, pitääkö poistaa seinästä "nukka", jossa on raaputettu tapettia vedellä/tapetlossilla, vai riittääkö hiominen, vai pitäisikö sen antaa olla? Ja mitä tehdä, kun seassa on vanhaa kittiä kuten tässä, hiotaanko?
Seinä, jossa on poistettu tapettia; keskellä valkoinen kaista, ja molemmilla puolilla vaurioitunutta pintaa, johon on jäänyt vanhaa pakkelia.
 
D DrDim sanoi:
Liimasin ja se pysyy hyvin, olen ostanut husfix:iä, jota aion käyttää tarvittaessa (ei ole sellaista rakoa koko seinässä). Ikkunan kohdalla huoneessa on päinvastoin, että katto ei mene täysin seinään asti, pitäisikö minun käyttää husfix:iä myös siellä?
[kuva]

Toinen kysymys: Pitäisikö poistaa "nukka" seinältä, jossa on kaavittu tapettia vedellä/tapetloss:illa vai riittääkö hiominen, vai pitäisikö se jättää paikoilleen?
Ja mitä tehdään kun siinä on vanhaa kittiä kuten tässä, hiotaanko?
[kuva]
Husfix toimii. Silota vaan nätisti. Vaikeaa hioa. Kaikki irtonaista nukkaa täytyy poistaa. Muuten se irtoaa kun levität liimaa. Kokeile kostuttaa kostealla sienellä. Monet vuokraavat höyrykoneen. Toimii varmasti hyvin. Itse maalaan jollain halvalla katto- tai seinämaalilla. On olemassa erilaisia erikoismaaleja tähän, mutta ne ovat kalliita. Maalauksen jälkeen näet suoraan, missä se irtoaa. Hiominen/kittaus siihen ja lisää vähän maalia. Jos haluat sekä vyön että henkselit, vedät korjaustapetin päälle kun olet vakauttanut pinnan maalilla. Silloin sinulla on täysin vakaa ja neutraali pinta, josta aloittaa uusiksi. Korjaustapetti on kallista, mutta silloin säästyt ongelmilta ikuisesti.
 
Jos sinulla on lista över, sinun ei tarvitse tehdä mitään...
 
A andersda sanoi:
Jos aiot laittaa listan päälle, sinun ei tarvitse tehdä mitään...
Ei, sen me kaikki ymmärrämme. TS sanoo kuitenkin viestissä #6, että hän ei halua mitään kattolistaa.
 
J Johan456 sanoi:
Ei, sen ymmärrämme kaikki. TS ilmaisee kuitenkin viestissä #6, että hän ei halua mitään kattolistaa.
Luulen, ettei ensimmäisessä kuvassa ole katto...
 
A andersda sanoi:
Luulen, että se ei ole katto ensimmäisessä kuvassa...
Se on katto, siihen on ollut asennettuna liukuovikaappi, jonka olemme purkaneet.
 
T
Ensimmäisessä kuvassa näyttää olevan VP-putki seinässä? Ole erityisen varovainen, jos aiot naulata/ruuvata listan sinne.
 
T TechChad sanoi:
Ensimmäisessä kuvassa näyttää siltä, että seinässä on VP-putkia? Ole erityisen varovainen, jos aiot naulata/ruuvata listan siihen.
Ensimmäinen on itse asiassa putki elementille, kaukolämpö, lista tietenkin naulataan ylemmäksi, kun pääsemme siihen vaiheeseen. Etenemme hitaasti mutta varmasti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.