Hei, minulla on kotona vanha tiiliseinä (punainen tiili) ja nyt haluan laatoittaa tämän seinän piilottaakseni tiilet. Kuinka minun tulisi toimia saadakseni kipsilevyt kiinnittymään tiileen? Onko esivalmistelu kipsilaastilla paras tapa saada siitä hieno ja suora, vai onko olemassa muita "helpompia" tapoja tehdä se? Seinä on noin 5*5m.

Claes Sörmland
Helpoin on varmaan levittää kipsilaasti (tai muu tarkoitukseen sopiva laasti) ja painaa levy kiinni. Kipsi kiinnittyy tiileen ja levyyn.

pari sääntöjä levyjen kiinnittämiseen, ruuvi & tulppa tiileen

Hmm, on olemassa erilaisia tapoja tehdä se.. luulen, että käytän kipsilaastia, koska haluan välttää poraamista tiileen liikaa :)

kiitos vastauksesta ja Hyvää Joulua!

J Johan41 sanoi:
Hmm on olemassa erilaisia tapoja tehdä se.. luulen, että käytän kipsilaastia, koska haluan välttää poraamista tiileen liikaa :)

kiitos vastauksesta ja Hyvää Joulua!
Kipsilaasti "liimana" kipsilevyn takana toimii erinomaisesti, mutta jos tiili on erittäin epätasaista (kuten minulla oli), laita muutama tappi ruuveilla, joita vedät sisään tasaisesti pidemmän vesivaa'an avulla, jotta saat kipsilevyt suoraan ilman pullistumia. Minulla oli "kuoppia" jopa 2 cm tiilessä, ja ensimmäinen yritykseni (ilman ruuveja) antoi minulle aaltoilevan seinän... Vaihtoehto välttää ruuvaamista on tietysti ensin täyttää epätasaisuudet kipsilaastilla, antaa sen kuivua ja sitten "liimata" kipsilevyt.

• Tykkään
Johan41
  • Laddar…
Hei Anders! Sinulle on tullut vastaan samanlaisia ongelmia. Okei, siis tulpit ja pitkä vatupassi, jotta varmistat, että seinä on suora. Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.