Olen ajatellut 90x90 tolppina ja muuten 45x145 kyllästettyä. Mielipiteitä heikkouksista?
3D-mallin piirustus, joka esittää puisia 90x90 tolppia ja 45x145 kyllästettyjä lankkuja rakennelmassa. Kuvassa näkyvät myös mitat.

Kestääkö se jään? Useimmat kivirakennelmat, joita olen nähnyt, on tehty kuusitukista, ja nekin voivat murtua, jos jää on kova. Täältä foralta löytyy luultavasti myös hyödyllistä tietoa, jos katsot bryggor.

Palkit, jotka yhdistät. Ehkä ruostumattomalla kierteytangolla.

Miten laituri sijaitsee sään suhteen. Miten kulkee vesilinja?

Saumojen on oltava huomattavasti vahvempia, jos sen on kestettävä puhuttavaa tuulta.

Se näyttää heikolta. Ja laita laudat tolppien sisäpuolelle.

• Tykkään
Larsa ja 1 muu
  • Laddar…
N Noseone sanoi:
Hirret, jotka liität yhteen. Mahdollisesti ruostumattomalla kierrevarrella.
Millainen liitos suositellaan?

A atomlab sanoi:
Miten laituri on sään suhteen? Kuinka vesilinja menee?

Saumojen täytyy olla huomattavasti vahvempia, jos sen on kestettävä jonkin verran tuulta.
Laituri on luonnollisesti etelään pienessä lahdessa, ja vesilinja menee noin 30 cm laiturin huipun alapuolella. Mitä saumoja tarkoitat?

HasseTeknik HasseTeknik sanoi:
Kestääkö se jään alla? Useimmat kivikirstut, joita olen nähnyt, on tehty kuusipuusta ja nekin voivat rikkoutua, jos jää on vaikeaa. Täältä forumilta löytyy varmaan hyödyllistä tietoa, jos katsot laitureita.
Joo, mutta olen myös nähnyt huomattavasti heikompia kivikirstuja kuin minun piirustukseni, jotka näyttävät kestävän vuosikymmeniä...

Pitäisikö sen olla järvessä vai meressä? Jääolosuhteet?

H hakaninorr sanoi:
Kommentteja heikkouksista?
Muutama vinotuki ehkä? Ne tekevät paljon vakauden eteen.

Mistä löytää 2 metrin ruostumaton kierrettanko?

Tässä on yksi paikka, löytyy lisää
https://www.a2a4.se/ovrig-infastnin...pMlygxlDsM9KMCcldg-phvNwTDFYWkwkaAqK7EALw_wcB
Sitten se, että käytetään niin heikkoa puutavaraa ja laitetaan se tolppien ulkopuolelle, ei ole hyvä. Mahdollinen jää tulee murtamaan ne, kun se laajenee kivikoreissa ulospäin painaen. Ei, ainoastaan paksut hirret ovat kyseessä, jos haluat, että laituri säilyy useita vuosia.

MathiasS MathiasS sanoi:
Se näyttää heikolta. Ja laita laudat tolppien sisäpuolelle.
Jos käytän 45x170, tolppien sisäpuolella, ja jonkun vinojäykisteen kanssa, mitä mieltä olette siitä? Nyt kivikori on luultavasti 1,6x1,6 m kokoinen ja 1,5 m korkea.

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Hei

Harkitsen rakentaa jotain samanlaista järveen, rakensitko sen luonnoksen mukaan ja onko se kestänyt jään?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.