Hei,

Olen miettinyt tätä jonkin aikaa, mutta olen jatkuvasti pohtimassa mikä on oikein!
Seinällä on tällä hetkellä vain lastulevyjä, talo on vuodelta -79.
Ovien karmit ulkonevat 1cm seinästä.

Haluan asentaa kipsilevyt lastulevyn päälle, koska levyjen pinta ja saumat ovat heikossa kunnossa.

Ongelmani on siinä, kun pohdin kipsiä, sekä sitä, miten seuraamuksena kipsivalinnastani toimin listojen kanssa.
Aiemmin ei ole ollut listoja, mutta haluan ehdottomasti sellaiset nyt.

Jos asennan saneerauskipsin, se paksuus on 6mm, jolloin se asettuu aivan karmin tasalle, mutta luo noin 4mm raon - mikä ei luultavasti näytä kovin kauniilta, kun laitan listan siihen myöhemmin.

Vaihtoehtona on käyttää 12,5mm kipsilevyä, mutta silloin se on 2,5mm enemmän kuin karmit.

Ajatuksenani oli leikata reuna alas, mutta kiinnitysten vuoksi se ei ole mahdollista.

Miten toimin?!

Seinää vasten pidetään mittanauhaa, joka mittaa noin 1 cm:n syvyistä kynnystä seinälevyn ja ovenkarmien välillä. Ovi- ja seinälista, jossa on seinään kiinnitetty mittanauha etäisyyden mittausta varten; seinässä näkyy rosoista pintaa. Puinen ovi valkoisella karmilla ja beiget seinät, joissa näkyvissä kulumia ja halkeamia gyprocin lisäämisen ja listoituksen suunnitelmien yhteydessä.

Karmipeite tai smyygilista voidaan käyttää ulostelaukseen

• Tykkään
SnickarNikke
  • Laddar…
Se pitäisi mennä hyvin molempien kipsityyppien kanssa. Aukko -4 - 2,5 mm ei näy, kun listat ovat paikallaan. Minulla on ollut itselläni yli 5 mm tasoeroa jossain ikkunassa/ovessa, joka ei ole näkynyt listoilla. Mutta pahimmassa tapauksessa on myös erilaisia klackfoder-vaihtoehtoja. Kapean raon voi myös täyttää saumamassalla.

• Tykkään
SnickarNikke
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.