Hei,

Aiomme avata oven kantavaan seinään ja laajentaa toista ovea toisessa kantavassa seinässä, joten olemme myös kiinnostuneita rakenneinsinööristä Malmön alueella. Olemme myös kiinnostuneita edullisesta hyvästä rakennusfirmasta, joka voi tehdä tämän.
Tarvitsisin siis vinkkejä hyvistä sellaisista, kiitos.

BirgitS
Onko hyvin salassa pidetty, ketkä suunnittelijat olette palkanneet, koska ette halua kirjoittaa ketä he ovat ketjussa?

• Tykkään
ajn82
  • Laddar…
nzsc
BirgitS BirgitS sanoi:
Onko erittäin salassa pidettävää, keitä rakentajia olette palkanneet, koska ette halua kirjoittaa ketjuun, keitä he ovat?
Se ei ole lainkaan salaisuus. Miksi en ole laittanut yhteystietoja ketjuun, johtuu enimmäkseen siitä, etten tiedä, onko se foorumin sääntöjen mukaista. Se voi ehkä vaikuttaa jonkinlaiselta markkinoinnilta, vaikka se ei ole.

Mutta suuren kiinnostuksen vuoksi haluan pyytää jotakuta moderaattoria, esim. @hempularen kommentoimaan ketjussa siitä, onko yhteystietojen lisääminen sallittua. Siinä tapauksessa teen sen enemmän kuin mielelläni, jotta minun ei tarvitse vastata jatkuvasti saamiini PM:iin. :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
LiseJ ja 4 muuta
  • Laddar…
BirgitS
nzsc nzsc sanoi:
Se ei ole mikään salaisuus. En ole jakanut yhteystietoja ketjussa lähinnä siksi, että en tiedä, onko se foorumin sääntöjen mukaista. Se voi ehkä vaikuttaa jonkinlaiselta markkinoinnilta, vaikka se ei olekaan sitä.

Mutta suuren kiinnostuksen vuoksi haluan pyytää jotain moderaattoria, esim. @hempularen, kommentoimaan ketjussa, onko yhteystietojen jakaminen sallittua. Siinä tapauksessa teen sen erittäin mielelläni, jotta minun ei tarvitse vastata kaikkiin jatkuvasti saamiini yksityisviesteihin. :)
Saitko jotain vastausta?
Tässä on yksi lisää, joka haluaisi kuulla, kenet palkkasit :-)

Voin vain kertoa, miten se sujui minun osaltani.

Piti purkaa kaksi tiiliseinää, joiden välinen etäisyys oli 1200 mm, joista toinen oli kantava. Molemmat olivat noin 2600 pitkiä ja 2700 korkeita. 125 mm tiiltä ei-kantavassa ja 150 mm tiiltä kantavassa.

Palkkasin rakennesuunnittelijan langan vihjeiden mukaan ja hän toimitti muutaman päivän sisällä.
Hän veloitti 900 kr/h + alv. Hän tarvitsi 6 tuntia aikaa, joten hänen osuutensa päätyi 6750 kruunuun.

Otin yhteyttä sitten tarkastusvastuulliseen, joka laati tarkastussuunnitelman ja näytti, mitä minun piti lähettää kunnalle. Kunnan maksu oli noin 1700 kr ja sain ilmoituksen viikon kuluttua.

Pyysin tarjouksia kahdelta porausyritykseltä (oikeastaan sain vastaukset näiltä, kysyin 5-6 ilman vastausta)
Sain tarjouksen 25000 rotin jälkeen yhdeltä, johon sisältyi purku, kahden HEA140-palkin asentaminen ja kaiken jätteen poisvienti.
Toinen antoi tarjouksen 26000 rotin jälkeen samasta työstä tai 18500 rotin jälkeen vain palkkien asennuksesta ja leikkuulinjojen sahaamisesta seinään. Valitsimme jälkimmäisen, ostin Julaista poravasaran 500 kruunulla ja otin tiilet itse perheen avustuksella. Kätevää.

Siis yhteensä:
Rakennesuunnittelija 6750 kr
Kunta 1700 kr
Porari incl palkit 18500 kr
Tarkastusvastuullinen: ei vielä laskua
Yhteensä noin 27 000 kr, luultavasti muutaman tuhannen kalliimpaa tarkastusvastuullisesta.

• Tykkään
Sofie Holm ja 3 muuta
  • Laddar…
Otankin mielelläni vinkkejä valitsemaasi vastuuhenkilöön ja läpivientien tekijään liittyen! @Maestrono

Hei,
Voisin myös mieluusti saada yhteystiedot tälle konstruktör.
Ystävällisin terveisin /Tim

Olisin myös kiitollinen vinkeistä hyvästä konstruktör järkevillä hinnoilla Tukholman alueella! Haluaisin purkaa seinän, joka voi olla kantava, sekä siirtää ikkunat toiseen seinään. Sain tänään tarjouksen lähes 30000kr konstruktionsritningarista ...

• Tykkään
JBR55
  • Laddar…
@nzsc saitko selvyyttä siihen, sallivatko säännöt viitteiden antamisen täällä? Olen samassa tilanteessa Malmössa kuin monet täällä ja olen myös erittäin kiitollinen hyvistä vinkeistä!

@Maestrono, olen myös utelias rei'ittäjän ja valvontavastaavan suhteen. Kiitos kustannusten yhteenvedosta, mielestäni kustannukset kuulostavat erittäin kohtuullisilta. Olitko tyytyväinen rei'ittäjän työhön ja hyväksyikö kunta kaiken?

Hei, Etsin kuten kaikki muutkin tässä keskustelussa suunnittelijaa seinään tehtävän aukon kantavan palkin asennukseen. Kiitos etukäteen.

D
Hei,

Tein aiemmin tänä vuonna muutoksen ja julkisivumuutoksen kesämökkiin ja käytin silloin:

https://bygglovstjanst.se/

Luulen maksaneeni noin 5000-8000kr.

Ihan ok! Paljon viestintää edestakaisin, mutta se johtui suurelta osin siitä, että olin vähän kokematon enkä tiennyt tarkalleen mitä halusin. Olin riippuvainen liukuovien rakenteesta ja minulla oli määrätyt mitat aukolle, mikä piti sovittaa yhteen tasaisen kattoni kanssa.

Minulla oli jo valmiina suuret linjat ennen kuin otin yhteyttä suunnittelijaan. Sain paljon apua foorumilta.

Keskustelun löydätte täältä:

https://www.byggahus.se/forum/threads/oeppning-i-yttervaegg.329255/

@nzsc Mikä mahtavan hyvä ja hyödyllinen keskustelu! Haluan aivan kuten kaikki muutkin tietää, mitkä yritykset olet palkannut, koska aion tehdä samanlaisen remontin asunnossani. Mikä oli kokonaishinta? Rakennuslupa, suunnitelmat, rakennesuunnittelija ja toteutettu työ? Oliko rakennusyritys myös mieleesi? Luulin, että se olisi vaikea osa, mutta jumituin jo rakennesuunnittelijan etsimiseen.

@Maestrono Mikä hyvä esitys! Olen erittäin kiitollinen, koska olen aivan vihreä tässä asiassa. Olen myös utelias, ketä käytit reiäntekijänä ja valvontavastaavana, jos olet tyytyväinen heihin?

nzsc
En ole saanut mitään selvyyttä @Tusenhörningen siitä, onko sallittua julkaista yhteystietoja vai ei. Valitettavasti minulla on ollut viime aikoina paljon tekemistä, joten en ole ehtinyt vastata.

Olen joka tapauksessa lähettänyt PM kaikille, jotka ovat kysyneet tietoja suunnittelijalta, rei'ittäjältä sekä vastuuhenkilöltä. Muut, jotka ovat osallistuneet ketjuun ja joille minä tai joku muu on jo auttanut, voivat mielellään kertoa ja välittää tietoja eteenpäin.

Jakakaa kokemuksianne. Se on parempi, jos voimme auttaa toisiamme tällä tavoin.

• Tykkään
LiseJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.