Kaj.N. sanoi:
heidän tekninen tukensa suositteli minulle vaihtoehtoista ratkaisua hyvällä bitumimatolla, jos laatoitan kunnolla sen päälle. Sen voin asentaa itse ilman liekinheitintä.
Utellusuuden vuoksi, mikä matto se on?

Tompa

Ajattelin itse käyttää bituthenea. Onko kenelläkään tietoa noin hinnasta?

Kaj.N. kirjoitti:
(Miten HELVETISSA on mahdollista, että tässä maassa on niin vaikeaa saada käsityöläisten apua? Ilmeisesti käsityöläisiä on liian vähän, vaikka useimmissa tapauksissa heidän pitäisi pystyä veloittamaan mitä tahansa. Miten tämä on mahdollista, kun meillä on korkea työttömyys? Jossain tässä on koko kenneli haudattu.)
Ei niin yllättävää.
Kaikille päteville käsityöaloille on sisäänpääsykynnys.
Mikä tarkoittaa, että joko käyt käsityökoulussa tai harjoittelet (tai molempia). Sillä, mitä maksetaan, ei ole merkitystä, jos koulutettua työvoimaa ei ole.
90-luvun alun kriisi kuihdutti suuren osan yli 50-vuotiaista käsityöläisistä. Ja 10 vuoden lama-ajan rakentamisessa tarkoitti, ettei uusia tullut.
Tuloksen näemme tänään!

Huono työympäristö useilla käsityöaloilla ei myöskään houkuttele nuoria, eikä ole trendikästä olla putkimies.

Säännöt yrityksen pyörittämiseen ja työllistämiseen eivät myöskään tee siitä houkuttelevaa perustaa omaa yritystä ja palkata, mikä entisestään rajoittaa tarjontaa.
(Yllä oleva ei ollut poliittinen kannanotto, vaan yksinkertainen toteamus, että ihmiset toimivat melko rationaalisesti sääntöjen mukaan. Sääntöjen olemassaolo tai olemattomuus on kuitenkin poliittinen kysymys, ja siinä jokainen voi olla sitä mieltä kuin haluaa.)

Sitten ei haluta tehdä töitä yksityishenkilöille, jos voi välttää.
Suoraan sanottuna; paljon väittelyä, vähän rahaa.

Kaj.N. kirjoitti:
He eivät näytä pystyvän tekemään tarjouksia myöskään.
Tarjousten tekeminen maksaa. Pienissä töissä se on täysin merkityksetöntä, jos on täysi työkuorma.

Ehdotukseni on, että yrität mennä paikan päälle firmoihin kuvien kanssa ja keskustelet heidän kanssaan. Jos löydät yrityksen, joka vaikuttaa vakavalta ja tarjoaa kohtuullisen hinnan, pyydä heitä tulemaan, kun heillä on aikaa.
Jos itse esivalmistaa vähän, se ei yleensä ole ongelma, mutta yksityishenkilöt usein laskevat näin; suunnitelma on 5,99*6,49 metriä, eli minun pitäisi maksaa 38.8751 m^2 asfaltista, sen sijaan että laskisi 6*7 metriä ja välttäisi turhan keskustelun siitä, että yhdessä pari lapiollista soraa on liikaa maksettavaa.

Minulla on tyylikäs autotalli vuodelta -56, rakennettu tällä tavalla. Olen kaivanut pitkittäin, jotta voisin poistaa jonkin verran kosteutta, joka tulee läpi seinän... mutta en aio tehdä enempää ennen kuin olen ratkaissut yläpuolen... mahdollisesti minun pitäisi myös johtaa vettä pois niin, ettei se valu suoraan alas seinää pitkin...

Olisi kiva kuulla, miten teillä meni?!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.