Joo, yritän yhä edelleen tasoittaa stukaturgipsillä, se on marit. Yritän nyt löytää joitain työkaluja, jotka helpottavat työntekoa. Olen tilannut sarjan panåknivar, niistä tulee kuin pieniä muurauslastoja. Tarvitsen myös pieniä raspia, löysin ne täältä http://www.bildhau.de/gipsraspel-9.html eikö sellaisia löydy Svedalasta, tietääkö joku? Tavalliset viilat täyttyvät heti, joten niitä ei voi käyttää, joo pari vetoa ja sitten täytyy käyttää viilakardaania.

• Tykkään
ceson
  • Laddar…
Ostin tänään tällaisen Stanley gips rasp, mutta ei ollut hyvä. Minulla on vanhempi malli, joka on pidempi ja siinä oli toisentyyppinen terä, joka teki pinnasta tasaisemman. Ostin myös yhden Biltemasta, siinä oli samanlainen terä. Vanha muovinen Stanley rasp oli paljon parempi terä. Olen käyttänyt veistäni :o tässä pitää kai vähän hävetä.. no, ne voi teroittaa uudestaan. Ostin uuden teräsharjan, joten nyt käytän tavallisia viiloja. Etsin jotain tasaista, johon tehdä koristeet, toivottavasti voin tehdä testipalan pian.

• Tykkään
ceson
  • Laddar…
Tässä tulee pieni päivitys "kipsikoulutuksestani" ;) Gipsityökalut lattialla: vesikannu, lastoja, veitsiä, metallityökaluja, sininen kulho täynnä kipsiä ja teräsharja. Työkalut paikasta Biltema ja Stanley.

1) Huomasin, että on pakko kostuttaa kunnolla ennen kuin jatkaa kipsauksen kanssa johonkin, joka on jo kovettunut.
2) slickepott sekoittamiseen
3) veitsi, kun kipsi on kuivunut, voi joutua hieman säätämään.
4) teräskampa toimii hyvin tasoittamaan sileitä pintoja.
5) rasp
6) joukko palettiveitsiä hankittiin aliexpressistä. toimivat erinomaisesti paklaamiseen.
7) tavallinen teräslasta, joka on teroitettu edestä. toimii hyvin veistämiseen.
8) muutamia veitsiä, joissa on hampaat. toimivat hyvin sekä pehmeän että kovan kipsin muotoiluun. Erittäin kalliita ja huonosti teroitettuja, erittäin epätasaisia. (ne voi toki teroittaa uudelleen)
9) Kipsityökalut C.K:lta olivat aika saman kokoisia, joten yksi niistä olisi riittänyt conradilta ostettuna.
10) Minulla oli keltainen ja punainen, ja ostin kaksi metallista. Punainen antaa tasaisimman pinnan, muut ovat hyvin samanlaisia. Punainen, keltainen + hopea ovat stanley ja toinen on biltema.
11) teräsharja, käytän viilakarhana, hankittu biltelmalta.
12) kumiastia, hyvä sekoittaa kipsiä, helppo poistaa kipsin kun se on kovettunut.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
ceson
  • Laddar…
Olen myös ostanut Weber naturgipsiä uskoen, että se on vain kipsiä, eli kalsiumsulfaattia: "valmistetaan luonnollisesta raaka kipsikivestä" lukee. Rakennustuoteselosteessa, joka löysin nyt, kuitenkin sanotaan, että se sisältää 50-100% kalsiumsulfaattia (=kipsi) 1-5% kalsiumhydroksidia (=sammuttamaton kalkki) ja 20-50% mineraalitäyteaineita (=hiekka?).

http://www.weber.se/uploads/tx_weberproductpage/BVD3_3801_2_weber.gypsum_naturgips.pdf

krilon sanoi:
kalciumisulfaatti (=gipsi) 1-5% kalsiumhydroksidi (=sammutettu kalkki) ja 20-50% mineraaliset täyteaineet (=hiekka?).
Ja, huomasin, että se oli merkitty luottamukselliseksi... Se on joka tapauksessa erittäin kovaa, ja se irtoaa sen sijaan, että sitä voisi hioa. Uskon, että se on hiekkaa.

anders07 sanoi:
Hornbachissa on "puhdasta" gipsiä 5 kg:n pussissa, nimeltään "gipsspackel": [linkki]
Valitettavasti meillä ei ole Hornbachia täällä Uppsalassa vielä, mutta eiköhän se tule. Muutin Uppsalaan vuonna 1998 ja siitä lähtien Jula, Classe, Bauhaus, Swedol ja K-rauta ovat löytäneet tänne. Luulen, että Biltema tuli samoihin aikoihin noin vuonna 2000. Kun tulin tänne, ostin Coopista; heillä oli LVI-osasto ja työkaluosasto, ja kyllä, ostin myös hieman ÖB:stä... Valikoima ei ollut silloin kovin suuri... :)

Viimeksi muokattu:
"Puhtaan" kipsin... se sisältää 50-75 % kalsiumsulfaattia (=kipsi) ja 25-50 % "kalkkikiveä", jonka pitäisi pääasiassa olla kalsiumkarbonaattia.

Eld sanoi:
"Puhtaan" kipsi... se sisältää 50-75% kalsiumsulfaattia (=kipsi) ja 25-50% "kalkkikivi", joka pääasiassa pitäisi olla kalsiumkarbonaattia.
Anteeksi ja pahoittelut... "Puhtaalla" tarkoitin ilman hiekkaa, kuten TS kysyi...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.