Talo on vuodelta 1922 ja kellarin sisäseinät ovat todella huonossa kunnossa.
Keskusteluissa, jotka olen löytänyt koskien kellarin seinien (joita on monia), suurin osa käsittelee rappausta, mutta tässä tapauksessa minusta tuntuu, että minun pitäisi tehdä jotain ennen kuin alan rappaamaan, muuten rappauskerroksesta tulee todella paksu. Itse betoni rappauksen alla on huonoa.
Jos irrotan kaiken löysän, seinät häviävät.
Se on jotain löysää betonia, johon on sekoitettu suuria kiviä, ja jokin maali, joka luultavasti on tiivis, se tuntuu hieman kumimaiselta. Joissakin kellaritiloissa lattialla oli linoleumimattoja, joten kaikki kosteus nousi varmasti seinille.
Suunnitelmani on irrottaa riittävästi mahdollisesti tiiviin maalin poistamiseksi ja sitten korjata ne, niin millä, ennen kuin rappaan ne jollain kalkkilaastilla, mutta se on myöhempi kysymys.
Se ei ole merkittävästi pahentunut näiden 13 vuoden aikana, jotka olemme asuneet täällä.
Järjestin kattoveden ohjauksen, kun muutimme sisään, mikä on varmasti auttanut, mutta laatta imee edelleen kosteutta jopa keskellä taloa, kuten toinen kuva (pylväänkaltainen) osoittaa.
Ulkoseinät ovat tiilestä ja ne näyttävät hyviltä. Ajattelin vain irrottaa irtonaisen rappauksen ja jättää loput.
Mitä olen lukenut, vaikuttaa siltä, että ehdotetaan jotakin tyyppiä C-tai D-laastia. Mutta toisaalta D-laasti vaikuttaa olevan tarkoitettu julkisivuihin, ja C-laasti saattaa olla liian vahvaa?
Auttakaa minua te viisaat internet-ihmiset, olette ainoa toivoni.