1 485 lukukertaa ·
11 vastausta
1k lukukertaa
11 vastausta
Kiskot kipsiseinällä
Aion asentaa useita Sparring-hyllykiskoja telineineen kipsiseinään, jota en ole vielä ehtinyt tarkistaa. En tiedä, onko kyseessä yksi- vai kaksinkertainen kipsi, mutta todennäköisesti sen takana ei ole lastulevyä tai vastaavaa.
Mitkä kiinnikkeet ovat kokemuksenne mukaan parhaita? Yksinkertainen irrotus pienillä rei'illä voidaan jättää huomiotta. Tietenkin kiinnitän niin monta kiskoa kuin mahdollista koolauksiin, jos se on mahdollista, ja samoin asennan kiskot mahdollisimman ylös, koska ylhäällä aksiaalinen kuormitus (suoraan reiästä ulos) on suurin.
Kyseessä on yhdistyksen arkisto, joka säilytetään hyllyjärjestelmässä, joten siihen tulee paljon kirjoja ja kansioita.
Ensimmäinen ajatukseni on tietenkin Molly, jotta kuormitus jakautuu mahdollisimman suurelle alueelle kipsissä, mutta olen myös miettinyt taittuvasti kiinnittyvää minikiskoa, joka asettuu poikittain reiän taakse.
Mitkä kiinnikkeet ovat kokemuksenne mukaan parhaita? Yksinkertainen irrotus pienillä rei'illä voidaan jättää huomiotta. Tietenkin kiinnitän niin monta kiskoa kuin mahdollista koolauksiin, jos se on mahdollista, ja samoin asennan kiskot mahdollisimman ylös, koska ylhäällä aksiaalinen kuormitus (suoraan reiästä ulos) on suurin.
Kyseessä on yhdistyksen arkisto, joka säilytetään hyllyjärjestelmässä, joten siihen tulee paljon kirjoja ja kansioita.
Ensimmäinen ajatukseni on tietenkin Molly, jotta kuormitus jakautuu mahdollisimman suurelle alueelle kipsissä, mutta olen myös miettinyt taittuvasti kiinnittyvää minikiskoa, joka asettuu poikittain reiän taakse.
Voin todella suositella kiinnitettävää kiskoa, jonka asennat seinään katon kohdalle. Siellä on yleensä takana runko. Puuvi screws suoraan sisään.
Sitten ripustat pystysuorat hyllyprofiilit kiskoon.
Erittäin helppo ja kätevä siirtää/mukauttaa/muuttaa, koska et kiinnitä jokaista profiilia seinään, vaan niitä voi siirtää pitkin katon kiskoa.
Sitten ripustat pystysuorat hyllyprofiilit kiskoon.
Erittäin helppo ja kätevä siirtää/mukauttaa/muuttaa, koska et kiinnitä jokaista profiilia seinään, vaan niitä voi siirtää pitkin katon kiskoa.
Kiitos vinkistä!M MasMats sanoi:Voin todella suositella ripustuskiskoa, jonka kiinnität seinään katon kohdalle. Siellä on usein tuki takana. Puuruuvit suoraan sisään.
Sitten ripustat pystysuuntaiset hyllyprofiilit ripustuskiskoon.
Erittäin helppo ja kätevä siirtää /säätää/muuttaa, koska et kiinnitä jokaista profiilia seinään, vaan niitä voidaan siirtää kiskoa pitkin katossa.
Olen itse asiassa harkinnut sitä vaihtoehtoa, se onkin kätevä. Kysymys on, kuinka paljon kuormitusta järjestelmä kestää.
Fischer duopower mielestäni toimii erittäin hyvin. Muuten on olemassa erilaisia kipsiankkureita, kuten essve duck foot.
Voit edelleen ruuvata jokaisen yksittäisen kiskon kiinni, joten jos asetat ne tiheämmin ja ruuvaat, se kestää enemmän kuin annettu arvo. Se voi odottaa, kunnes olet tarkistanut painon, joka oikeasti mahtuu.K Kjell-Anders sanoi:
Aion tarkastella tilaa iltapäivällä. Luultavasti seinärimat ovat c/c 600 mm välein, jos voin kiinnittää kiskot joka toiseen rimaan, voidaan väliin jättää 400 mm jako. Ehkä yhdistettynä riippukiskoon. Valitettavasti en ole löytänyt yli metrin pituisia riippukiskoja, olisi ollut täydellistä pystyä kiinnittämään kolmeen rimaan.Z z_bumbi sanoi:
Me laitoimme roikuskiskot ja silloin oli ainakin kahden metrin pituisia. Kun se asennettiin, pystyin laittamaan ruuvit jokaiseen rimaan ja siitä tuli todella vahva.K Kjell-Anders sanoi:Aion katsella tilaa iltapäivällä. Luultavasti seinärimat ovat c/c 600 mm välein, jos voin kiinnittää kiskoja joka toiseen rimaan, voi väliin jäädä 400 mm jako. Ehkä yhdistelmässä roikuskiskon kanssa.
Valitettavasti en ole löytänyt metrin pituisia pidempiä roikuskiskoja, olisi ollut täydellistä voida kiinnittää kolmeen rimaan.
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 2 296 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 2 296 viestiä
Onko ulkonäkö tärkeää? Voihan seinän päälle kiertää vaakarunkoja, joihin kiinnität kiskot! Runkoja, jotka on ruuvattu seinän sisällä oleviin runkoihin.K Kjell-Anders sanoi:Aion asentaa useita hyllykiskoja (Sparring) konsolien kanssa kipsiseinään, jota en ole vielä ehtinyt tarkistaa. En tiedä onko se yksikerros- vai kaksikerroskipsi, mutta todennäköisesti sen takana ei ole lastulevyä tai muuta vastaavaa.
Mielestänne, mitkä kiinnityselementit ovat parhaita? Helppo purkaminen minimaalisin rei'in voimme jättää huomiotta. Tietenkin kiinnitän niin monta kiskoa kuin mahdollista runkoihin, jos se on mahdollista, ja aivan yhtä varmasti asennan kiskot niin korkealle kuin mahdollista, koska ylhäältä aksiaalinen kuormitus (suoraan reiästä ulos) on suurin.
Se on yhdistyksen arkisto, joka tullaan säilyttämään hyllyjärjestelmässä, joten kirjoja ja kansioita tulee olemaan paljon.
Ensimmäinen ajatukseni on tietysti Molly, jotta kuormitus jakautuisi mahdollisimman suurelle pinnalle kipsissä, mutta myös tuo kääntyvä versio, jossa on mini U-kisko, joka asettuu poikittain reiän taakse, on tullut mieleeni.
Juuri niin, osia voi sekoittaa. Sekä jula että byggmax ovat samankaltaisia järjestelmiä. Tärkeää on tarkistaa, että ne sopivat yhteen. Keräsin osia eri paikoista, jotta sain sen, mitä halusin. Mutta kaikki osat eivät sovi kaikkien kanssa, joten se vaatii hieman vaivannäköä, ettei tule ostettua sikaa säkissä.Oskick sanoi:
Elfa classic (se, jossa on ripustuslista) ja sparringilla on erisyvyisiä kiskoja. Kaikki, mitä olen testannut sparringista, toimii classicissa. Mikään, mitä olen testannut classicista, ei toimi sparringissa. Jos ei aio käyttää click-in-hyllyjä/muita lisävarusteita, voi siis ostaa kannattimia molemmista classicille. Arkistoa varten voisi ajatella, että valitaan tai tehdään tukevat hyllylevyt ja sitten valitaan kannattimet. Ripustuslistoja on useita eri pituuksia ja niitä voi mainiosti lyhentää tavallisella rautasahalla, jos mitat eivät täsmää. Minulla on vain Elfa, koska muut merkit harvoin ovat merkittävästi halvempia, tiedän, että se sopii, ja minulla on elfa, joka on yhtä vanha kuin itse olen työpajassa.
Avoimuus
Olen myynyt Elfaa pienessä määrin osana suurempaa valikoimaa, mutta en tee sitä enää, joten minulla ei ole taloudellista intressiä.
Avoimuus
Olen myynyt Elfaa pienessä määrin osana suurempaa valikoimaa, mutta en tee sitä enää, joten minulla ei ole taloudellista intressiä.
Kyllä, ulkonäkö on niin tärkeä, että tämä ratkaisu ei käy. Luulen niin (tilassa tulee olla myös pieni tutkimusretki).Ossian K Olsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi