6 891 lukukertaa ·
9 vastausta
7k lukukertaa
9 vastausta
Kokoa MDF 45 asteen kulmassa
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Hei! Päivän haaste: Kaksi 19mm MDF-levyä, yli kaksi metriä pitkiä, pitäisi kiinnittää yhteen pitkiltä sivuilta 45 asteen kulmassa, jotta ne pysyvät hyvin yhdessä.
Mutta miten?
Mieluiten en haluaisi jyrsiä/pontata pitkiltä sivuilta. Koska ne ovat niin pitkiä, on vaikeaa saada se tasaiseksi.
Olen etsinyt rakennuskiinnikkeitä 45 asteen kulmassa, mutta niitä ei ole...
Onko ehdotuksia?
(Tämä tulee olemaan ruokakomero keittiön nurkassa.)
Mutta miten?
Mieluiten en haluaisi jyrsiä/pontata pitkiltä sivuilta. Koska ne ovat niin pitkiä, on vaikeaa saada se tasaiseksi.
Olen etsinyt rakennuskiinnikkeitä 45 asteen kulmassa, mutta niitä ei ole...
Onko ehdotuksia?
(Tämä tulee olemaan ruokakomero keittiön nurkassa.)
Keskimäärin 22,5, jota seuraa useita pienempiä Domino-paloja ja liimaa, ratkaisee ongelman erinomaisesti. Festool Dominon voi vuokrata tai jopa lainata, jos ei omista sellaista itse. Keksekonetta/lamellijyrsintä voisi myös käyttää samaan periaatteeseen.
En ole itse kokeillut Jula'sta Meec Lamellijyrsintä, mutta periaatteessa sen pitäisi toimia tähän ilman ongelmia. Voi helpottaa, jos leikkaa muutaman kulman jäännösmateriaalista 45 asteen kulmassa ja käyttää ne liimatukena.
En ole itse kokeillut Jula'sta Meec Lamellijyrsintä, mutta periaatteessa sen pitäisi toimia tähän ilman ongelmia. Voi helpottaa, jos leikkaa muutaman kulman jäännösmateriaalista 45 asteen kulmassa ja käyttää ne liimatukena.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Kiitos vastauksesta, mutta etene rauhassa ja ajattele, että olen vanha amatööri. Dominopalikoita? Minulle ne ovat sellaisia, jotka asetetaan pystyyn ja sitten kaadetaan. Keksikone, eikö se ole jotain leipomossa?slacker sanoi:Keskimäärin 22.5, jonka jälkeen useita pienempiä Domino-palikoita ja liimaa ratkaisee ongelman mainiosti. Festool Domino on mahdollista vuokrata tai ehkä jopa lainata, jos sellaista ei ole itsellä. Keksikone/lamellijyrsin voisi myös tehdä työn samalla periaatteella.
En ole itse kokeillut Meec Lamellijyrsintä Julasta, mutta periaatteessa sen pitäisi pystyä käyttämään tähän ongelmitta. Voi helpottaa tehdä pari kulmaa ylijäämämateriaalista 45 asteen kulmassa ja käyttää niitä liimatukena.
Kerro mielelläsi lisää minulle, joka ei tunne kummastakaan...
Slackers ratkaisu pitäisi toimia erinomaisesti, mutta jos sinulla ei ole sahaa pitkään leikkuuseen tai Domino/keksikone, niin se on vaikeaa.
Miltä sen pitäisi näyttää sisäpuolelta?
Kaksi pontta, yksi halkaistu kolmion muotoiseksi (löytyy rakennustarvikeliikkeestä, en tiedä mikä se on nimeltään) ja yksi tavallinen liimattu yhteen 45 asteen kulmassa. Jos kiinnität sen MDF:n sisäpuolelle, olet kotona.
Miltä sen pitäisi näyttää sisäpuolelta?
Kaksi pontta, yksi halkaistu kolmion muotoiseksi (löytyy rakennustarvikeliikkeestä, en tiedä mikä se on nimeltään) ja yksi tavallinen liimattu yhteen 45 asteen kulmassa. Jos kiinnität sen MDF:n sisäpuolelle, olet kotona.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
- Muuten, kuinka tyhmä olenkaan, sauma ei olekaan 45 astetta vaan 135 astetta. Tietysti.
Viimeksi muokattu:
liima ja puutappi?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Todellakin 17! NIIN tehdäänkin, nyt ymmärrän mitä tarkoitat (aamuväsynyt...) Tämän tyyppinen voisi ehdottomasti toimia:vanpire sanoi:
https://www.byggmax.se/virke/reglar/50x50-trekantsregel-p08191050
Kiitos vinkistä!
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Heihei!M Malinto sanoi:
Käytin kolmiopalaa pystysuorien 45x45-koolausten välissä:

(Tässä oven takana sisäpuolella, enkä ole vaivautunut viimeistelemään. Oikealla olevan koolauksen viereen olisi pitänyt tulla lista, mutta mutta.)
Tässä näkyy ehkä vähän paremmin:
Klikkaa tästä vastataksesi