Hei! Päivän haaste: Kaksi 19mm MDF-levyä, yli kaksi metriä pitkiä, pitäisi kiinnittää yhteen pitkiltä sivuilta 45 asteen kulmassa, jotta ne pysyvät hyvin yhdessä.
Mutta miten?
Mieluiten en haluaisi jyrsiä/pontata pitkiltä sivuilta. Koska ne ovat niin pitkiä, on vaikeaa saada se tasaiseksi.
Olen etsinyt rakennuskiinnikkeitä 45 asteen kulmassa, mutta niitä ei ole...
Onko ehdotuksia?
(Tämä tulee olemaan ruokakomero keittiön nurkassa.)
 
Keskimäärin 22,5, jota seuraa useita pienempiä Domino-paloja ja liimaa, ratkaisee ongelman erinomaisesti. Festool Dominon voi vuokrata tai jopa lainata, jos ei omista sellaista itse. Keksekonetta/lamellijyrsintä voisi myös käyttää samaan periaatteeseen.

En ole itse kokeillut Jula'sta Meec Lamellijyrsintä, mutta periaatteessa sen pitäisi toimia tähän ilman ongelmia. Voi helpottaa, jos leikkaa muutaman kulman jäännösmateriaalista 45 asteen kulmassa ja käyttää ne liimatukena.
 
  • Tykkään
Wessel
  • Laddar…
slacker sanoi:
Keskimäärin 22.5, jonka jälkeen useita pienempiä Domino-palikoita ja liimaa ratkaisee ongelman mainiosti. Festool Domino on mahdollista vuokrata tai ehkä jopa lainata, jos sellaista ei ole itsellä. Keksikone/lamellijyrsin voisi myös tehdä työn samalla periaatteella.

En ole itse kokeillut Meec Lamellijyrsintä Julasta, mutta periaatteessa sen pitäisi pystyä käyttämään tähän ongelmitta. Voi helpottaa tehdä pari kulmaa ylijäämämateriaalista 45 asteen kulmassa ja käyttää niitä liimatukena.
Kiitos vastauksesta, mutta etene rauhassa ja ajattele, että olen vanha amatööri. Dominopalikoita? Minulle ne ovat sellaisia, jotka asetetaan pystyyn ja sitten kaadetaan. Keksikone, eikö se ole jotain leipomossa?

Kerro mielelläsi lisää minulle, joka ei tunne kummastakaan...
 
  • Tykkään
Malinto ja 1 muu
  • Laddar…
Slackers ratkaisu pitäisi toimia erinomaisesti, mutta jos sinulla ei ole sahaa pitkään leikkuuseen tai Domino/keksikone, niin se on vaikeaa.
Miltä sen pitäisi näyttää sisäpuolelta?
Kaksi pontta, yksi halkaistu kolmion muotoiseksi (löytyy rakennustarvikeliikkeestä, en tiedä mikä se on nimeltään) ja yksi tavallinen liimattu yhteen 45 asteen kulmassa. Jos kiinnität sen MDF:n sisäpuolelle, olet kotona.
 
  • Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
- Muuten, kuinka tyhmä olenkaan, sauma ei olekaan 45 astetta vaan 135 astetta. Tietysti.
 
Viimeksi muokattu:
liima ja puutappi?
 
vanpire sanoi:
Kaksi rimaa, toinen halkaistu kolmion muotoon (löytyy rautakaupasta, en tiedä mikä sen nimi on) ja tavallinen liimataan yhteen 45 asteessa. Jos kiinnität sen MDF:n sisäpuolelle, niin olet valmis.
Todellakin 17! NIIN tehdäänkin, nyt ymmärrän mitä tarkoitat (aamuväsynyt...) Tämän tyyppinen voisi ehdottomasti toimia:
https://www.byggmax.se/virke/reglar/50x50-trekantsregel-p08191050
Kiitos vinkistä!
 
Hei, Ricebridge! Meillä on täsmälleen sama ongelma nyt, kun aiomme rakentaa nurkkakaappimme MDF:stä. :thinking: Miten ratkaisit ongelman? :)
 
M Malinto sanoi:
Hei, Ricebridge! Meillä on täsmälleen sama ongelma nyt, kun aiomme rakentaa kulmakaappimme MDF:stä. :thinking: Miten ratkaisit ongelman? :)
Heihei!
Käytin kolmiopalaa pystysuorien 45x45-koolausten välissä:
Ovi, jossa näkyy metallisarana kiinnitettynä 45x45-puutolppaan. Taustalla puinen lattia ja hiomaton pinnoite.
(Tässä oven takana sisäpuolella, enkä ole vaivautunut viimeistelemään. Oikealla olevan koolauksen viereen olisi pitänyt tulla lista, mutta mutta.)
Tässä näkyy ehkä vähän paremmin:
 
Kiitos, kiltti sinä, avusta! Sitten tiedämme.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.