Hei, aion tehdä uusia sisäseiniä, jotka maalataan myöhemmin. Olen ajatellut käyttää vaneria kipsilevyn alla, jotta saan kestävämmän pinnan ruuvata kiinni. Kysymys kuuluukin, onko kipsilevyn paksuudella merkitystä, eli pitäisikö käyttää 6 mm vai 12 mm paksuutta seinien peittämiseen, jotta saan tasaisen maalattavan pinnan?

Jos paksuudella ei ole merkitystä, onko 6 mm vaikeampi työstää (asentaa ilman, että se rikkoutuu)?

Kiitos etukäteen.
 
voisit käyttää OSB-levyjä vanerin sijaan (huomattavasti halvempaa), ei ole väliä mitä kipsiä käytät, 13mm on yleensä halvempaa kuin 6mm, muista vain laittaa sähkörasiat riittävän syvälle seinään.
on mielestäni ei ole vaikeampaa työskennellä 6mm kipsin kanssa.
 
6mm kipsilevyllä on taipumus tuottaa rumia ruuvinreikiä, mikä tekee tasoituksesta hankalampaa verrattuna tavalliseen kipsilevyyn. Olisin käyttänyt tavallista kipsiä yksinkertaisuuden ja taloudellisuuden vuoksi.
 
Hei

Tavallinen kipsi on paras ja halvempi. Itse kuitenkin pidän Byggmaxista saatavia budjettilevyjä pelkkänä roskana. Ne tuskin kestävät nostamista. Minun neuvoni on ostaa 13mm hyvää laatua...
ystävällisin terveisin
 
K-plyfa ei ole niin paljon kalliimpaa kuin OSB. Plyfan hienous on, että sen jäännöksiä voi käyttää moniin muihin asioihin, kuten rakentaa konekoteloita, työkalulaatikoita, romulaatikoita ja erilaisia jigejä. Siinä OSB on huomattavasti huonompi. Minusta 13 mm kipsi 900 leveydessä on helpointa työskennellä. Jos käytät plyfaa ja 13 mm kipsiä, sähkölaatikot kaksoiskipsille toimivat hyvin.
 
mattiasp sanoi:
K-plyfa ei ole niin paljon kalliimpi kuin OSB. Plyfan hienous on se, että sen jäännöspalasia voi käyttää moniin muihin asioihin, kuten rakentaa konekoteloita, työkalukoteloita, romukoteloita ja erilaisia jiggejä. OSB on siinä huomattavasti heikompi. Minusta 13 mm kipsi 900 leveydellä on helpoin työskennellä. Jos käyttää plyfaa ja 13 mm kipsiä, kaksinkertaisen kipsin sähkörasioiden kanssa toimii hyvin.

Samaa mieltä... 900 on paras... yleensä vähän kalliimpi per kvm, mutta paljon kätevämpi.
 
ota 10 mm lastulevy sen sijaan... VIELÄ halvempi...
jos et aio kiinnittää televisiota niin ota tämä..

terveisin
snickar estwing
 
mutta 10mm lastulevy + 13mm kipsilevy eivät sovi kovin hyvin yhteen kaksoiskipsillä varustettujen sähkörasioiden kanssa...
 
Se riippuu siitä, mihin kiinnität ne. jos otat tavallisia koteloita, jotka tulee naulata, aseta ne vain 3 mm syvemmälle.
 
mats_o sanoi:
Se riippuu siitä, mihin kiinnität ne. jos otat tavallisia laatikoita, jotka on naulattava, aseta ne vain 3 mm syvemmälle
kiitos....
 
Kyllä se on totta. Laiska kun olen, haluan ne levyä vasten ;)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.