Hei kaikille!
Olin ajatellut ostaa asunto-osakkeita ja taloja täydellisesti remontoitaviksi ja sitten myydä ne. Olen siinä vaiheessa, että minun on valittava koulutus yliopistotasolla. Mitä koulutusta suosittelette, jotta saisi riittävästi lihaa luiden ympärille? Ja miksi? Olen harkinnut rakennusinsinööriksi kouluttautumista, mitä mieltä olette siitä?
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä :)

-Josefine

Siitä tulee liiketoimintaa. Paljon maksuja. Ja monet yhdistykset kieltäytyvät myymästä sinulle.

Rakennusinsinööri lisättynä muutamilla ekonomiakursseilla ja JÖK:lla (Juridisk översiktskurs) vaikuttaa kyllä hyvältä. Mutta monet, jotka tekevät sellaista, näyttävät ohittaneen teknisen puolen. :cool:;)

Tiedän, että on monia, jotka elättävät itsensä enemmän tai vähemmän sillä tavalla. Mutta uskon (painotus sanalla uskon) että se on riskialtis tapa elättää itseään.

Tyypillisesti ei saa takaisin niitä rahoja, joita sijoittaa remonttiin. Mutta ne, jotka kuitenkin ansaitsevat rahaa tällä, tekevät sen yleisen asuntojen hintojen nousun vuoksi, asunto nousee siinä ajassa, kun he omistavat sen ja remontoivat, vaikka ilman heidän remonttiaan. Poikkeustapauksissa voi varmasti ostaa alennettuun hintaan ja "kehittää" kohdetta. Mutta jos hinnat sen sijaan romahtavat rakentamisen aikana, siitä tulee taatusti tuntuva tappio.

Puhdas spekulaatiokäyttäytyminen (eli osto ja myynti ilman toimenpiteitä) on todennäköisesti loogisempaa, koska silloin ei ole riskiä, että asuntojen varasto on lukittu remonttien vuoksi markkinoiden laskiessa, voi myydä ajoissa.

Vaikea laskea, mutta uskon, että suurin osa niistä, jotka harrastavat sitä, ovat pohjimmiltaan käsityöläisiä, vaikea ostaa palveluita ilman todella hyviä kontakteja ja ymmärrystä siitä, mitä tehdä ja mitä ei, ja uskon myös, että myynnin jälkeen rahojen saaminen ilman paljon omaa työtä on vaikeaa.

Rakennusinsinööri on varmaankin hyvä koulutus joka tapauksessa :)

Onnea matkaan

Kielikursseja myös, hyvä osata puhua halpojen käsityöläisten kanssa, Polska jne..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.