M Maestrono sanoi:
Kuulostaa suoranaiselta ryöstöltä. Laita piirustukset tänne, niin saat apua täysin ilmaiseksi.
M Maestrono sanoi:
Kuulostaa suoranaiselta ryöstöltä. Laita piirustukset tänne, niin saat apua täysin ilmaiseksi.
Kyse on punaisella merkitystä seinästä, joka poistettaisiin kokonaan tai osittain, jotta keittiön ja olohuoneen väli avautuisi hieman. (suora keittiö)

Mahdollisesti myös osa toisesta seinästä, sininen merkintä, jotta saataisiin lisää tilaa mahdolliselle L-malliselle keittiölle.

Sisäpiirustus 1:50
Ulkopuolinen/julkisivu 1:100

Voiko näistä piirustuksista varmasti sanoa jotain pelkästään katsomalla?

• Rakennuksen pohjapiirros, punaisella merkitty seinän osa keittiön ja olohuoneen välillä, sinisellä merkitty toisessa osassa.
  • Rakennuksen arkkitehtipiirustus ulkoseinien näkymillä, kaavion mittakaava 1:100.
Valitettavasti näiden piirustusten avulla ei voi sanoa paljoa. Tarvitaan lisätietoa talon rakentamisesta. Kattoristikoiden tyyppi, välipohjan tyyppi jne. Paras olisi, jos olisi tekninen kuvaus. Rakennusvuosi on aina tärkeä tieto.

• Tykkään
Martin_jkpg
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Valitettavasti näiden piirustusten avulla ei voi sanoa paljoakaan. Tarvitaan lisätietoa siitä, miten talo on rakennettu. Kattopalkkien tyyppi, välipohjan tyyppi jne. Parasta olisi, jos olisi olemassa tekninen kuvaus. Rakennusvuosi on aina tärkeä tieto.
Kiitos avusta!

Tekninen kuvaus vaikuttaa olevan hankala saada, tämä on kaikki, mitä olen saanut rakennuslupa-arkistosta. Rakennusvuosi on 1976.

Mikä on vaihtoehto, saada paikalle rakennesuunnittelija tarkastamaan?

Kyllä, ilman hyviä piirustuksia ja kuvauksia pätevä henkilö on nähtävä talo paikan päällä. Jotkin tutkimukset voit tehdä itse, esim. kiipeä ullakolle ja ota kuvia kattotuoleista. Sinun pitäisi myös pystyä selvittämään, mistä välipohjat koostuvat, puusta vai betonista. Jos ne ovat puuta, voit tehdä lisätutkimuksia selvittääksesi lattianiskojen suunnan. Voit myös kysyä naapurilta, onko hänellä piirustuksia.

• Tykkään
Martin_jkpg
  • Laddar…
Appendix Appendix sanoi:
Lähetetty vinkki siitä suunnittelijasta Pohjois-Sthlmissa, jota käytin yksityisviestissä
Ottaisin myös mielelläni tietoa suunnittelijasta Sthlmissä, sillä minulla on projekti meneillään.

Hei, voisitteko lähettää sen myös minulle, koska kohtaan täsmälleen saman ongelman :(

Hei, etsin myös konstruktör Etelä-Skånessa, jos jollakulla on vinkkejä.

kiitos!

C Cookiiee sanoi:
Hei, etsin myös suunnittelijaa Etelä-Skoonessa, jos jollain on vinkkiä.

kiitos!
Hei, meillä oli sama ajatus, mutta Göteborgissa vuosi sitten, ja otimme yhteyttä yritykseen nimeltä Villcon, jota voin lämpimästi suositella, he olivat sekä nopeita että sujuvia! Käsittääkseni he tekevät töitä koko Ruotsissa, joten se voisi ehkä toimia teillekin?

Kirjoitan yhteystiedot tänne:
Adrian Fernandes
0735 239219
adrian@villcon.se

Hei,

Asun Tukholmassa eteläosassa ja haluan tehdä oviaukon keittiön ja olohuoneen välille "semikantavaan"/kantavaan seinään (asunnossa).
Minua kiinnostaisi tietää, onko jollakin kokemusta vastaavasta projektista ja voiko antaa vinkkejä joko kokonaisurakasta tai rakennesuunnittelijasta, reikien poraajasta ja valvontavastaavasta?

Kiitos etukäteen
Martin

C Cookiiee sanoi:
Hei, etsin myös suunnittelijaa Etelä-Skoonesta, jos jollakulla on vinkkejä.

kiitos!
Löysitkö koskaan hyvää suunnittelijaa Skoonessa? Hän, jota kaikki suosittelevat, on lopettanut toimintaansa.

N NinaWr sanoi:
Saitko koskaan kiinni jonkun hyvän suunnittelijan Skånesta? Hän, jota kaikki suosittelevat, on lopettanut toimintansa.
Hei,
Muutama vuosi sitten poistin kantavan seinän ja löysin konsultin, joka teki kaikki laskelmat ja järjesti piirustukset hyvään hintaan. Tämä on Luoteis-Skånessa. Mutta hoidin kaiken sähköpostitse, sujuvasti ja helposti.

RoHa72 RoHa72 sanoi:
Hei,
Otin alas kantavan seinän pari vuotta sitten ja sain konsultin, joka teki kaikki laskelmat ja järjesti piirustukset hyvään hintaan. Tämä oli luoteisessa Skånessa. Mutta hoidin kaiken sähköpostitse, sujuvasti ja helposti
Åh kiitos paljon nopeasta vastauksesta! Olisiko sinulla halua lähettää yhteystiedot? :)

N NinaWr sanoi:
Voi kiitos paljon nopeasta vastauksesta! Haluatko lähettää yhteystietoja? :)
Sinulla on yksityisviesti

• Tykkään
NinaWr
  • Laddar…
Hei!
Ihanaa, että tämä keskustelu on ollut käynnissä jo lähes 4 vuotta. Olen lukenut sen läpi ja asun Malmössä, ja tarvitsisin täsmälleen samanlaista apua yhteydenoton suhteen kuin muut ovat kuvanneet koskien rakennusinsinööriä ja KA:ta. Olisin kiitollinen myös vinkeistä urakoitsijoista, jotka tekevät tätä kohtuullisella hinnalla.

Kiitollinen kaikista vinkeistä!

E EmilEngvall sanoi:
Hei!
Ihanaa, että tämä keskustelu on ollut käynnissä melkein 4 vuotta, olen lukenut sen läpi ja asun Malmössa. Tarvitsisin samanlaista apua kuten muut, mitä tulee rakennesuunnittelijaan ja KA:han. Otan mielelläni vastaan myös vinkkejä urakoitsijoista, jotka tekevät tätä kohtuulliseen hintaan.

Kiitollinen kaikista vinkeistä!
Hei,

sama tilanne täällä - onnistuiko sinulle löytämään hyvä suunnittelija?

Terveisin
Alex

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.