Mistä ostaa kipsijauhetta?

Ostin Weberin 25 kg säkin k-raudasta noin 150:- mutta se sisälsi myös karkeaa hiekkaa noin 2mm. Löysin jotain samanlaista Bauhausista. Mutta mistä löytää kipsiä ilman hiekkaa?
Olen löytänyt 5 kg säkkejä hintaan 350:-. Aion tehdä koristekipsiä, joten sitä kuluu paljon, joten ei voi maksaa 350:- / 5kg, silloinhan sitä tulee ryöstetyksi.. :-)
Sen täytyy olla puhdasta kipsiä, ei muovivahvistettua.. Rakennan takkaa takkasisustuksineen, joten sen täytyy kestää hieman lämpöä.

Tietääkö joku?

Hmm! Olen kuullut, että Weberillä on luonnonkipsiä, joka on pelkkää kipsiä, mutta voi vaihdella raekooltaan. Voisiko olla, että olet ostanut oikean tuotteen, mutta siinä on hieman suuria kipsirakeita? Tarkista K-Raudasta, tiedän, että heillä on ollut puhdasta kipsiä aiemmin ainakin.

Jyvät Weberissä ovat mustia, joten se ei varmaankaan ole kipsiä
Sen nimi on Gypsum naturgips, jonka ostin.

Se oli se, johon viittasin, sen pitäisi sisältää 100% kipsiä, muuten on tapahtunut virhe, tai he ovat muuttaneet sisältöä!

Se on kipsilaasti, ei tavallinen kipsi.

Harrastekaupat kuten esim. Slöjddetaljer olen ostanut, tuli sileä ja hieno.

Apteekilla on myös kipsiä, mutta luultavasti ei säkkitavarana. 😄

• Tykkään
hantverkare1
  • Laddar…
ceson sanoi:
Harrasteliikkeitä kuten esim. Slöjddetaljer, olen ostanut, tuli sileä ja hieno.
Kiitos, se on hyvä... Vaikka asun Uppsalassa ja lähetyskulut ovat tarpeettoman suuret.. Oletko kokeillut tehdä stukkia sillä? Kuinka nopeasti se kovettuu? Olen yrittänyt löytää ohjeita netistä, mutta en ole onnistunut.

Kyllä kipsirappaus toimi hyvin rappauksessa, mutta nyt tarvitsen sileän kipsin. Ja mielellään ilman sideharsoa..

Se on näin aion tehdä..
https://www.youtube.com/watch?v=ZyBLMZbdS8c

Viimeksi muokattu:
Juuri sellaista, jota ceson linkkaa Slöjddetaljerissä, olen ostanut paikallisesta K-Rauta-myymälästämme. Samaa oli myös suuremmissa ko'oissa. 5 kg taisi maksaa noin 59 kr!

Ok, minun täytyy katsoa K-Rauta'ta taas, olin ulkona bygg, minun täytyy katsoa värisektoria.

Krillew sanoi:
Kiitos, se on hyvä... Mutta asun Uppsalassa ja rahti tulee tarpeettoman suureksi.. Oletko kokeillut tehdä stuck sillä? Kuinka nopeasti se kuivuu? Olen yrittänyt löytää ohjeita netistä mutta en ole onnistunut.
Ajatuksena oli kokeilla tehdä koristeita kellokotelolle, mutta se jäi tekemättä, joten tein kynttilälyhtyjä lastenlasten kanssa sen sijaan. Luulen, että nämä olivat käsiteltävissä noin 30 minuutin jälkeen. Pidä meidät ajan tasalla siitä, miten käy sinun stuck-töidesi kanssa:)

Takka ja sen yläpuolella oleva valkoinen seinä, jossa on kolme sisäkäyntiä. Seinällä on kaksi kynttilänjalkaa ja koriste-esine. Seinän vieressä maalaus.

Tähän mennessä olen putsannut Webers kipsillä ja välttääkseni nukkamaisen pinnan, olen vetänyt teräslastalla pinnan yli ennen kuin se on kuivunut täysin. Sain nukkamaista pois, mutta pinta jäi naarmuiseksi. Mielestäni se oli hyvä, enkä halua täysin sileää pintaa. Sitten stuckki on tarkoitus olla sileä. Nykyinen näkyvä stuck on tehty kevytbetonilohkareilla, jotka olen sivellyt kipsillä, mutta karkea versio, ja minun täytyy tehdä se hienokipsillä saadakseni haluamani pinnan. Kevytbetoni on melko huokoista, mutta olen saanut sen pois kipsillä. Nyt on tarkoitus tehdä kipsistä stuckki, joka tulee ylös kattoon asti. Aion myös jatkaa vasenta pilaria ylöspäin kohti stukkia ja tehdä pilarin oikealle puolelle, joka ulottuu ylös asti. Siihen tulee myös kivilevy, jotta takkataso olisi hieman paksumpi. Sitten tulee alas penkki, joka saa myös levyn. Mutta nyt tulee hauskaa, kun opettelen vetämään listoja kipsissä.

Tässä voi aavistaa hieman, miten olen muotoillut kevytbetonia
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/242957-forma-lattbetong.html

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
ceson
  • Laddar…
Sain käsiini stukaturgipsiä 25 kg hintaan 350 kr, sekoitin sen filmjölkin kaltaiseksi ja sivelsin päälle, mutta avautumisaika ei ollut yli 10 minuuttia. Joten tasoitukseen se ei toimi hyvin. Sekoittelin ehkä 1 dl kerrallaan eikä ehtinyt käyttää kaikkea ennen kuin se kovettui. Aion hioa vähän hiekkapaperilla ja mahdollisesti rakentaa vähän lisää.

Krillew sanoi:
Sain käsiini stukaturgipsiä 25kg 350kr, sekoitin sen piimäksi ja sivelsin päälle, mutta aukioloaika oli varmasti enintään 10 minuuttia. Joten kittaamiseen se ei toimi hyvin. Sekoittelin ehkä 1dl kerrallaan ja ei ehtinyt saada kaikkea päälle ennen kuin se kovettui. Aion hioa hieman hiekkapaperilla, mahdollisesti täytyy rakentaa vähän lisää.
Piimän kanssa?! Mikä tällaisen valinnan syy?

Hienoa työtä!

kallun sanoi:
Filmjölkin kanssa?! Mikä valinta tämä on?

Hieno työ!
Kuin, ei kanssa, iso ero!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.