Kestääkö se jään? Useimmat kivirakennelmat, joita olen nähnyt, on tehty kuusitukista, ja nekin voivat murtua, jos jää on kova. Täältä foralta löytyy luultavasti myös hyödyllistä tietoa, jos katsot bryggor.
Kestääkö se jään alla? Useimmat kivikirstut, joita olen nähnyt, on tehty kuusipuusta ja nekin voivat rikkoutua, jos jää on vaikeaa. Täältä forumilta löytyy varmaan hyödyllistä tietoa, jos katsot laitureita.
Joo, mutta olen myös nähnyt huomattavasti heikompia kivikirstuja kuin minun piirustukseni, jotka näyttävät kestävän vuosikymmeniä...
Tässä on yksi paikka, löytyy lisää https://www.a2a4.se/ovrig-infastnin...pMlygxlDsM9KMCcldg-phvNwTDFYWkwkaAqK7EALw_wcB
Sitten se, että käytetään niin heikkoa puutavaraa ja laitetaan se tolppien ulkopuolelle, ei ole hyvä. Mahdollinen jää tulee murtamaan ne, kun se laajenee kivikoreissa ulospäin painaen. Ei, ainoastaan paksut hirret ovat kyseessä, jos haluat, että laituri säilyy useita vuosia.
Se näyttää heikolta. Ja laita laudat tolppien sisäpuolelle.
Jos käytän 45x170, tolppien sisäpuolella, ja jonkun vinojäykisteen kanssa, mitä mieltä olette siitä? Nyt kivikori on luultavasti 1,6x1,6 m kokoinen ja 1,5 m korkea.