Ei pahalla, mutta voiko lafarge oikeasti tehdä mitään oikein? Minun tietääkseni ei ole mitään muuta yritystä Ruotsissa, joka toimittaa betoni-tiiliä IRTONAISENA!! Tosi kivaa poimia laattoja yksi kerrallaan alijäisessä sateessa :(
Ja lisäksi, kuten aiemmin mainitsitte, kipsi hajoaa palasiksi kun sitä ruuvataan, voisi luulla että se oli päällystetty talouspaperilla tai jotain, muistan että he toimittivat kipsiä asuintaloon Tibrossa, jossa niput nostettiin sisään sitä mukaa kun talo rakennettiin, ja kun tuli aika aloittaa kipsaaminen, kipsiä ei voinut käyttää huonon laadun vuoksi, joten he joutuivat kantamaan käsin ulos X määrää tonneja ja yhtä paljon sisään toiselta valmistajalta hehehe

Mietin, miten on mahdollista, että Lafarge on yksi maailman suurimmista, jos ne nyt ovat niin surkeita....
Maailmanlaajuisesti johtava myös tiilien tuotantomäärässä.

Kyllä, sitä voi todellakin ihmetellä..
Tietämättömyys ostajilla ja/tai alemmat hinnat ovat ainoat asiat, joita voin kuvitella.?
Onko täällä ketään, jolla on hyviä kokemuksia heidän tuotteistaan??

Tossegubbe sanoi:
Ja DET kan man verkligen undra..
Okunskap hos inköparna och/eller lägre priser är det enda jag kan tänka mig.?
Finns det någon här som har bra erfarenhet av deras produkter??
Tietysti. Olen erittäin tyytyväinen kattotiiliini ja olen asentanut Lafargen kipsilevyjä hyvällä menestyksellä.

En valittamista. Toki heidän papp-materialinsa on hieman helpompi mennä läpi, mutta siinä tapauksessa täytyy vain vähän tuntea ruuvinvääntiötä, joten sekään ei ole ongelma.

Olen ostanut käytännössä kaiken paitsi runkotavaran varastoni täältä ja olen erittäin tyytyväinen.

Niin tarkoitan, en tarkoittanut etteivät ne olisi käyttökelpoisia, mutta tarkoitatteko todella, että pidätte niitä kilpailijoihinsa verrattavina? hintatasoltaan ero on olematon asiakkaalle, joten se ei ole mikään argumentti..
Toimitettiinko tiilenne ilman niputusta?

ei se tiili, jonka laitoin esille ja joka oli uusi, oli niputettu 5-7 kattotiilen kasoihin, sopiva kantaa. Muovinen nauha ympärillä.

Rakennusprojektiini tarvitsin noin 50 levyä ja koska eräs tuttava tarvitsi suunnilleen saman määrän, tilasimme ne yhdessä ja saimme ne näin ilman toimituskuluja sekä hyvällä alennuksella.

Kävi ilmi, että tarvitsin 55 levyä, joten loput otettiin Byggmaxin 59 kruunun levyjä (2500 korkeus), enkä huomaa niiden ja Norgipsin välillä eroa. Byggmaxissa on vähän parempi keskimerkintä, jos muistan oikein. Mustat ympyrät risteillä verrattuna keltaisiin pisteisiin. Molemmat toimivat hyvin hyvässä valaistuksessa, mutta musta näkyy selvästi paremmin pimeässä.

Asennusmielessä laskin vetoa porakoneessa yhden pykälän alaspäin ja Byggmaxin levyt pysyivät hyvin. Jos käytti korkeampaa voimaa, oli riski, että ruuvi meni läpi leikatuista reunoista.

Ok, se oli outoa, sillä olemme saaneet lafarge toimitettuna kahteen rakennuskohteeseen sthlm-seudulla ja silloin saimme obuntat, sen jälkeen olemme kieltäytyneet ostamasta lafarge.. Muuten laatoissa ei ollut mitään vikaa, mutta niiden käsittely kesti vähintään kaksi kertaa pidempään..
Kipsilevyjen osalta on hyvä olla selkeät merkinnät, jos ei aio maalata vaalealla värillä, koska ne voivat joskus näkyä läpi.

Totta.

Sattumoisin minulla onkin valkoiseksi maalattua, mutta se oli byggmax 99 kr/10 litraa maalia, joten laitoin useita kerroksia sen sijaan. Ostin kaksi kauhaa, jotta se riitti.

Niin voi toki tehdä :)
Henkilökohtaisesti minusta ei tunnu siltä, että haluaisin maalata pari lisäkerrosta siihen liittyvine ajankäyttöineen säästääkseni joitain satasia, mutta se riippuu tietysti henkilökohtaisista arvoista.

Koska kyse on Lafarge-betonitiilistä, meillä on niitä talossamme, ja ne toimitettiin nippuina 5 kappaletta ja muovihihnalla.

Tossegubbe sanoi:
No näin voi toki myös tehdä :)
Henkilökohtaisesti minusta ei tunnu siltä, että haluaisin maalata pari lisäkerrosta siihen kuuluvalle ajanvietteelle säästääkseni muutaman satasen, mutta se riippuu tietenkin henkilökohtaisista arvoista.
Minä oikaisin, isot tasaiset hienot tiet ja iso iso tela. Sanoisin, että jokaisen kerroksen levittäminen kesti 30 minuuttia.

Hei taas! Ja, mikä keskustelu voikaan syntyä pienestä kysymyksestä.... Katto on valmis, ei täydellisesti tasoitettu, mutta.... Kaksi kerrosta maalia peittivät mustat ristit. (tosin Fluggers hieman kalliimpi...) Todella hienot alasvalot.
Maanantaina tulee uusi seinärunko, joten nyt on aika ostaa uudet kipsilevyt. Luulen, että käyn taas rakennusmaxissa... Keittiön asennus odottaa...... :-*

Hei Helena,
mitä olette käyttäneet reglarna katossa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.