2 522 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Klinkkeri ja pelti
Työskentelen parvekkeella, joka on betonia, ja olen kohdannut ongelman, jota en tiedä, miten ratkaista kestävästi.
Viime vuonna peltiseppä auttoi minua kiinnittämään tippareunan parvekkeen ympäri, suoraan betoniin. Tämän jälkeen tasoitin koko parvekkeen, mukaan lukien reilun osan tippareunasta (mutta edelleen parvekkeen sisäpuolella). Ajatuksena on nyt laatoittaa, mutta huomasin ongelman.
Nyt näyttää siltä, että betoni ei ollut täysin tasainen, koska pelti ei ole tiiviisti koko matkalta. Tämä luonnollisesti aiheuttaa sen, että tasoite halkeilee liikkeen vuoksi, kun astun tasoitteen päälle, joka on pellin päällä.
Epäilen, ettei ole erityisen hyvä idea laatoittaa tätä, mutta mitä teen asialle?
Voiko pellin reunan alle suihkuttaa jotain hyvin löysää, kuten saumavaahtoa, jotta se saisi täyden tuen alapuolelta? Jotain muuta?
Viime vuonna peltiseppä auttoi minua kiinnittämään tippareunan parvekkeen ympäri, suoraan betoniin. Tämän jälkeen tasoitin koko parvekkeen, mukaan lukien reilun osan tippareunasta (mutta edelleen parvekkeen sisäpuolella). Ajatuksena on nyt laatoittaa, mutta huomasin ongelman.
Nyt näyttää siltä, että betoni ei ollut täysin tasainen, koska pelti ei ole tiiviisti koko matkalta. Tämä luonnollisesti aiheuttaa sen, että tasoite halkeilee liikkeen vuoksi, kun astun tasoitteen päälle, joka on pellin päällä.
Epäilen, ettei ole erityisen hyvä idea laatoittaa tätä, mutta mitä teen asialle?
Voiko pellin reunan alle suihkuttaa jotain hyvin löysää, kuten saumavaahtoa, jotta se saisi täyden tuen alapuolelta? Jotain muuta?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Pu liimaa ja laita painoja päälle, sen tekisin sitten etsiäkseni hyvän fix:in, joka voi kestää vähän liikkeitä.
Jäsen
· Blekinge
· 12 306 viestiä
Minulla on betoniparveke, jossa on metallinen tippalista. Se rakennettiin kylpyhuoneen lattian tavoin tiiviillä foliolla, koska betoni oli vuotava ja seurasvuotaa huoneeseen alapuolella. Ennen vedeneristystä tehtiin jonkinlainen tasoitus, myös oikean kaadon saamiseksi. Sitten klinkkeriä kaikkialla, aina reunaan asti metallin yli. Tämä tehtiin viisi vuotta sitten ja se toimii yhä.
Uskon, että alustasi oli sekä tasaisempi että levy kiinnitetty paremmin kuin minun valitettavasti.
Mutta nyt korjaus ei ole kaukana. Olen nyt liimannut kaksi levyä kokonaan paikalleen, ja ne ovat kiinni kuin kallio ja täysin liikkumattomia. Vaikuttaa lupaavalta!
Mutta nyt korjaus ei ole kaukana. Olen nyt liimannut kaksi levyä kokonaan paikalleen, ja ne ovat kiinni kuin kallio ja täysin liikkumattomia. Vaikuttaa lupaavalta!
Olen ehdottomasti ajatellut laittaa vedeneristyskerroksen, mutta minun tapauksessani enemmän siksi, että rappaus alla ei saisi vaurioita, koska minulla on vain sisäänkäynti alla. Olen ostanut Weberiltä yhden, jota suositellaan juuri parvekkeille ja toivon sen toimivan hyvin, erityisesti nyt kun liimaus näyttää olevan erittäin hyvä.
Ajattele, että aina pitää tehdä kaikki vaiheet kahdesti
.
Ajattele, että aina pitää tehdä kaikki vaiheet kahdesti
Klikkaa tästä vastataksesi